Kína

Alternatív hajtással támad Kínában a Toyota

2017.12.05.

Az elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztésében is élen járó Toyota bejelentette, hogy 2020-ban elektromos gépjárművel is megjelenik a világ legnagyobb autópiacának számító kínai piacon, miközben a hidrogén üzemanyagcellás személyautók mellett a technológiával hajtott haszongépjárművek bevezetésének lehetőségét is vizsgálja.

A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota évek óta fejleszt kínai gyártású hibrid egységeket, és 2017-ben összesen 100 000 példány értékesítését tervezi a helyben gyártott hibrid hajtáslánccal szerelt Corolla Hybrid és Levin Hybrid modellekből. Ezen túlmenően már folyik a Corolla and Levin PHEV (hálózatról tölthető hibrid) modellek piaci bevezetésének előkészítése.



- A hibrid átállás során kifejlesztet technológiákat felhasználva széles körben fogunk kifejleszteni a kínai kormány által megkövetelt, új energiaforrásokat felhasználó járműveket – fogalmaz a Toyota kínai térségért felelős elnöke és ügyvezető igazgatója, Hiroji Onishi. A közelmúltban készült el az üzemanyagcellás gépkocsik töltésére szolgáló TMEC2 Hydrogen Station, októberben két Mirai gépkocsi alkalmazásával útjára indult a töltőállomás tanúsítására szolgáló, hároméves folyamat.

A Toyota emellett megvalósíthatósági tanulmányt folytat arról, hogy haszonjárművek, például buszok felhasználásával térképezze fel az üzemanyagcellás technológia lehetséges kínai felhasználási területeit. Japánban már üzemelnek üzemanyagcellás buszok, az Egyesült Államokban pedig folyamatban vannak az üzemanyagcellás technológia nehéz teherjárművekben történő esetleges felhasználását vizsgáló megvalósíthatósági tanulmányok. 



A Toyota emellett a Mirai bevonásával folyamatosan üzemanyagcellás demonstrációs teszteket végez olyan országokban, mint Ausztrália, az Egyesült Arab Emírségek vagy Kanada. A Toyota végső célja, hogy a legkülönfélébb környezetekre érvényes tanúsítványok megszerzésével lefektesse a hidrogén alapú társadalom alapjait. Szintén a 2017-es Kantoni Autókiállításon jelentette be a Toyota, hogy a kínai piac első TNGA3-alapú gépkocsija, a Camry után 2018 közepén bevezeti második TNGA platformra épülő gépjárművét: egy új fejlesztésű, 2,0 literes motorral szerelt, kompakt szabadidőjárművet (IZOA, avagy C-HR néven).

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....