repülés

Alvó légiforgalmi irányító miatt várakoztatták a nyaralógépet

2025.09.18.

Hihetetlen incidens Korzika felett: Az Air Corsica által üzemeltetett Airbus A320neo repülőgép hétfőn kezdetben nem tudott a tervek szerint leszállni a sziget fővárosában, Ajaccióban található repülőtéren – mert a toronyban tartózkodó egyetlen légiforgalmi irányító elaludt! – írja a Bild.

 

A fotó csak illusztráció. Forrás: Air Corsica

A repülőgép a Párizs-Orly repülőtérről szállt fel, és röviddel éjfél után érkezett meg a korzikai "Napoléon Bonaparte" repülőtérre. Amikor azonban megkapták a megközelítési engedélyt, teljes rádiócsend volt, és a kifutópálya fényei is sötétek maradtak. Az Airbusnak közel 60 percig kellett köröznie a mediterrán sziget fővárosa felett.

A repülőgépek általában várakozási mintázatban köröznek, amikor köd vagy viharok nehezítik a megközelítést, amikor túl sok repülőgép próbál egyszerre leszállni, vagy amikor a kifutópálya el van zárva. A repülőtéren felmerülő technikai problémák miatt a pilótáknak is fenn kell maradniuk, amíg minden újra biztonságos nem lesz.

A tűzoltóság és a rendőrség reakciója

Erről szó sem volt: Ennek ellenére a pilótának 140 utassal a fedélzetén kellett köröznie az Ajaccio-öböl felett! Kezdetben azt mondták, hogy a késés körülbelül egy órán át fog tartani. A korzikai "Corse Matin" újság szerint azonban 18 perc elteltével a pilóta, a személyzet és az utasok megnyugtató hírt kaptak, hogy mégis leszállhatnak.

A tűzoltóság és végül a rendőrség megpróbált bejutni az irányítótoronyba. Amikor a rendőrség kinyitotta az ajtót, kiderült, hogy a légiforgalmi irányító az asztalánál alszik.

Miután felébredt álmából, felkapcsolta a villanyt, és megadta a várva várt leszállási engedélyt. Az Airbus végre biztonságosan leszállhatott a kifutópályára. A kapitány korábban tájékoztatta az utasokat, hogy vészhelyzet esetén a Bastia repülőtérre fognak áttérni.

A Légiközlekedési Hatóság kivizsgálja az esetet

A hatóságok szerint a légiforgalmi irányító drog- és alkoholtesztje negatív lett. Nyilvánvalóan egyszerűen túlfáradt volt. Hihetetlen módon, hirtelen munkaképtelenség esetén nem volt készenlétben helyettes vagy tartalék személy. Egy másik kolléga négyórás szünetet tartott.

 

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a BMW 2-es Gran Coupét. Jó utazóautó igényes ügyfeleknek. ..
2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....
2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....