repülés

A fotó csak illusztráció. Forrás: Air Corsica
A repülőgép a Párizs-Orly repülőtérről szállt fel, és röviddel éjfél után érkezett meg a korzikai "Napoléon Bonaparte" repülőtérre. Amikor azonban megkapták a megközelítési engedélyt, teljes rádiócsend volt, és a kifutópálya fényei is sötétek maradtak. Az Airbusnak közel 60 percig kellett köröznie a mediterrán sziget fővárosa felett.
A repülőgépek általában várakozási mintázatban köröznek, amikor köd vagy viharok nehezítik a megközelítést, amikor túl sok repülőgép próbál egyszerre leszállni, vagy amikor a kifutópálya el van zárva. A repülőtéren felmerülő technikai problémák miatt a pilótáknak is fenn kell maradniuk, amíg minden újra biztonságos nem lesz.
A tűzoltóság és a rendőrség reakciója
Erről szó sem volt: Ennek ellenére a pilótának 140 utassal a fedélzetén kellett köröznie az Ajaccio-öböl felett! Kezdetben azt mondták, hogy a késés körülbelül egy órán át fog tartani. A korzikai "Corse Matin" újság szerint azonban 18 perc elteltével a pilóta, a személyzet és az utasok megnyugtató hírt kaptak, hogy mégis leszállhatnak.
A tűzoltóság és végül a rendőrség megpróbált bejutni az irányítótoronyba. Amikor a rendőrség kinyitotta az ajtót, kiderült, hogy a légiforgalmi irányító az asztalánál alszik.
Miután felébredt álmából, felkapcsolta a villanyt, és megadta a várva várt leszállási engedélyt. Az Airbus végre biztonságosan leszállhatott a kifutópályára. A kapitány korábban tájékoztatta az utasokat, hogy vészhelyzet esetén a Bastia repülőtérre fognak áttérni.
A Légiközlekedési Hatóság kivizsgálja az esetet
A hatóságok szerint a légiforgalmi irányító drog- és alkoholtesztje negatív lett. Nyilvánvalóan egyszerűen túlfáradt volt. Hihetetlen módon, hirtelen munkaképtelenség esetén nem volt készenlétben helyettes vagy tartalék személy. Egy másik kolléga négyórás szünetet tartott.