AMTS 2018

AMTS percről-percre – Csúcsmodellek az Audi standon

2018.03.24.

Értékben és tudásban is egyedülállóan impresszív felhozatallal képviselteti magát a négykarikás márka a szezonnyitó sokadalom G-pavilonjában. A hármas szintű önvezetésre képes A7-es és A8-as modellek egy 610 lóerős R8 Spydert fognak közre.

Hab a tortán – így is nevezhetjük az importőri standok között szürkeségben elrejtőzni próbáló Audi modelleket, Magyarország legnagyobb autó showjának második napján. Az ingolstadti modellek esztétikai vonzerejét csak a bennük rejlő műszaki finomságok képesek felülmúlni.

Az új A7 Sportback további különlegessége, hogy a cockpit dizájnjának fejlesztése és gyártása az érdi székhelyű Draxlmeier által történt

Az új nomenklatúrát hordozó Audi A7 és A8 műszaki újdonságairól Papp László, a Porsche Hungária Kereskedelmi Kft. műszaki oktatója a következőket mondta: mindkét modell az új quattro ultra összkerékhajtási rendszerrel szerelt, melynek működése abban tér el a hagyományos Haldex-kuplungos rendszerekétől, hogy a két tengelykapcsolónak köszönhetően a quattro ultra csak szükség esetén vonja be a hajtásláncba a hátsó kerekeket. Ennek köszönhetően a hátsó diffit hajtó kardántengely egyenletes terhelés mellett nem forog, csak szükség esetén aktivizálódik.

A másik újdonsága a két modellnek a mátrix-LED fényszóró technológia lézer-LED-del kiegészített új generációja. A 600 méteres hatótávolságú fénytestek aktív automata üzemmódban nemcsak hatékonyabban, hanem a gyakorlatban is elvakítás mentes fénycsóvával világítják meg az előttünk lévő teret. Többek között mindkét modellben megtalálható már a gazdaságossági asszisztens, a kikerülési asszisztens, a lekanyarodási- és szűkhely asszisztens, valamint a 0-250 km/h között működő követési távolságtartó tempomat.

Az 55 TFSI jelű motorokhoz az A7-es esetében S-Tronic, az A8-as esetében pedig Tiptronic váltó kapcsolódik. A három literes benzines aggregát 340 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot produkál, százas sprintje 5,3 másodperces.

Nemcsak 66,2 milliós árcédulája miatt, hanem egy-két éven belül megszűnő gyártása miatt is kuriózumnak számít az 5,2 literes V10-es motorral szerelt R8 Spyder. A szakember szerint a Volkswagen csoport már nem tervez fejlesztést a két szériát megélt szupersport autónál, az erre szánt forrásokat vélhetően a konszern a Lamborghini fejlesztésére fordítja majd. A 7-fokozatú S-Tronic váltóval szerelt modell 610 lóerős, legnagyobb nyomatéka 560 Nm és 3,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....