AMTS percről-percre
Autószektor: Talán már két évtizede annak, hogy kapcsolatban vagyunk. Az újraindult AMTS kapcsán azt gondoljuk, hogy óhatatlan egy kis visszatekintés, hiszen ti szinte minden évben kiállítottatok. Hogy összegeznél?
Bóday Pál: Ha már így előkerült a történelem, akkor nem szabad elmennünk amellett, hogy hamarosan ötven éves lesz a Rotax motor. Úgy vélem, hogy a Rotax egy nagy ikonja az az európai ipartörténetnek. Ne felejtsük el azt sem, hogy a mi termékeinken kívül a BMW, az Aprilia, a sárkányrepülők és könnyűrepülők is ezt a motort használják, de a Rotax motort akár a gokartozás aposztrófja is lehet. Éppen ezért ezt a születésnapot mi is szeretnénk majd megünnepelni idehaza. Ugyanis fel akarjuk idézni ennek a motornak, cégnek kultúrtörténetét. Véleményem szerint nagyon-nagyon különleges az, hogy egy cég 50 évig tudatosan, mindig a minőségre koncentrálva fejlesszen. A Rotaxnak nem volt kisiklása soha, és ugye azt se felejtsük el, hogy ez a motor egy teljesen univerzális erőforrás. A BRP Can-Am offroad termékeibe, a side by side-okba, a quadokba, a track-jainkba és a jet-skikbe is ilyen aggregát dolgozik. Az ünneplés évében a Rotax, és a Bombardier úgy döntött, hogy egy teljes elektromos termékpalettát mutatnak majd be, ami egy teljesen új időszámítás kezdetét jelenti.
Bóday Pál
Autószektor: A honi piaci fejlődését hogy látod több, mint két évtized távlatából?
Bóday Pál: Minden kezdet nehéz, de talán ebben a szektorban még nehezebb volt elindítani az értékesítést, mert bár jó ár-értékarányú, de drága termékekről beszélünk. Szóval nagyon-nagyon fontos volt, hogy megmutassuk azt a minőséget, azt az innovációt, amit a modelljeink képviselnek. Később a gazdasági fellendülés több vásárlót és magasabb eladási számokat hozott, ami aztán egy stabil vásárlói kört is eredményezett.
A covid megint új helyzet elé állított minket. Személy szerint én azt jósoltam, hogy hiány lesz, ami igazolódni is látszott, hiszen minimum harminc százalékkal növelni tudtuk volna az eladásainkat, ha helyzet engedte volna. A értékesítést tovább árnyalta, hogy az anyacég mexikói raktárában tűzvész volt, amiben rengeteg kész termék lett a lángok martaléka.
Autószektor: Mi lehet a vígasz és az üzleti stratégia egy ilyen szerencsétlen helyzetben?
Bóday Pál: A legfontosabb feladatunk az, hogy a minőségi vásárlóinkat minőségi módon szolgáljuk ki, a törzsvásárlóinknak pedig még több kiemelt szolgáltatást biztosítsunk. Öröm az ürömben, hogy hosszú évek után sikerült elnyernünk a vízirendészet jet-ski tenderét, ennek okán hamarosan sea-doo jet-skikre váltanak a vízirendőrök.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!