Párizs

André Citroën már száz éve hitt az elektromosság erejében

2025.05.04.

1925 júliusában André Citroën felvillanyozta Párizst és vele együtt az egész világot, amikor – megépítése óta először – fénybe borította az Eiffel-tornyot.

1925. július 4.-én, az esti órákban hatalmas, világító betűk írták ki a Citroën nevet a párizsi Eiffel-toronyra. Fernand Jacopozzi világítástechnikai mérnök meggyőzte André Citroënt, hogy támogassa őrült ötletét, és világítsák ki a francia főváros legismertebb látványosságát. André Citroën maga is felvilágosult elme volt. Pontosan tudta, hogy mekkora műszaki kihívással jár ez a vakmerő elképzelés, hogy milyen hatalmas hatással lesz az egész világra, és persze azzal is tisztában volt, hogy micsoda reklámlehetőséget jelent ez számára.

Megdöbbentés, innováció és a határok feszegetésére – ezeket a veleszületett képességeket André Citroën az üzleti élet legváltozatosabb területein hasznosította, a termeléstől kezdve a technológiákon át az értékesítésig, az ügyfélkapcsolati tevékenységektől az emberi erőforrások kezelésén át a kommunikációig. A társadalmat bensőségesen ismerő Citroën arra törekedett, hogy a még szabadabb mozgás és a függetlenség érdekében minél szélesebb körben elérhetővé tegye az automobil élményét.

Ez az a küldetéstudat, amely a kezdetektől fűtötte, és fűti ma is a márka minden tevékenységét, immár több mint száz éve. Azt a márkát, amely az emberekhez közel álló, közülük való autógyártóként teremtette meg az igényeiket minden síkon kielégítő mobilitási megoldásokat. Napjainkban az energetikai átállás jelenti a legnagyobb kihívást, ám ez egyben vízválasztónak is bizonyul, hiszen sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy lecseréljék az autójukat. Ahhoz, hogy az innováció felelősségteljes és megfizethető legyen, a villamosítás és az online kapcsolódás területeire kell összpontosítani.

A Citroën pontosan ezen a téren lép fel, mint a megfelelő időben kezdeményezett, önkéntes villamosítás úttörője. Annak érdekében, hogy az elektromos mobilitást elérhetővé tegyük ügyfeleink számára, minden típusunkból fejlesztettünk egyszerűen használható, üzemanyag-takarékos hibrid változatot. Ezen túlmenően a Citroën 2020-ban az elsők között kínált tisztán elektromos szedánt (C4) az alsó-középkategóriában, és még ugyanebben az évben elsőként teremtette meg a barátságos és gazdaságos elektromos mikromobilitás feltételeit az Ami bemutatásával. 2024-ben újfent a Citroën volt a legelső márka, amely az új C3 bevezetésével olyan elektromos városi kisautóval bővítette európai kínálatát, amely nem csak megfizethető, de a helykínálat és a kényelem terén sem követel kompromisszumot. Ezt követően a Stellantis-csoporton belül elsőként vezette be az utazásokat elősegítő, online asszisztenst: az e-ROUTES applikációt.

Száz év elteltével a Citroën továbbra is felvillanyozza a világot, és számos termékbevezetéssel tör az élre. Érkezik az új Ami és annak Buggy változata, valamint az új C3 még olcsóbb elektromos változata, amely kevesebb mint 20 000 euróért csaknem 200 kilométeres hatótávolságot kínál, ugyanakkor hibrid változatban is elérhető. A C3 Aircross új, nagyobb kapacitású akkumulátora 400 kilométeres hatótávolságot biztosít, míg a márka új alsó-középkategóriás szabadidőjárművének (C-SUV), a C5 Aircross modellnek az elektromos hatótávolsága eléri a 680 kilométert!

1925. július 4.: André Citroën felvillanyozza Párizst

Néhány hét alatt hat különböző színben 250 000 villanykörtét szereltek fel az Eiffel-toronyra, és ezeket 6000 méternyi kábellel kötötték össze. Amikor 1925. július 4-én felkapcsolták a villanyt, 40 másodperc leforgása alatt kilenc fénygrafika jelent meg az emberek szemei előtt: az arabeszkek, hullócsillagok, üstökösök és hasonló látványosságok után feltűnt hét betű – C.I.T.R.O.Ë.N. – és a dupla chevron-jel. Ezután az egész mutatványt megismételték az ámuló párizsi közönség legnagyobb örömére.

1934-ig André Citroën volt a fények ura az Eiffel-tornyon: évről évre megújította az installációt, méghozzá a Citroën márka már ekkor pontosan megfogalmazott filozófiájához híven: a technológiai innovációt nem csak az élet középpontjába, de annak szolgálatába is állította. 1928-ban például két, egyenként 20 méteres átmérőjű, megvilágított óralap tájékoztatta a párizsiakat a pontos időről. 1934-ben pedig egy gigantikus, 160 méteres hőmérő magasodott a város felé, hogy mindenki láthassa, milyen hideg vagy meleg van a városban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.19
Hiába a hatszámjegyű bírság, a jogosítvány bevonás, még mindig sok a gyorshajtó és az ittas vezető....
2025.06.18
Az ember racionális lény, legalábbis mindannyian erre törekszünk. Így választunk magunknak párt,....
2025.06.18
Floridában gyorshajtáson kaptak egy házasságkötésre igyekvő, pontosabban száguldó menyasszonyt,....
2025.06.18
Nem számít a hőség, ez az új szabály.   ..
2025.06.18
Legkorábban június 22-én, vasárnap indulhat az Axiom-4 misszió legénysége, köztük Kapu Tibor....
2025.06.18
Már vagy tíz kínai autómárka kapható Magyarországon. Legújabb fejlemény, hogy Közép-Európában is....
2025.06.18
Évek óta nincs könnyű helyzetben az autóipar, a nehézségek pedig egyre inkább szemléletváltást....
2025.06.18
Az ország számos pontjáról több tucat motorost vonzott a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság Baleset....
2025.06.18
A mozi varázsával várja a Honda mindazokat, akik ellátogatnak a 2025. július 10 és 13. között....
2025.06.18
Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt,....