tanulmányi verseny

ASZTV-döntő 2022/2023-as tanév

2023.03.31.

Az idei 2022/2023. évi Autós Szakmák Tanulmányi Versenyének döntőjét az Automobil és Tuning Show kiállításon rendezték. Az Autós Nagykoalíció és az Autószerelők Országos Egyesülete közös szervezésű versenyének döntőjébe hét csapat jutott be, akik hét állomáson mérhették össze tudásukat.

A versenyfeladatokat az AOE mellett az Egyesület Pártoló Tagjai és a verseny támogatói biztosították, így egy igazán nívós szakmai döntőben lehetett részük a diákoknak. A rendkívül szoros versenyből a bajai csapat került ki győztesként, akiknek ezúton is szeretnénk gratulálni az elért eredményért. A díjakat a szervezők, és a verseny támogatói, pártolói biztosították. A verseny fő támogatója a Technológiai és Ipari Minisztérium (Energiaügyi Minisztérium).

I. Állomás: InterCars, Febi Bilstein

Ezen az állomáson tesztjellegű és gyakorlati feladatokkal egyaránt találkozhattak a diákok. A Febi tesztje során gyakorlatias kérdések, felvett oszcilloszkóp képek elemzése várta a csapat egyik versenyzőjét, amíg a másik csapattag egy 120.000 km-es szervizre választotta ki a megfelelő alkatrészeket és állított össze árajánlatot. 

II. Állomás: AOE

A második állomáson az Autószerelők Országos Egyesülete készült egy nehéz feladattal. A diákoknak 30 percük volt, hogy egy 1.9 PDTDI motornak levegyék a hengerfejét, kivegyenek egy dugattyút és megmérjék a motoralkatrészeket, majd összeszereljék a motort. A feladat megoldása nagy összhangot igényelt a versenyzőktől, hiszen egyszerre kellett mindkettejüknek mérni, hogy a feladatot időben be tudják fejezni.

III. Állomás: Zso-Jó – Lubexpert

Ezen az állomáson a kérdések nagy része a károsanyag-kibocsátást kezelő rendszerekre és motorolajokkal kapcsolatos ismeretekre irányultak. A HDSF Cleaner (Zso-Jó) standjánál a dízel részecskeszűrők és SCR-ek működéséről szerzett tudásáról adott számot két versenyző. A HDSF Cleaner által készített AdBlue-oktatási falon kellett méréseket végezni, illetve a rendszer működését elemezni.  A Lubexpert standjánál tesztjellegű feladatsor került megoldásra, amit a másik versenyző végzett el. A motorolajokkal kapcsolatos tulajdonságok, adalékok szerepe, viszkozitás, korai előgyújtás problémaköre is előkerült, amellett, hogy a különböző kipufogófüstök okának visszavezetése is megjelent a feladatok között.

IV. Állomás: PumaTools

A negyedik állomáson ismét két diák volt jelen egy standon, hiszen a feladatok itt is lekötötték idejüket erre a félórás intervallumra. Itt is szükség volt a versenyzők hatékony feladatmegosztására, mert a feladatok között volt menetjavítás, fékcsőhajlítás és -peremezés, valamint célszerszám felismerés is. Ezek a feladatok kiválóan kombinálták a műhelyben szükséges munkamegosztás, megfelelő célszerszám kiválasztás, időbeosztás, valamint elméleti és gyakorlati tudás ágazatát.

V. Állomás: Turbo-Tec – Hella

Ezen az állomáson a Turbo-Tec standjánál és a Hella standjánál egy-egy versenyző oldotta meg a feladatokat. Az elméleti kérdések a dízel adagolók, befecskendezők kódolása, a PD és a CR rendszerek közötti különbségek, illetve nagynyomású szivattyúk, dugattyúk sérülése témakörökből kerültek ki. További feladat volt még a turbók szerkezetének ismerete, működése és hiba analitikája. A Hella állomásán soros diagnosztikával és fényszóróállítással kapcsolatos kérdéseket kaptak a versenyzők.

VI. Állomás: Elaforg - Motul

A hatodik állomás feladatainak teljesítéséhez az „A” pavilonba kellett menni a versenyzőknek, hiszen az Elaforg 2000 Kft. és a TISZK Kft. is standja is ott volt látható. Az Elaforg a Rotinger márkát emelte ki a kiállításon, ennek megfelelően a feladat is fékszerviz volt. A kiállított fékrendszer-szimulátoron kellett elvégezni egy féktárcsa-cserét a szükséges mérésekkel.

A TISZK Kft. állomásán a másik versenyző ezidő alatt adatbázisok segítségével a megfelelő motor- és váltóolajat kereste ki az adott járműhöz, valamint az automata váltó olajcserével és a kenőanyagokkal kapcsolatos szakmai kérdésekre válaszolt.

VII. Állomás: Porsche Hungaria

A hetedik állomást a Porsche Hungaria biztosította. A DAS Weltauto standján egy Seat-on kellett diagnosztikai feladatotokat megoldani a diákoknak. A hibakeresés során a gyári diagnosztikai eszközt kellett használniuk a diákoknak.

Az állomásokról begyűjtött adatok alapján 16:00-kor került sor az eredményhirdetésre, ahova mind a 7 csapat, felkészítő tanáraik, az állomásvezetők, a zsűri és a támogatók is felsorakoztak. A verseny nagyon szoros eredményt hozott, hiszen állomásonként változott, hogy melyik csapat teljesített a legjobban. A dobogóra a pécsi, a nyíregyházi és a bajai csapat került fel.

ASZTV 2023 végeredmény:

1. helyezett       Túlélők csapat                                                 937 pont – 66,94%

Tanulók: Ambrus Tibor Dominik, Polyák Kamill

Bajai SZC Jelky András Technikum és Szakképző Iskola

 

2. helyezett       CAN-L Team csapat                                         874 pont – 62,43%

Tanulók: Sass Bence, Szegedi Ádám

Nyíregyházi SZC Bánki Donát Műszaki Középiskolája és Kollégiuma

 

3. helyezett       Angster 1 csapat                                              866 pont – 61,93%

Tanulók: Gyenes-Jónás Marcell, Sandó Zoltán

Baranya Megyei SZC Angster József Szakképző Iskola és Szakiskola

 

4. helyezett       LUKÁCSOS MESTEREK csapat                            863 pont – 61,70%

Tanulók: Tánczos Bence, Piriti Mátyás

Győri SZC Lukács Sándor Járműipari és Gépészeti Technikum és Kollégium

 

5. helyezett       Egri csillagok csapat                                        838 pont – 59,88%

Tanulók: Alács Kristóf, Nagy Máté

Heves Megyei SZC Bornemissza Gergely Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

 

6. helyezett       Brassaisok csapat                                            740 pont – 52,89%

Tanulók: Kálmán János Gyula, Lovas Zoltán

Debreceni SZC Brassai Sámuel Műszaki Technikum

 

7. helyezett       Hajcsatok                                                        737 pont – 52,66%

Tanulók: Polhammer Zoltán Károly, Erl Márkó

Tatabányai SZC Bánki Donát-Péch Antal Technikum 

 

A 2023-as döntőre jutalmat ajánlottak fel: Febi - Inter Cars, Motul, Elaforg, Porsche Hungaria, Lubexpert, PumaTools, AOE. Az Autós Nagykoalíció pénzjutalmat is felajánlott: a harmadik csapat 100.000 Ft,-ot, a 2. csapat 250.000 Ft-ot, a győztes pedig 500.000 Ft-ot nyert.  A fődíjat – mely egy lengyelországi tanulmányi út – ebben az évben is a Turbo-Tec HU Kft. ajánlotta fel a győztes csapatnak és felkészítő tanárának.

Az értékelésben  Pártoló Tagjaink és az Egyesület tisztségviselői is részt vettek. Ezúton is szeretnénk megköszönni az ANK együttműködését. Köszönjük továbbá Pártoló Tagjainknak a részvételt, illetve, hogy versenyfeladataikkal hozzájárultak az ASZTV döntő megrendezéséhez és sikeres lebonyolításához.

A résztvevő csapatoknak és felkészítő tanáraiknak gratulálunk az elért eredményekhez, és jó felkészülést kívánunk a 2024-es megmérettetésre!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....