autókölcsönzés

Átalakulnak az utazási szokások, egyre népszerűbb lehet az autóbérlés

2016.03.26.

2016-ban várhatóan tovább erősödik az egyéni turizmus, még inkább előtérbe kerülnek a személyre szabott utazások. Az elmúlt két évben az európaiak 41 százaléka választott inkább egyéni utazást, és mindössze 36 százalék a csoportos üdülést, holott ezt megelőzően a szervezett utak voltak a népszerűbbek – derük ki a turisztikai iparág német szakértői és az Avis Autókölcsönző által végzett felmérésből. Az Avis saját tapasztalatai is alátámasztják ezt a tendenciát: az egyéni utak felé terelődött utazási szokások következtében az autókölcsönzés egyre hangsúlyosabb szerephez jut.

„A turisztikai iparág talán az egyik legnagyobb változással találta szembe magát a 1990-es évek óta, ami a nyaralási foglalásokat illeti. Az emberek egyre több kalandot, izgalmat és nagyobb szabadságot keresnek utazásaik során, így a szervezett üdülési csomagok egyre kevésbé vonzóak számukra” – hívja fel a figyelmet Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző ügyvezetője.  Kiemeli: míg korábban a bérautókat jellemzően a reptér és a szállás közötti transzfer-utakra kérték az ügyfelek, mára a kölcsönautó a nyaralás egy kiemelten fontos tényezőjévé lépett elő.

Haraszti Géza, AVIS Autókölcsönző ügyvezető

Ezáltal ugyanis garantált a szabadság alatti függetlenség és adott a lehetőség a saját utak felfedezésére, valamint élményvezetésre. „Az élményautózás nem új fogalom a szakma számára. Az Avis szakemberei tavaly a különböző nemzetközi autóipari fórumok, klubok véleményei, valamint a médiában korábban megjelent információk során 25 olyan utat azonosítottak, melyek mind vezetéstechnikai, mind pedig környezeti szempontból a világ legjobb vezetési élményét kínálják. A képzeltbeli dobogó első helyén a portugáliai Pinhão-ba vezető N-222 Pesoda Régua végzett” – emeli ki Haraszti Géza.

Az Avis tapasztalati szerint a Top 5 európai célpont az európai turisták számára nem sokat változott, még mindig Spanyolország, Olaszország, Anglia, Franciaország és Görögország a sláger célpont. Az utóbbi időben azonban megnőtt az érdeklődés Lengyelország, a Skandináv országok és Európán kívül Dél-Afrika iránt is.

A megváltozott igényekhez kell igazodniuk a jövőben a kölcsönzőknek is, hogy minél könnyebb és egyszerűbb legyen az autók átvétele, leadása, a foglalás menete. Szélesíteni kell a szolgáltatások körét, ki kell aknázni az online felületek és a mobil alkalmazások lehetőségeit, valamint újfajta kedvezmények bevezetése is várható – véli a szakember. Tapasztalat, hogy az utazások során az ügyfelek egyre inkább igénylik az internethez való kapcsolódás lehetőségét, hogy szinte azonnal megoszthassák tapasztalataikat, élményeiket, fényképeiket. A Facebook egyik legutóbbi statisztikája szerint az utazások a hozzászólások és posztok egyik legnépszerűbb témái. A felhasználók legalább kétszer fellépnek közösségi profiljukra a nyaralás ideje alatt – összegez az ügyvezető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.16
A Nissan és a Wayve megállapodást köt a következő generációs vezetőasszisztens technológia....
2025.12.16
A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves....
2025.12.16
Egy Toyota Camry tetejére landolt, illetve zuhant egy kisrepülőgép az Egyesült Államokban, a sofőr....
2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....