környezettudatosság

Audi: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

2019.12.06.

A termékkínálat elektromos alapokra helyezésének következetes folytatása azt jelenti, hogy a szén-dioxid kibocsátás nagy részéért már nem az autók kipufogórendszere felel, hanem a beszállítói lánc és az anyagellátáshoz kapcsolódó gyártási folyamatok. Ezért az Audi a beszállítóival közösen olyan intézkedések kidolgozásán munkálkodik, amelyek már ebben a fázisban hatékonyan segítenek a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében. A „Szén-dioxid program” fókuszában a gyártás során használt, különösen energiaigényes anyagok állnak, mint amilyen például az alumínium, az acél és az akkumulátor alkatrészei.

A beszállítókkal lebonyolított 30 workshop során eddig 50 intézkedés született, amelyek alkalmazásával lehetőség nyílik az egy autóra jutó szén-dioxid 1,2 tonnával történő csökkentésére. A szén-dioxid kifejezetten jelentős csökkentésére van lehetőség a zárt anyagáramú folyamatok esetében és a másodlagos anyagok felhasználásának növelése területén illetve hatalmas potenciál rejlik a műanyag elemek esetén az újrahasznosított alapanyag illetve a zöld áram használatában is. A jövőbeni rendeléseket illetően az Audi szándéka az, hogy megegyezzen a beszállítókkal ezen intézkedések alkalmazásáról. Az intézkedések teljes hatályba lépése 2025-től várható. A zöld áram használata már 2018-tól kulcsfontosságú eleme volt a nagyfeszültségű akkumulátor cellák gyártóival történő beszállítói szerződések megkötésénél. A vállalat életciklus analízis segítségével kielemezte ezeknek az intézkedéseknek a hatékonyságát és független harmadik féllel hitelesíttette azokat. Az Audi tervei között szerepel, hogy a következő évben további műhelymunkák keretében keresi az egyéb kiaknázható lehetőségeket. Az átfogó program a közvetlen beszállítók mellett az albeszállítók körét is magában foglalja.

Bernd Martens, az Audi AG igazgatótanácsának a beszerzés és IT területekért felelős vezetője így nyilatkozott: „Már a „Szén-dioxid program” első évében 50 konkrét intézkedést azonosítottunk partnereinkkel, amelyek hozzájárulnak vállalatunk következetes dekarbonzációjához. Ezzel együtt nagyobb átláthatóságot teremtünk a beszállítói láncon belül.”

Első lépésként az Audi az alumíniumra összpontosít, hiszen ennek az előállítása rengeteg energiát igényel. Az Audi számos innovációval állt elő, hogy ezen a területen előrelépést érjen el.

2017-ben az Audi bevezette az úgynevezett alumínium zártláncot neckarsulmi üzemében. Az alumínium lemezek megmunkálása során keletkező levágott, maradék részek közvetlenül visszakerülnek a beszállítóhoz, ahol azokat előkészítik és újra feldolgozzák. Az Audi pedig az így készült új alumínium lemezeket használja a gyártás során. Ezzel az eljárással egyedül 2018-ban közel 90 000 tonnával csökkentette az Audi a szén-dioxid kibocsátását. A jövőben az Audi más üzemekre is kiterjeszti a Neckarsulmban alkalmazott alumínium zártláncot.

Az erőforrások gazdaságos felhasználása szempontjából az Audi jelenleg is vizsgálja annak a lehetőségét, hogy növelje a másodlagos alumíniumból készült alkatrészek arányát. Ezen kívül a vállalat igyekszik közvetlen beszállítói figyelmét a megújuló energiaforrások használatára irányítani az alkatrészek gyártása kapcsán illetve az albeszállítók szintjén is.

Az Audi megköveteli az akkumulátor cellák beszállítóitól, hogy a cellák gyártásához zöld energiát használjanak. Ez az előírás állandó és kötelező eleme minden, nagyfeszültségű akkumulátor cella beszállítására vonatkozó új rendelésnek. A megrendelés leadása előtt a beszállítóknak egy megfelelő zöld energia koncepciót kell benyújtaniuk.

Az Audi vállalja, hogy teljesíti a párizsi klímacélok eléréséhez szükséges hozzájárulást. A vállalat folytatja az önmaga által felállított, ambiciózus munkaterv megvalósítását, amely elképzelés teljes szén-dioxid semleges működést tűzött ki célul 2050-re. Ennek eléréséhez az Audi az értéklánc elejéről indulva 30, a beszállítókkal közös műhelymunkát szervezett 2018. óta és összesen 50 intézkedést határozott meg, amelyek egy autóra vetítve potenciálisan 1,2 tonnával csökkentenék a szén-dioxid kibocsátását.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....