Audi Hungaria Zrt.

Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak

2020.12.04.

Az Audi folytatja elektromos offenzíváját a Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e modellek bemutatkozásával. (Q3 45 TFSI e: kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,7–1,4, kombinált áramfogyasztás kWh/100 km*: 16,0–14,4; kombinált CO2-kibocsátás g/km*: 39–32; Q3 Sportback 45 TFSI e: kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,7–1,4, kombinált áramfogyasztás kWh/100 km*: 15,9–14,6; kombinált CO2-kibocsátás g/km: 38–33). 

Mindkét modell plug-in hibrid hajtása 180 kW-os (245 LE) rendszerteljesítményt állít elő, tisztán elektromos üzemben pedig mindkét kompakt SUV akár 61 km megtételére képes az új európai menetciklus (NEDC) szerint számítva. A WLTP szabvány szerint számítva a Q3 45 TFSI e modell 51 km, a Q3 Sportback 45 TFSI e modell 50 km elektromos hatótávval rendelkezik. A modellek sorozatgyártása hamarosan indul az Audi Hungariánál.

„Büszkén jelenthetem be, hogy az új Q3 és Q3 Sportback plug-in-hibrid modellek a jövőben az Audi Hungariánál készülnek, és nagy hatékonyságú PHEV-modellként egészítik ki termékportfóliónkat. Járműgyártásunk rugalmasságának köszönhetően immár belsőégésű, mild-hibrid és plug-in hibrid technológiájú autókat is kínálunk vevőinknek. Munkatársaink lelkesen készülnek az új modelljeink gyártására, hogy azok prémium minőségben induljanak útjukra Győrből a világnak“, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

Az elektromos vezetési élmény, az egyszerű töltés és a kiváló mindennapi használhatóság az Audi plug-in hibrid modelljeit különösen izgalmassá. A Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e teljessé teszi az Audi 2019 közepe óta bemutatott plug-in hibrid modelljeinek kínálatát. Egyúttal a két kompakt SUV modellel belép az elektromos meghajtású Q-modellek világába.

245 LE rendszerteljesítmény, 13 kWh energiakapacitás: a hajtás és az akkumulátor

Mindkét Q3 modell** belsőégésű motorja egy 1,4 literes TFSI erőforrás. A négyhengeres motor teljesítménye 110 kW (150 LE). A hajtást állandó gerjesztésű szinkrongép (PSM) egészíti ki, amely 85 kW teljesítmény leadására képes. A PSM a tengelykapcsolóval együtt a hatfokozatú S tronic váltó házában helyezkedik el. A kettős tengelykapcsolós váltóban, amely az erőket az első kerekekre továbbítja, elektromos olajszivattyú található, amely akkor is biztosítja a tengelykapcsolók ellátását és ezzel működését, ha a TFSI motor ki van kapcsolva.

Tökéletes vezetési élmény és kimagasló hatékonyság – a két új modell hajtáslánca mindkettőt biztosítja. Az 1,4 literes TFSI motor és a villanymotor együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt, valamint 400 Nm-es rendszerszintű forgatónyomatékot állít elő. A gyorsulás nulláról 100 km/órás sebességre a Q3 45 TFSI e** és a Sportback** esetében 7,3 másodpercet vesz igénybe, és mindkét modell 210 km/óránál éri el végsebességét. Az új európai menetciklus (NEDC) szerint számítva a Q3 45 TFSI e fogyasztása 1,7–1,4 liter üzemanyag 100 km-en (39–32 gramm CO2). A Q3 Sportback 45 TFSI e fogyasztásértéke szintén 1,7–1,4 liter üzemanyag 100 km-en (38–33 gramm CO2). A teljes hatótávolság mindkét modell esetében kb. 710 km, ami a járművek kimagasló alkalmasságát bizonyítja a mindennapi használatra.

A nagyfeszültségű akkumulátor a hátsó futómű előtt helyezkedik el a padlólemez alatt. Az akku 96 darab, prizmaalakú cellája 13,0 kWh energiát tárol. Ezt a kimagasló értéket a kompakt, viszonylag könnyű akkumulátor a cellák új generációjának köszönheti. Az akkumulátorrendszer saját hűtőkörrel rendelkezik, amely csatlakozik a klímaberendezés rendszeréhez, így a legmagasabb szintű követelmények esetén is hatékony hűtést biztosít.

A hatékonyságra fókuszálva: a hajtásmenedzsment

A kompakt SUV modellek hajtásmenedzsmentje minden szempontból a kimagasló hatékonyságot tartja szem előtt. Az indítás a szélsőséges hideget leszámítva mindig elektromosan történik. Mindkét plug-in modell az új európai menetciklus szerint akár 61 km megtételére képes kibocsátásmentesen (a WLTP szabvány szerint az érték 51 km a Q3 és 50 km a Q3 Sportback esetében). Ebben az üzemmódban a járművek legfeljebb 140 km/órás sebességgel haladnak. Alacsony sebesség mellett az AVAS rendszer (Acoustic Vehicle Alert System) a jogszabályban előírt elektromos hangot produkálja a forgalom többi résztvevőjének figyelmeztetése érdekében.

Automatikus hibrid módban, az autó fő üzemmódjában  a hajtásmenedzsment intelligensen és hatékonyan osztja meg a feladatokat az 1.4 TFSI motor és a villamos gép között. Számos helyzetben, például előzéskor a villanymotor támogatja a négyhengeres motor működését. Például alacsony fordulatszám melletti gázadáskor a működési elve miatti magas forgatónyomatékával segít áthidalni azt a néhány tizedmásodpercet, amire a turbófeltöltőnek szüksége van a nyomás felépítéséhez – a villanymotor működése itt észrevehetetlen, mégis rendkívül hatékony. Az EV gomb megnyomásával a járművezető előnyben részesítheti az elektromos hajtás működését. A hajtásmenedzsment folyamatosan számtalan adatot értékel ki, többek között a navigációból származó útvonal-információkat, valamint a jármű érzékelőinek a közeli környezetre vonatkozó adatait. A rendszer ezek alapján képes felismerni, ha az autó lakott területet, sebességkorlátozást vagy körforgalmat jelző táblához közelít, vagy megközelíti az előtte haladó járművet. A gáz elvételekor az Audi Q3 45 TFSI e** és a Q3 Sportback 45 TFSI e** a legtöbb helyzetben kikapcsolt TFSI motor mellett „vitorlázni” kezd.

Az adott követelménytől függő megfelelő üzemmód: „Hold”, „Charge” és „dynamic”

A hajtásmenedzsment intelligens vezérlésétől függetlenül mindig a járművezető kontrollálja az események folyását. Amikor a vezető az EV gombbal vált a hibrid működés és az elektromos vezetés között, megnyílik az MMI kezelőrendszerben egy menü, amelyben további két speciális

vezetési üzemmód választható: a „Battery Hold” és a „Battery Charge” funkció. Ezek segítségével az akkumulátor töltöttsége az aktuális szinten tartható, vagy növelhető. Ezenfelül a vezető az Audi drive select menetdinamikai rendszerrel tudja befolyásolni a hajtás karakterét. Ha ezen belül a „dynamic” profilt választja ki, az S tronic váltót „S” állásba kapcsolja, és teljes gázt ad, akkor tíz másodpercig a villanymotor teljes 330 Nm-es forgatónyomatéka a rendelkezésére áll. Amint a vezető elveszi a lábát a gázpedálról, a villanymotor rekuperációs üzemmódra vált, és generátorüzemben energiát nyer vissza. Ezáltal az autó a villanymotor segítségével lényegesen nagyobb lassításra is képes.

A menetprofiltól függetlenül mindkét modell** fékenergia-visszanyerést végez, ha a járművezető a fékre lép. Körülbelül 0,3 g-ig – vagyis a legtöbb mindennapi fékezés során – a villanymotor egyedül végzi a lassítást. A hidraulikus kerékfékeket csak ennél erősebb fékezés esetén aktiválja az elektromos fékerősítő. Az átmenet a rendkívül precíz átváltásnak (blending) köszönhetően gyakorlatilag nem érzékelhető, a fékenergia-visszanyerés pedig továbbra is aktív marad. Fékezés során a rendszer a villanymotoron keresztül akár 40 kW teljesítmény visszanyerésére képes, amit azután az akkumulátorban tárol.

Kiegyensúlyozott karakterével a kompakt SUV** futóműve a hajtás tökéletes partnere. Az alapfelszereltség részét képező Audi drive select rendszer a vezetési élményt még sokoldalúbbá teszi, mivel nemcsak a motorokra van hatással, hanem az S tronic váltóra és a szervokormányzásra is. A „dynamic” mód mellett a rendszer „comfort”, „auto” és „individual” profillal rendelkezik. Mindkét plugin-hibrid modell alapkivitelben 17”-s könnyűfém keréktárcsákon gördül, rendelhetők azonban 18”-os, 19”-os és 20”-os átmérőjű kerekek is. Az új modellek karosszériája tíz milliméterrel magasabb a hagyományos hajtásrendszerű Q3 modellekénél – így a járművek hasmagassága az akkumulátor burkolatlemeze ellenére megegyezik egymással.

Teljes feltöltés 3 óra 45 perc alatt: Töltés otthon és útközben

Az Audi Q3 45 TFSI e** és a Q3 Sportback 45 TFSI e** 400 V-os, 3,6 kW teljesítményű aljzathoz csatlakoztatva váltakozó áramú (AC) töltésre képesek. Ezzel a lemerült akkumulátor az alapkivitelű hálózati töltőkábellel 3 óra 45 perc alatt újra feltölthető. A díjmentes myAudi alkalmazás segítségével az ügyfelek a töltést, az időzítőt és az előklimatizálást okostelefonjukról, a távolból is vezérelhetik. Az Audi ügyfelei választhatják házuk és a garázs áramellátására a Volkswagen természetes áramszolgáltatását, amely 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származik. A nyilvános AC töltőoszlopokon történő töltéshez a kompakt plugin-hibridek „Mode 3” típusú kábelt használnak. Magas szintű kényelmet kínál ehhez az e-tron Charging Service, amely Európa legtöbb országára kiterjed: az ügyfél egyetlen kártyával több mint 155.000 töltőponthoz szerez hozzáférést.

Sportos és sokoldalúan kihasználható: a dizájn és a belső tér

Mindkét új Q3 modell** dinamikus, sportos hatást kelt az utakon. A belső tér tágas és variálható. Az első ülések kényelmes, egyúttal sportos üléspozíciót biztosítanak. A hátsó üléssor alapkivitelben eltolható hosszirányban, hármas osztású támláinak dőlése pedig hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata alaphelyzetben 380 liter, lehajtott üléstámlákkal pedig 1.375 liter a Q3 45 TFSI e modell** és 1.250 liter a Q3 Sportback 45 TFSI e modell** esetében. Extraként elektromos mozgatású, lábmozdulatokkal is nyitható csomagtérajtó is rendelhető.

A kezelés és a kijelzés koncepciója két kijelzőn alapul: a műszerfal közepén helyezkedik el 10,1”-os átmérőjű MMI touch kijelző, amely többek között a hibrid hajtás energiafolyamatait jeleníti meg. A járművezető előtt vagy digitális kombinált műszeregység vagy a – kétféle méretben rendelhető – Audi virtual cockpit található. A rendszer teljesítményét, a hajtások státuszát, a fékenergia-visszanyerést, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a hatótávolságot Powermeter egység mutatja. Számos funkció természetes hangfelismerésen alapuló vezérléssel kezelhető, amely opcionálisan – további beviteli szintként – felhőben tárolt információkra is támaszkodhat.

Teljes adatintegráció: Audi connect

Az extraként rendelhető, csúcsszintű MMI Navigation plus infotainment rendszerrel az Audi connect online szolgáltatásai is elérhetők. Ezek közé tartoznak például olyan Car-to-X szolgáltatások, amelyek a különböző objektumok objektum kollektív intelligenciáját hasznosítják: az Audi-flottával megvalósuló adatcsere révén a jármű információkat kap és ad az út mentén található parkolóhelyekről, a veszélyes helyekről, a sebességkorlátozásokról és a jelzőlámpák fázisairól. A myAudi alkalmazás számtalan ponton keresztül teszi lehetővé az összekapcsolódást a járművel. Az infotainment-programot olyan hardverelemek egészítik ki, mint az Audi phone box és a virtuális 3D térhangzást létrehozó Bang & Olufsen Premium Sound System.

Az asszisztensrendszerek a felső kategóriás járművekből származnak, mint például az adaptív menetasszisztens (opció), amely a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében támogatja a vezetőt, ami elsősorban a hosszú utazások során jelentkezik jelentős kényelmi előnyként. Az oldalirányú kormányzás fenntartásához a vezetőnek elegendő könnyedén megérintenie a rendszerhez tartozó kapacitív kormánykereket, amivel megerősíti azt, hogy figyel a vezetésre. Az Audi pre sense basic, az Audi pre sense front, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a kikerüléssegítő asszisztens az alapfelszereltség részét képezi.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.01.21
Gerald Peigneux Franciaországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2021.01.21
Baleset miatt torlódás alakult ki az M1-es autópályán Budapest felé a Fejér megyei Nagyegyházánál....
2021.01.21
Mintegy 5,7 milliárd forint értékben megkezdődik két 45 méteres komp és két, 35 méter hosszú....
2021.01.21
A World Highways szerint 2020-ban javult a közlekedésbiztonság színvonala Japánban. ..
2021.01.21
Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon - közölte az....
2021.01.21
A Hyundai Motor új képeket közölt vadonatúj városi (B-szegmens) szabadidőjárművéről, a Bayonról -....
2021.01.21
Összeütközött egy kamion és egy kisteherautó az M0-ás autóút 25-ös kilométerszelvényénél, az M1-es....
2021.01.21
Súlyos sérüléssel végződött a körforgalomnál történt baleset a 710-es számú főúton - írja a police.....
2021.01.21
Mérnöki fejlesztő központot hoz létre Veszprémben a ThyssenKrupp magyarországi központja 2,2....
2021.01.21
Decemberben, amikor csúcsra járt a koronavírus-járvány Magyarországon, számos nagyon drága luxus-....