közlekedésbiztonság

Ausztria bekeményítene a gyorshajtókkal: elkoboznák az autót

2022.04.28.

A gyorshajtók először 3 napra veszítsék el az autót, másodszor egy hétre, majd örökre – írja a heute.at

 

A Közlekedésbiztonsági Kuratórium követelései szerint a gyorshajtókkal keményebben kellene fellépni. Tervezik az autók elkobzását a gyorshajtóktól, de ez még nem valósult meg. Most megjelenik a többszintű rendszer terve.

Képernyőfotó az osztrák napilap cikkéről.

A politikusok és a közlekedési szakértők egy dologban egyetértenek: 2030-ra felére kell csökkenteni Ausztriában a közlekedési balesetekben a halálos áldozatok számát, mert eddig csaknem 400 áldozat volt évente. Ennek elérése érdekében a Közlekedésbiztonsági Kuratórium most kemény intézkedéseket követel a politikusoktól, ahogy Othmar Thann ügyvezető igazgató az Ö1 "Morgenjournal"-ban fogalmazott. "A régi közúti biztonsági programban is voltak megfelelő intézkedéseink, amelyeket meghatároztunk, hogy mikorra kell ezeket az intézkedéseket végrehajtani. Mert nem elég a stratégia és a cél" - mondja Thann.

Keményen ütős szintű rendszer jönne

"Legfőbb ideje lenne cselekvési tervet meghatározni" - mondta Thann. Az illetékes klímavédelmi minisztérium már mérlegelt egy megfelelő intézkedéscsomagot, de eddig csak a gyorshajtás miatti szigorúbb büntetéseket vezették be az előző évben. A járművek elkobzása viszont eddig nem volt aktív – a közlekedési szakértő most éppen ezt szeretné. A kemény rendszer: az autót 72 órára be kell vonni az első gyorshajtáskor, és egy teljes hétre a második alkalommal.

Ha harmadszor is elkapják, akkor vége: „Harmadszorra már elkoboznák, végleg kisajátítanák a járművet” – mondja Thann, aki biztos benne, hogy ezzel ellensúlyoznák az utakon az örjöngést. Nem elsősorban arról van szó, hogy ez közvetlenül megtörténik, hanem a "szankciókkal való fenyegetésről", mint megelőző intézkedésről.

A szakember ugyanakkor egységes közlekedési bírság kiszabását szorgalmazza szövetségi államtól függetlenül, mert "senki sem érti, hogy a felső-ausztriai Enns híd előtt más szabályozások vannak, mint az Enns híd után".

Ausztriában egységes közlekedési szabálysértési nyilvántartást kellene létrehozni. Jelenleg egy olyan tartományban kell óvatosnak lenni, ahol már elkövetett bűncselekményt, de egy másikban nem.

A biztonsági öv esetében is éles beavatkozásra van szükség, mert a statisztikák szerint 40-en halnak meg évente a bekötetlen övek miatt.

A rendőröknek meg kell engedni, hogy büntessenek, ha biztonsági öv nélkül látnak autóst, és ne kelljen a sofőrt az út szélére inteni. És a kábítószer használó sofőröket is könnyebben, az anyagok és határértékek meghatározásával, nyálteszttel ellenőrizni kellene a szakember szerint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....