.

Autógyártók a futball világbajnokságon - megéri?

2018.07.10.

Bár a brazil válogatott évtizedekig élvezte valamelyik autógyártó támogatását, 4 évvel a latin-amerikai országban rendezett futball világbajnokság után ezek a cégek elpártoltak a sárga-zöld mezesektől. Vajon előfordulhat, hogy nem kifizetődő egy márka számára a világ legfontosabb sporteseményen való megjelenés?

A 2014-es brazíliai foci világbajnokságig, a Volkswagen volt a Brazil Labdarugó Szövetség hivatalos szponzora. A német márka a szerződés ideje alatt mindent elkövetett a sikerért: a Volkswagen Gol (a VW brazíliai részlege által gyártott kisautó) reklámjára és az új, 2012-es Fusca (bogár) modell megjelenítésére koncentrált; engedélyezte, hogy az Audi egy R8 Spyder GT-t bocsásson a világklasszis Neymar rendelkezésére, aki addig egy Volvo XC60-al járt; megjelentek a Gol és a Voyage külön a VB-re készült kiadásaik, ám ezek sem múlták felül német válogatott elleni 7:1-es vereséget.

A General Motors, közvetlenül a világbajnokság után közzétett egy képet Gilmar Rinaldi, a válogatott újonnan megválasztott koordinátoráról és Dunga, új szövetségi kapitányról, amint a VW előtti szponzort reklámozó Chevrolet-es pólóval pózolnak.

Soccerex

A cég és a válogatott együttműködése azonban nem volt hosszú életű. Most, 2018-ban egyetlen autógyár sem támogatja a válogatottat és a Labdarugó Szövetséget. Bár hivatalos magyarázat nem született arra, miért alakult így, egy, a GM-hez köthető forrás szerint „az autógyár érdektelenségét nagyban befolyásolta a Labdarugó Szövetség és a válogatott az utóbbi években kialakult negatív képe”.

Ettől függetlenül a futball világbajnokság mindig remek alkalom az autógyárak számára, hogy a világ elé tárják modelljeiket. A Hyundai, a KIA, a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a Volvo vagy a BMW, és más az autóiparhoz kapcsolódó vállalatok is szponzorai valamelyik válogatottnak vagy a világbajnoksághoz köthető rendezvényeknek.

A Hello Research kutatóintézet által végzett felmérés szerint a Brazíliában kihívó nélkül maradt márka, a FIFA-t és a világbajnokságot támogató Hyundai a VB legjobban pozícionált márkája, amit a KIA, a Toyota és a Honda követ. Bár egyik említett márka sem támogatja a zöld-sárga válogatottat, de felhívja a figyelmet az ebben rejlő lehetőségekre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....