.

Autógyártók a futball világbajnokságon - megéri?

2018.07.10.

Bár a brazil válogatott évtizedekig élvezte valamelyik autógyártó támogatását, 4 évvel a latin-amerikai országban rendezett futball világbajnokság után ezek a cégek elpártoltak a sárga-zöld mezesektől. Vajon előfordulhat, hogy nem kifizetődő egy márka számára a világ legfontosabb sporteseményen való megjelenés?

A 2014-es brazíliai foci világbajnokságig, a Volkswagen volt a Brazil Labdarugó Szövetség hivatalos szponzora. A német márka a szerződés ideje alatt mindent elkövetett a sikerért: a Volkswagen Gol (a VW brazíliai részlege által gyártott kisautó) reklámjára és az új, 2012-es Fusca (bogár) modell megjelenítésére koncentrált; engedélyezte, hogy az Audi egy R8 Spyder GT-t bocsásson a világklasszis Neymar rendelkezésére, aki addig egy Volvo XC60-al járt; megjelentek a Gol és a Voyage külön a VB-re készült kiadásaik, ám ezek sem múlták felül német válogatott elleni 7:1-es vereséget.

A General Motors, közvetlenül a világbajnokság után közzétett egy képet Gilmar Rinaldi, a válogatott újonnan megválasztott koordinátoráról és Dunga, új szövetségi kapitányról, amint a VW előtti szponzort reklámozó Chevrolet-es pólóval pózolnak.

Soccerex

A cég és a válogatott együttműködése azonban nem volt hosszú életű. Most, 2018-ban egyetlen autógyár sem támogatja a válogatottat és a Labdarugó Szövetséget. Bár hivatalos magyarázat nem született arra, miért alakult így, egy, a GM-hez köthető forrás szerint „az autógyár érdektelenségét nagyban befolyásolta a Labdarugó Szövetség és a válogatott az utóbbi években kialakult negatív képe”.

Ettől függetlenül a futball világbajnokság mindig remek alkalom az autógyárak számára, hogy a világ elé tárják modelljeiket. A Hyundai, a KIA, a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a Volvo vagy a BMW, és más az autóiparhoz kapcsolódó vállalatok is szponzorai valamelyik válogatottnak vagy a világbajnoksághoz köthető rendezvényeknek.

A Hello Research kutatóintézet által végzett felmérés szerint a Brazíliában kihívó nélkül maradt márka, a FIFA-t és a világbajnokságot támogató Hyundai a VB legjobban pozícionált márkája, amit a KIA, a Toyota és a Honda követ. Bár egyik említett márka sem támogatja a zöld-sárga válogatottat, de felhívja a figyelmet az ebben rejlő lehetőségekre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Megkezdte a Kia új elektromos modelljének gyártását a zsolnai gyárban. Stílusosan, egy-egy Kia EV4....
2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....
2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....