Sharp

Évtizedek óta a legtöbb ember a Sharpot televíziók, mikrohullámú sütők és légtisztítók gyártójaként ismeri, nem pedig járművek gyártójaként. Most azonban úgy tűnik, hogy a vállalat a háztartási technológiák kényelmét az utakra is ki kívánja terjeszteni. A japán elektronikai óriáscég egyre mélyebbre merül az autóiparban, és ehhez a Foxconn kutatási-fejlesztési és gyártási képességeire támaszkodik. LDK+ elektromos minibusz koncepció a hónap végén debütál a Japan Mobility Show-n, Tokióban.
A legújabb LDK+ észrevehetően közelebb áll a gyártásra kész járműhöz, mint elődje, a 2024-es prototípus. Az arányok most jobban megfelelnek a hagyományos egyterűek stílusának, elhagyva a korábbi verzió mikrobuszos profilját a magas kabinnal, a rövid orr-résszel és az első kerekek fölé tett első ülésekkel.
A frontrész most hangsúlyosabb, teljes szélességű LED-es fényszórókkal rendelkezik, amelyek egy Sharp logóval ellátott fedett hűtőrácsba vannak integrálva. Ennek ellenére az összkép meglehetősen áltagos és feledhető, a kéttonusú fényezés ellenére. Az egyterű tanulmány praktikus tolóajtókkal és függőleges hátsó résszel rendelkezik, míg a hagyományos tükrök és kilincsek arra utalnak, hogy a gyártásra már nem kell sokat várni.

Egy másik kép a kabin belsejét mutatja, amelybe egy széles, B-oszlop nélküli nyíláson keresztül lehet bejutni. A kabin egyik legjobb része a lapos padló, de említésre méltó a forgatható, hátrafelé is fordítható vezetőülés és az összecsukható, asztallal felszerelt konzol doboz is. A hátsó ülés három utas számára van kialakítva, ami ugyan csökkenti a csomagtér méretét, de a hangulatvilágításnak köszönhetően lounge-szerű környezetet élvezhetnek az utasok.
A Sharp az LDK+ modellt a „nappali szoba kiterjesztéseként” képzeli el, amikor áll. Az eredeti koncepció hatalmas 65 hüvelykes képernyője eltűnt, de a frissített modell projektort és kihajtható képernyőt kapott a hátsó ülések fölé, így a kabin mobil mozivá vagy tárgyalóvá, munkahellyé alakítható.
Beépítették a tanulmányautóba a Sharp AIoT szoftverplatformját, amely lehetővé teszi a háztartási készülékekkel, például háztartási gépekkel, légkondicionálókkal és mosógépekkel való összekapcsolást. Az LDK+ a mesterséges intelligencia segítségével megtanulja a felhasználói szokásokat és preferenciákat, támogatja a V2H funkciót, a napenergia-integrációt és a lakossági akkumulátorrendszereket is.

A Sharp LDK+ műszaki alapja megegyezik a Foxconn Model A-éval. Ez utóbbi tavaly koncepcióként debütált, rendkívül moduláris belső térrel és konfigurálható külsővel, amely professzionális és személyes használatra is testre szabható.(a Foxconn az Apple telefonok gyártójaként ismert a tech-világban). A Foxconn még nem hozta nyilvánosságra az elektromos hajtáslánc és az akkumulátorcsomag specifikációit, amelyek valószínűleg átkerülnek a Sharp testvérmodellbe is.
A Foxconn saját minibuszának 2027 elején kell megérkeznie a japán utakra, majd ezt követően az egyéb ázsiai piacokra is bevezetik. Még nem erősítette meg a Sharp, hogy mikor és hol fogja piacra dobni a saját verzióját, de ezek a részletek talán október 30-án, a Japan Mobility Show-n tartott világpremieren kiderülnek majd.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!