ICDP

Autót a plázából: ezúttal a KIA próbálkozik

2019.12.12.

Az ICDP régóta foglalkozik a kereskedések minden formájával, legyen szó hagyományos épületkomplexumról vagy itt-ott felbukkanó pop-up store-ról. A KIA ezúttal egy bevásárlóközpontban nyitott értékesítési ponttal hívta fel magára a figyelmet.

Sok hasonló kezdeményezést láthattunk az utóbbi években, legtöbbször a gyártók maguk, kereskedők bevonása nélkül nyitottak ilyen “mikro-kereskedéseket”, de előfordult, hogy azokkal közösen működteték azokat, olykor pedig egy-egy kereskedői hálózat magánakciójának lesz az eredménye egy-egy forgalmas téren, bevásárlóközpontban elhelyezett mezei üzletnek tűnő kereskedés.

Persze annak ellenére, hogy tényleg lehetséges autót vásárolni ezeken a helyeken, a cél sokkal inkább az érdeklődés generálása és a vásárlók fejébe férkőzés. A probléma ezzel persze az, hogy nem igazán mérhető egy-egy ilyen mikro-kereskedés hatékonysága. Számos kezdeményezés volt, néhány hosszútávon, gazdaságilag nehezebb időszakokat is átvészelve, míg mások eleve csak rövid ideig voltak hivatottak vonzani az érdeklődőket.

A KIA Stuttgart-ban, a Milaneo bevásárlóközpontban nyitotta meg a saját mikro-kereskedését. Érdekesség, hogy amikor korábban az Opel saját, CAYU névre keresztelt koncepcióját tesztelte, ők is ugyanezt a bevásárlóközpontot választották helyszínül. A koreaiak célja egyértelműen az érdeklődés felkeltése, ugyanis konkrét vásárlást nem lehet ebben a kereskedésben intézni. Kiállított autóból is csak egy van, a cél itt a kapcsolat megteremtése, amit egészen ötletesen kiviteleznek.

Ahogy arra számítani lehet, az üzlet tele van érintőképernyőkkel, amiken különféle játékok segítségével találhatjuk meg a számunkra tökéletes KIA modellt. Miután felvittük preferenciáinkat, a rendszer ajánl nekünk egy modellt, bizonyos extrákkal felszerelve, és még azt is megmondja, hány százalékban tökéletes számunkra az adott modell. Ráadásul a végén a százalékos eredmény alapján ajándékot is kapnak az érdeklődők.

Hazaérve már ott vár minket e-mail fiókunkban a mikro-kereskedésben készített konfiguráció, amit folytathatunk és még inkább személyre szabhatjuk, vagy akár azonnal kérhetünk is rá ajánlatot.

Persze kérdéses, hogy az ott elkészült konfigurációk mekkora része válik valóssággá, minden bizonnyal elenyésző. Ugyanakkor ha a cél a figyelemfelkeltés, akkor a koncepció mindenképpen sikeresnek mondható.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..