ICDP

Autót a plázából: ezúttal a KIA próbálkozik

2019.12.12.

Az ICDP régóta foglalkozik a kereskedések minden formájával, legyen szó hagyományos épületkomplexumról vagy itt-ott felbukkanó pop-up store-ról. A KIA ezúttal egy bevásárlóközpontban nyitott értékesítési ponttal hívta fel magára a figyelmet.

Sok hasonló kezdeményezést láthattunk az utóbbi években, legtöbbször a gyártók maguk, kereskedők bevonása nélkül nyitottak ilyen “mikro-kereskedéseket”, de előfordult, hogy azokkal közösen működteték azokat, olykor pedig egy-egy kereskedői hálózat magánakciójának lesz az eredménye egy-egy forgalmas téren, bevásárlóközpontban elhelyezett mezei üzletnek tűnő kereskedés.

Persze annak ellenére, hogy tényleg lehetséges autót vásárolni ezeken a helyeken, a cél sokkal inkább az érdeklődés generálása és a vásárlók fejébe férkőzés. A probléma ezzel persze az, hogy nem igazán mérhető egy-egy ilyen mikro-kereskedés hatékonysága. Számos kezdeményezés volt, néhány hosszútávon, gazdaságilag nehezebb időszakokat is átvészelve, míg mások eleve csak rövid ideig voltak hivatottak vonzani az érdeklődőket.

A KIA Stuttgart-ban, a Milaneo bevásárlóközpontban nyitotta meg a saját mikro-kereskedését. Érdekesség, hogy amikor korábban az Opel saját, CAYU névre keresztelt koncepcióját tesztelte, ők is ugyanezt a bevásárlóközpontot választották helyszínül. A koreaiak célja egyértelműen az érdeklődés felkeltése, ugyanis konkrét vásárlást nem lehet ebben a kereskedésben intézni. Kiállított autóból is csak egy van, a cél itt a kapcsolat megteremtése, amit egészen ötletesen kiviteleznek.

Ahogy arra számítani lehet, az üzlet tele van érintőképernyőkkel, amiken különféle játékok segítségével találhatjuk meg a számunkra tökéletes KIA modellt. Miután felvittük preferenciáinkat, a rendszer ajánl nekünk egy modellt, bizonyos extrákkal felszerelve, és még azt is megmondja, hány százalékban tökéletes számunkra az adott modell. Ráadásul a végén a százalékos eredmény alapján ajándékot is kapnak az érdeklődők.

Hazaérve már ott vár minket e-mail fiókunkban a mikro-kereskedésben készített konfiguráció, amit folytathatunk és még inkább személyre szabhatjuk, vagy akár azonnal kérhetünk is rá ajánlatot.

Persze kérdéses, hogy az ott elkészült konfigurációk mekkora része válik valóssággá, minden bizonnyal elenyésző. Ugyanakkor ha a cél a figyelemfelkeltés, akkor a koncepció mindenképpen sikeresnek mondható.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.03
Egy összehasonlító teszt keretében két sikeres vetélytársával mérettetett meg a Peugeot....
2020.08.03
Talán okosabb lett volna megállni a rendőri ellenőrzésen. ..
2020.08.03
Borislav Hegedusic Horvátországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.08.03
A sávját sem tudta tartani, jobbra-balra kacsázva közlekedett az a kamionos, akit az autópálya....
2020.08.03
Egyszerre két világszinten is vezető bajnokságban áll ki az egyenjogúság mellett fekete autóival a....
2020.08.03
A Volkswagen Csoport és márkái üzletmenetét súlyosan érintette a Covid-19 világjárvány 2020 első....
2020.08.03
Már gyárilag is bőséges hellyel szolgálnak a ŠKODA modelljei utasaik és csomagjaik számára, a....
2020.08.03
Sokszor írtunk már az online értékesítéssel foglalkozó használtautó kereskedő startupokról. Ilyen....
2020.08.03
A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság munkatársai 2020. július 31. és augusztus 2. között....
2020.08.03
Vadelütés miatt egy nap alatt kétszer is baleset történt Győr-Moson-Sopron megyében - írja a....