online vásárlás
Az ügyféllel való kapcsolatfelvételtől a vásárlási döntés véglegesítésén át az autó – alig hat nappal későbbi – átadásáig a spanyolországi Galicia régióban vezető szerepet betöltő Antamotor márkakereskedés és a vásárló, Raul Escolano közötti kommunikáció teljes egészében a népszerű közösségi médiacsatornán keresztül zajlott.
A márkakereskedés számára eleinte csak az @escolano felhasználónév tulajdonosaként ismert leendő ügyfél több márkaképviseletet is megkeresett a #compraruncocheportwitter hashtag feltüntetésével (magyar nyersfordításban „autót vennék Twitteren”).
Escolano ezzel kesztyűt dobott a különböző gyártók spanyolországi képviseleteinek, azt a kihívást állítva eléjük, hogy tegyék számára lehetővé egy autó megvételét kizárólag a közösségi média használatával.
A Nissannak – az A Coruña-i vezető franchise partnere, az Antamotor segítségével –, sikerült mély benyomást tennie Escolanora a tranzakció innovatív megközelítésével, miután a kinézett X-Trailről a Periscope nevű, népszerű új videómegosztó platformon kapott személyre szabott, élő videóbemutatót.
Escolano ezután még egy twitteres közvélemény-kutatáson is szembeállította a Nissant versenytársaival, követőit kérve fel arra, hogy rangsorolják a különböző autókat egy általa összeállított, szűkített listán. Összesen mintegy 2,6 millió véleménynyilvánítás alapján (forrás: Brandwatch) ennek élén a szavazatok 43 százalékát begyűjtve az X-Trail végzett, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy végül valóban a Nissanra essen Escolano választása.
A minden részletében igen innovatívnak tekinthető tranzakció szellemének megfelelően, az online vásárlás befejezéseként az X-Trail kulcsait futárral kézbesítették Escolano címére.
Az autó átvételére végül a gyártó képviselői és a vevő közötti első személyes találkozó keretein belül, a Nissan spanyolországi központjában került sor, két hónappal a folyamat elindítását követően.