Külföldi hírek

Az Allison és a DAF csökkenti a hulladékgyűjtő cég veszteségét

2013.08.06.

Közel 200.000 lakos hulladékgyűjtését még 2011 júliusában vette át Aurich körzet Németországban. Akkor a közszolgáltató vállalat 16 új sofőrt vett fel és 11 új DAF járművet szerzett be, mindet Allison automata sebességváltóval felszerelve.

Aurich körzete népszerű az Északi-tenger partján. Friss szelek, szélmalmok és tehén-csordák által elfoglalt legelők váltakoznak a majdnem 1.290 km2-nyi területen, mely Németország észak-nyugati részén terül el. 2011-től kezdődően a helyi önkormányzat lett felelős saját papír-, háztartási-, és organikus-hulladékának összegyűjtéséért. A változtatás alapja egy tanulmány volt, mely szerint az önerőből történő hulladékgyűjtés olcsóbb és megbízhatóbb lenne, mint egy szolgáltató által nyújtott tevékenység. Azáltal, hogy saját maga végzi ezt a munkát, Aurichnak sikerült 2011-ben 9,5%-al, 2012-ben pedig további 2,6%-al, összesen több mint 12%-al csökkenteni a szemétszállítási díjat a mintegy 100.000 lakást számláló körzetben, olyan népszerű településeken mint Norddeich, Nessmersiel és Greetsiel, vagy a Norderney Keleti-Fríz szigetek.

A hulladék-gyűjtési munkához Aurich 19 új embert vett állományba – közülük 16 sofőrt – és hozzávetőleg 2.1 millió Euro értékben 11 új DAF járművet szerzett be, mindet az Allison Széria 3000 típusú automata sebességváltójával felszerelve. A flotta műszaki igazgatójának, Carsten Appelhoffnak két fontos kritériuma volt a tender során: egy tényleg robosztus sebességváltó, valamint a szerviz közeli elérhetősége. „A járművek mindegyike átlagosan napi 800 kukát ürít ki. Ezért van szükségünk egy megbízható hajtásláncra, ami bírja a napi 1000-szer történő megállást, akár utánfutóval is. Ugyancsak fontos a karbantartás gyors elérhetősége és a jó költség-arány a tervezett karbantartások esetében, így szorítva minimumra a jármű kieső munkaidejét és a javítási költségeket„ – tette még hozzá.

A Heselben székelő DAF Truck Sales & Service Dealer™-nél Rudolf Bohlje teherautó forgalmazó személyében Appelhoff úr tökéletes partnerre talált. A kereskedő olyan járműveket ajánlott, melyek maradéktalanul megfeleltek a tender követelményeinek, a műhely pedig alig 15 km-re van a hulladéklerakótól.

 A Seria 3000 típusú automata sebességváltó az Allison Transmission szentgotthárdi gyárában is készül.

Jelenleg tíz darab DAF CF75s, 228kW (310 LE) oldalt töltős, a HS felépítményével épített jármű van szolgálatban a kontinensen, melyeket 1-1 fő üzemeltet. Hét járművön fixen szerelt töltő konténer van, hármat pedig „CWS”-el, egy konténer töltő rendszerrel láttak el. Az eltelt idő alatt minden jármű közel 48.000 km-t, és 1700 munkaórát teljesített átlagosan – a számok kis mértékben térnek csak el a működési terület függvényében.

Norderney részére egy DAF LF55-ös típus, 165kW (220LE) változatot vásároltak hátsó töltésű felépítménnyel, mivel egy kisebb járműre volt szükség a sziget szűk utcáihoz. A hulladékot gyűjtőkonténerekbe rakva hajózzák Norddeich-be a szárazföldre, majd az KKW GmbH hulladék-kezelőjébe. Nagyon elégedettek vagyunk a járművekkel, mivel máig nem emeltek kifogást, illetve nem volt szükség nagyobb javításokra” – mondja Appelhoff. „A sofőrjeink különösen szeretik az automata váltós teherautókat, mivel nem kell törődniük a váltóval és mindkét kezükkel a kormányt kezelhetik. Ez egy hatalmas könnyítés számukra” – tette hozzá.

Az Allison automata váltóval felszerelt járművek ideálisan alkalmazhatók a hulladékgyűjtéshez, mivel hatékony működési ciklust biztosítanak, a karbantartási költségek pedig alacsonyak. Az Allison Continuous Power TechnologyTM pedig egy szabadalmaztatott nyomatékváltót tartalmaz és megszakítás nélküli erőátvitelt tesz lehetővé, kiváló járműteljesítményt biztosítva. A nyomatékváltó nemcsak a jármű kiváló indulásához járul hozzá, hanem kiküszöböli a költséges váltó-javításokat is, valamint védelmet nyújt a hajtásláncnak a rázkódás és vibráció ellen is. Mivel nincsen szükség a váltó javítására, az automata váltók pénzt takarítanak meg az üzemeltetőnek a karbantartás miatti kieső idő csökkentésével.

Hulladékgyűjtő járművek a Kelet-Fríz szárazföldön

 

Alváz

DAF CF 75

Motor

Paccar PR228 9,2 liter

Motor teljesítmény

228 kW (310 HP)

Sebességváltó

Allison Transmission, 3200 model

Emissziós szabvány

Euro 5

Jármű bruttó tömege

26,000 kg

Tengelytávolság

3900 mm fix konténer esetén, 4200mm cserélhető konténer esetén

Felépítmény

7 jármű oldal-töltős „HS Speedline“ és fix konténer a HS Fahrzeugbau-tól

3 jármű oldal-töltős CWS konténer-cserélő rendszerrel a HS Fahrzeugbau-tól

 

 

Norderney szigeten működő hulladék-gyűjtő járművek

 

Alváz

DAF LF 55

Motor

Paccar GR165 6,7 liters

Motor teljesítmény

165 kW (220 HP)

Sebességváltó

Allison Transmission, 3200 model

Emissziós szabvány

Euro 5

Jármű bruttó tömege

15,000 kg

Tengelytávolság

3800 mm

Felépítmény

Hátul-töltős HS Olympus a HS Fahrzeugbau-tól

 

 

Aurich hulladék-kezelő vállalata

Aurich hulladék-kezelő vállalata felelős a kék (papír), fekete (háztartási) és zöld (szerves) hulladék-gyűjtő edények ürítéséért mintegy 103.000 háztartás részére. A micro-chippel ellátott szervez és háztartási hulladékgyűjtő edényeket az ident-rendszerrel követik elektronikusan, továbbá maguk a gyűjtő-járművek is regisztrálnak minden ürítést. Évente hozzávetőleg egy millió szervez és háztartási hulladékgyűjtő edényt és 1.2 millió papírgyűjtő edényt ürít az Aurich 16 sofőrrel.

Az Allison Transmission

Az Allison Transmission a közepes- és nagy teherbírású, haszongépjárművekben és amerikai katonai járművekben, valamint hibrid-meghajtású buszokban alkalmazott automata sebességváltók legnagyobb gyártója. Az Allison váltókat széles körben használják, többek között közúti tehergépjárművekben (pl. az árufuvarozásban, hulladékgyűjtő járművekben, építőipari gépekben, valamint a katasztrófa-védelemben), buszokban (pl. iskolai-, városi- és távolsági buszok), lakókocsikhoz, terepjárókhoz és egyéb berendezésekhez (elsősorban az energia-szektorban és bányászati gépekhez), valamint katonai járművekben (gumikerekes és lánctalpas alkalmazásokhoz). Az 1915-ben alapított Allison központja Indianapolisban (Indiana állam, USA) működik. A vállalatnak hozzávetőleg 2800 dolgozója van világszerte. Gyártóhelyszínek és készre szerelő üzemei Kínában, Hollandiában, Brazíliában, Indiában és Magyarországon találhatók. Az Allison a világ minden táján jelen van, vásárlóit Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában, Ausztráliában, Dél-Amerikában és Afrikában is kiszolgálja. Ezen kívül az Allison hozzávetőleg 1400 független kereskedelmi és forgalmazó helyszínnel is rendelkezik.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.13
Az új Audi Q3 számos területen állít fel új mércét, például az akusztikában: a teljes akusztikai....
2025.12.13
A Peugeot megmutatta, hogyan gondolkozik a közeljövő autójáról. A külső és belső dizájn....
2025.12.13
Azt gondolta a mercis, hogy a nézeteltérést ezzel a brutális módszerrel oldja meg. ..
2025.12.13
Egy magas rangú európai törvényhozó szerint a tilalom „lekerült a napirendről”; az EU várhatóan....
2025.12.13
A jogosítvány nélküli, bódult férfi végül több autót is összetört, és a rendőrségen zárta az estét....
2025.12.13
A rüsselsheimi kompakt világpremierje a januári Brüsszeli Autószalonon lesz. ..
2025.12.13
A 2026-ra vonatkozó szám a Gartner amerikai technológiai piackutató cég honlapjára felkerült....
2025.12.13
Mi történik, ha az elektromos mobilitás párosul a hamisítatlan luxussal? Béke, nyugalom, erő és....
2025.12.13
A jövő hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. ..
2025.12.13
A Forma-1 és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken bejelentette, hogy mindkét fél,....