innováció

Az Apple-nál is Lexus a donor

2017.06.10.

Az Automotive News információi szerint a kaliforniai technológiai óriás – Project Titan névre hallgató projektje keretében – az eddigi három mellett további önvezető járművek közúti tesztelésére kapott engedélyt. A hírek szerint az Apple által végzett tesztek platformja továbbra is a hibrid hajtású Lexus RX 450h lesz.

Kalifornia állam kibővítette az engedélyét az Apple autonóm járművek közutakon való tesztelésére. A tesztekben 3+3 Lexus RX 450h gépkocsi és hat sofőr vesz részt. Meg nem erősített hírek szerint az önvezető jármű vezérlőszoftverének alapjait már sikerült kifejleszteni, a közúti tesztek bővítése a program további finomítását jelentheti.

Beszámolók szerint a rendszer lelkét jelentő Velodyne Lidar lézeres távolságmérőjét az április végén kezdődött közúti próbák óta nagymértékben sikerült tovább fejleszteni, de a napokban megkezdett további tesztekhez szükség volt a tesztflotta bővítésére, amit természetesen Lexus RX modellekkel oldott meg az Apple.

Figyelemreméltó tény, hogy nem az Apple az első cég, amely a közúti tesztekhez hibrid Lexus RX-eket használ – hosszú évek óta ez a típus alkotja a Google tesztjármű-flottájának gerincét is, mely széleskörű kutatásokat folytat az autonóm vezetési technológiák területén.

A Google tesztautói kezdetben Toyota Priusok voltak, később csatlakoztak a flottához a hibrid hajtású Lexus RX modellek. Jelenleg a Google több mint húsz Lexus RX 450h-t használ.

De mi az oka annak, amiért az IT-óriáscégek mindegyike hibrid autókat használ az autonóm rendszerek teszteléséhez?

A közelmúltban a TorqueNews újságírói megkérdezték erről John Hansont, a Toyota Research Institute szakértőjét. Hanson elmondta, hogy a hagyományos meghajtású autók nem képesek biztosítani az önvezető járművek meglehetősen komplex szenzor- és számítógépes rendszerének működtetéséhez szükséges kellő mennyiségű áramot, míg a hibridek és elektromos autók esetében ez nem jelent problémát.

Hanson külön kiemelte, hogy a tesztautók, amelyeket az Apple vagy a Google használ, minden esetben hagyományos Lexus hibridek, melyek nem igényelnek hálózati töltést. Ez azt mutatja, hogy a fékenergia-visszanyerés sokkal hatékonyabb annál, mint ahogy azt általában gondolják a hibrid hajtást nem ismerő emberek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....