nők

Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója

2023.03.22.

Az S&P Global Mobility egy érdekes új tanulmánya azt vizsgálta, hogy mely autógyártók a legnépszerűbbek a női vásárlók körében az Egyesült Államokban. Az autóipari elemzésekkel és adatszolgáltatásokkal foglalkozó piacvezető cég kétféleképpen analizálta a járművek népszerűségét a gyengébbik nemnél: a tanulmány első részében a férfiak és nők arányát vizsgálták az egyes autómárkák vásárlói között, míg a második részben a legtöbb női vásárlóval rendelkező gyártókat rendezték sorrendbe.

Az Egyesült Államok legnagyobb 25 autómárkája közül 2022-ben a Buick magánvásárlói között volt a legmagasabb a nők aránya 55 százalékkal, ezt követte a Mitsubishi, a Mini, a Lexus, az Infiniti, a Mazda és a Kia. A lista másik végén – nem meglepő módon – a hatalmas pickupokra specializálódott Ram végzett a legutolsó helyen, az újonnan regisztrált autóik mindössze 17 százalékát vették nők.

A Ramot közvetlenül a GMC, a Ford, a Tesla és a Dodge előzi meg, ezek a Tesla kivételével mind igen erősek a haszonjármű- és pickupszegmensekben. A Tesla meglepően alacsony, 33,1 százalékos eredménye pedig azt mutatja, hogy annak ellenére, hogy a nők körében népszerűnek számít a Model Y, az elektromos autókat gyártó vállalat többi modelljéről ez már nem igazán mondható el.

Autómárkák a legmagasabb női vásárlói részaránnyal:

1.    Buick    55%

2.    Mitsubishi    51,4%

3.    Mini    51,1%

4.    Lexus    50,4%

5.    Infiniti    49,6%

6.    Mazda    49%

7.    Kia    49%

Autómárkák a legalacsonyabb női vásárlói részaránnyal:

1.    Ram    17%

2.    GMC    28,7%

3.    Ford    31,1%

4.    Tesla    33,1%

5.    Dodge    33,9%

Bár az adott márkák vásárlói körében a nők részaránya a demográfiai preferenciák vizsgálatának egyik fontos módja, a női fogyasztók általános regisztrációinak száma szintén kritikus mérőszám. 2022-ben a nők által vásárolt új autók teljes mennyiségét tekintve a Toyota messze a többi márka felett végzett a közel 607 ezer eladott autóval, ami 37 százalékkal több, mint a második helyezett Honda eredménye. Bár a nők részarányát tekintve a Toyota nem jutott be a Top10-be, a 43,3 százalékos eredménye még így is bőven felülmúlja az iparági átlagot.

Női vásárlások száma és részarányuk a márka összeladásaiban:

1.    Toyota    606.985 db    43,3%

2.    Honda    363.799 db    48,2%

3.    Chevrolet    340.999 db    34,7%

4.    Ford    313.477 db    31,1%

5.    Hyundai    294.380 db    47,7%

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.06.10
Meghalt egy motoros, aki szegélykőnek ütközött és felborult Szegeden pénteken éjfél előtt - közölte....
2023.06.10
Autó, akár egy rockszám: „Good Vibrations”. Ahol csak megjelenik, rámosolyognak az emberek: ez az....
2023.06.10
A Daimler Truck leányvállalatot alapított autóbusz-üzletágához, amelynek célja, hogy az ügyfelek....
2023.06.09
A Moszkvics után a Volgát is újraélesztik Oroszországban, a Gorkij Autógyár (GAZ) már jövőre....
2023.06.09
A Le Mans-i 24 órás verseny szervezői épp csak bejelentették, hogy két-három éven belül....
2023.06.09
Az Autobild összehasonlító tesztjéből kiderül, hogy melyik a legjobb nyári szélvédőmosó folyadék a....
2023.06.09
Stockholmban a világon elsőként önvezető, tisztán elektromos meghajtású kereskedelmi....
2023.06.09
Egy új tanulmány szerint a szennyezőanyag-kibocsátásra vonatkozó Euro 7-es javaslat az Európai....
2023.06.09
Nagyszabású Zsiguli-találkozónak ad otthont szombaton a ferihegyi repülőmúzeum: 10 és 16 óra között....
2023.06.09
Napok óta esik, a hírek elöntött hazai utakról, járhatatlan vasúti pályákról szólnak, halálos....