Forma 1

Az FIA nem foglalkozik a füstölgő Ferrarikkal

2018.04.21.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem indít vizsgálatot a Ferrari „füstölgő” erőforrásának ügyében – jelentette ki a Forma–1 versenyigazgatója, Charlie Whiting, aki biztosra veszi, a vörösök idővel megoldják a problémát.

A téli tesztek alatt még mindenki rácsodálkozott, mára viszont megszokottá vált az, hogy a Ferrari, valamint a két partnercsapat, azaz a Haas és a Sauber autóinak beindítását követően sűrű füstfelhőbe borulnak a garázsok. A jelenséggel természetesen a riválisok is foglalkoztak már, sőt a nagy rivális, vagyis a Mercedes még azt is elhintette, az FIA-nak is vetni kéne rá egy pillantást…

- Akárhányszor beindítják a motorjaikat, mi ott fuldoklunk a garázsainkban – jegyezte meg kissé gúnyosan a németek tanácsadója, Niki Lauda, amikor az Auto Motor und Sport a füstölgő Ferrari-motorokról kérdezte. „Az FIA-nak ki kellene vizsgálnia ezt az ügyet” – tette hozzá.

A nem megszokott látvány egyébként a 2018-as szabálymódosítások hozadéka, az idei évtől kezdődően ugyanis az olajnak már kifelé kell szellőznie, mert nem lehet visszairányítani a motorhoz, bízva abban, hogy a csapat ezzel plusz lóerőket nyer. Az istállók tehát az autók hátulján elhelyezett nyílások segítségével szabadulnak meg az olajpárától. Mivel a legtöbbször a Ferrari-motorok „füstölnek”, valószínűleg ők több olajat égetnek el, mint a riválisok.

Ezzel azonban semmilyen előírást sem sértenek meg, és az olajégetéssel kapcsolatos limitet sem lépik át. Ezt az FIA alkalmazásában álló F1-es versenyigazgató, Charlie Whiting is megerősítette már, aki nemrég ismét jelezte, a szövetség nem fog lépést tenni a Ferrari ügyében. - Biztosra veszem, hogy találnak majd megoldást erre a füstre – jegyezte meg a szakember.

Noha ez is az olajjal kapcsolatos, a Ferrari motorok esetében tapasztalt jelenségnek nincs köze az olajégetéses előírásokhoz (a vörösök esetében ugyanis már használt olajról van szó), melyek 2018 előtt szintén szigorodtak, egyes istállók ugyanis különböző teljesítményjavító vegyületeket juttattak az üzemanyagba az olaj segítségével. Éppen ezért az FIA 2018-tól részletesen meghatározza, milyen olaj használata engedélyezett a motorokban.

Forrás: m4sport.hu

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....
2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....
2024.05.13
A III. kerületi rendőrök közúti ellenőrzésén akadt fenn az a motoros, aki büntetőpontokat és....
2024.05.13
Az autók belső terének 99%-a rákkeltő anyagokat tartalmaz.   ..
2024.05.13
Karambol törént ma kora reggel Balatonfőkajárnál, a 710-es főút érintett szakaszát teljes....
2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....