ANK

Az ICDP már a 2015-2016-os akciótervén dolgozik

2015.03.05.

Amint arról már korábban beszámoltunk, az Autószektor kiadásáért felelős Autós Nagykoalíció 2015 januárjában csatlakozott az ICDP autóipari kutatásokkal, elsősorban a kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó független, nemzetközi non-profit szervezethez. Ennek köszönhetően az érdekképviselet hazai tagvállalatai a jövőben közvetlenül is részesülnek az autóipar kulcságazatait érintő időszakos kutatások eredményeiből, sőt, az előkészítési fázisban bele is szólhatnak a kutatási irányok kialakításába.

A most induló cikksorozatunkban beszámolunk az ICDP kétéves kutatási akciótervéről, rávilágítunk a szektort érintő változásokra, valamint az ebből következő változtatások, a jövőre való felkészülés szükségességére.

Az ICDP több mint 20 éve kutatja az autóipart, annak disztribúciós folyamatait. Ezekre az eredményekre és tapasztalatokra támaszkodva a nemzetközi szervezet a szektorban aktívan tevékenykedő tagjainak (így az Autós Nagykoalíciónak) közreműködésével már javában a 2015-2016 évi programját, kutatási és akciótervét készíti elő. A következő időszak egyik legfontosabb feladata a szervezet számára, hogy a strukturális és viselkedési szokások változásait figyelembe véve minél jobban meghatározza, hogyan fog kinézni a szektor 2020-ban. Ennek elősegítése érdekében ki kell dolgozni azokat a módszereket, melyekkel a piaci pozíciók védhetők, és a szükségszerű változásokhoz való alkalmazkodás szabályozott keretek között tud végbemenni.

Vajon mit hoz a jövő az autószektorban? (forrás: Flamholc.com Car Giant karácsonyi reklám)

Az ICDP most is, mint korábban, azzal alapozta meg a következő időszak tevékenységének irányait, hogy széleskörű kutatómunkát végzett, melynek során összetett szempontrendszer alapján elemezte a területet. Ez teszi lehetővé, hogy a szakemberek megbízható képet kapjanak a jelenlegi állapotról, és az európai disztribúció jövőbeli irányairól. Az ICDP fogyasztói kutatásainak ilyen kombinációja valószínűleg egyedülállóak a szektorban, beleértve a tagvállalatok és más, a témában jártas szakemberek közreműködésével végzett primer kutatásokat, valamint a témát érintő szekunder kutatásokat egyaránt. A kollaboratív megközelítés egyrészt a költségek megosztását jelenti, mindeközben pedig a tagok kétségtelenül máshonnan nem beszerezhető értéket kapnak a pénzükért.

Az ICDP programjában való részvétel tulajdonképpen befektetés a jövőbe. A szervezet tagsági díjai - figyelembe véve a szükséges befektetéseket és a kockázatokat –s a lehetséges jövőbeli bevételek és a profit tükrében elenyészőek. Egyetlen innen merített jó ötlet, egyetlen elkerült kockázat, és a befektetés máris megtérül. Az ICDP tagdíjai egyébként a következő tervezési időszakban azzal együtt sem változnak a korábbi évekhez képest, hogy jelentősen nő a kutatási spektrum, és a tapasztalatok megosztását új csatornákon is biztosítani fogják a tagok részére. A vállalatok a tagságuk révén pedig – ahogy fent már említettük – befolyásolni tudják a kutatások célját és irányait, ami remek lehetőséget jelent, hogy a kutatások valóban a célzottan a számukra megfelelő és hasznos témákra terjedjenek ki.

Az ICDP kutatásai lekövetik a magán és üzleti vásárlói szokásokkal kapcsolatos változásokat az online és fizikai vásárlási folyamatok esetében egyaránt. Az elemzések különös figyelmet fordítanak a márkaélmény, a pénzügyi szolgáltatások és csomag ajánlatok, valamint a tulajdonlás és más használati konstrukciók vásárlókra gyakorolt hatásaira. A következő időszak jelentős feladata, hogy a szervezetnek kezdenie kell valamit a szektorban összegyűlt óriási adathalmazzal (big data), ezért minél gyorsabban fel kell mérni az ezek használatában rejlő lehetőségeket. Az új és használtautó értékesítés folyamatainak, a vásárlás utáni szolgáltatásoknak továbbfejlesztése érdekében ezzel párhuzamosan tovább kell finomítani az adatok elemzésének módszereit is. Meg kell vizsgálni, a szabályozást és a felelősségi köröket érintő változások hogyan és milyen mértékben gyakorolnak hatást az értékesítést és javítást végző cégek tevékenységében, továbbá ezeknek a vállalkozásoknak milyen beruházásokkal és erőforrás szükségletekkel érdemes számolniuk a jövőben. A kutatásoknak foglalkozniuk kell a csomagban kínált biztosítási és szerviz konstrukciókra, valamint ezek piaci részesedésre, szervízgazdálkodásra, és alkatrészellátásra gyakorolt hatásaira. Végül, de nem utolsósorban érdemes lesz megvizsgálni a humán erőforrás követelményeket, hiszen a megfelelő emberek, szervezettség és motiváció elengedhetetlen annak érdekében, hogy felkészüljünk a jövőre.

Márpedig a klasszikust idézve (Alvin Toffler, a Future Shock írója szerint – a szerk.) „A változás az a folyamat, ahogy a jövő behatol az életünkbe.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.04
Minden eddiginél több BMW M Performance alkatrész jelent meg a gyártó kínálatában az új 5-ös....
2020.08.04
Még a Mercedes csapat vezetőit is meglepte, hogy mennyivel ment három keréken a drámai befutót hozó....
2020.08.04
Halálos baleset történt kedd hajnalban az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető szakaszán, Győr....
2020.08.04
Németországban mindent megtesznek a gyártók, hogy fellendítsék az új autók iránti keresletet.....
2020.08.03
Egy összehasonlító teszt keretében két sikeres vetélytársával mérettetett meg a Peugeot....
2020.08.03
Talán okosabb lett volna megállni a rendőri ellenőrzésen. ..
2020.08.03
Borislav Hegedusic Horvátországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.08.03
A sávját sem tudta tartani, jobbra-balra kacsázva közlekedett az a kamionos, akit az autópálya....
2020.08.03
Egyszerre két világszinten is vezető bajnokságban áll ki az egyenjogúság mellett fekete autóival a....
2020.08.03
A Volkswagen Csoport és márkái üzletmenetét súlyosan érintette a Covid-19 világjárvány 2020 első....