kínai autóexport

Az orosz autópiac 19 új márkával gyarapodott tavaly, és mindegyik kínai volt

2024.01.07.

Tizenkilenc új autómárkával gyarapodott tavaly az orosz autópiac, és egytől egyik mind kínai volt.

 

 

Az orosz-ukrán háború kitörése, 2022. februárja óta több mint húsz autómárka – jobbára nyugati, japán és dél-koreai – távozott Oroszországból, de az így keletkezett autópiaci réseket szinte azonnal megkezdték megtölteni más autógyártók, pontosabban szinte csak kínaiak.

A Za Ruljom autós magazin összesítése szerint csak a tavalyi év folyamán 19 új márka érkezett az országba, leszámítva a nem hivatalos, párhuzamos importtal érkezetteket. Az új márkák közül mindegyik kínai volt, és egyesek közülük féltucatnyi új modellt dobtak az orosz piacra. Vannak köztük a magyar fül számára is ismerősen csengő kínai autógyárak,  de vannak olyanok, amelyek hírét se nagyon hallottuk.

Az egyik legismertebb kínai márka, a  BAIC például az U5 Plus szedánnal, X35, X55 és X7 crossoverekkel, valamint egy BJ40 SUV-al érkezett Oroszországba.

A Huawei Aito nevű divíziója az M5 prémium hibrid crossoverrel mutatkozott be. A Dongfeng tulajdonában lévő Forthing márka a Yacht és az M7 minivannal, valamint a T5 EVO crossoverrel vert gyökeret az orosz piacon. A Haima vállalat 8S crossoverrel és a 7X minivannal érkezett. A Haima a FAW csoport "leányvállalata", akárcsak a Hongqi, amely oroszországi modellpalettáján van a H5 és H9 szedán, valamint a három crossover, a HS5, a HS7 és E-HS9 .

A FAW Grouphoz tartozik még Volkswagennel együtt megalkotott Jetta, amely VA3 szedánal és egy pár crossoverrel, VS5 és VS7 modellekkel mutatkozott be az orosz piacon. A hetedik újonnan megjelent márka a Jaecoo, amely a Chery-hez tartozó Omoda „almárkája”.  Ez a vállalat az oroszoknak csak a J7-es crossovert kínálja, de hamarosan érkezik egy újabb modell, a J8-as. 

A Chery leányvállalata, a Jetour márka a Dashing, X70 Plus és X90 Plus crossovereket forgalmazza Oroszországban. A Chery tulajdonában van a Kaiyi is, amelynek orosz modellpalettáján az E5-ös szedán és további három modell, a X3, X3 PRO és X7 Kunlun szerepel.

A tavaly újonnan érkezett 19 márka között van még a Livan, a Lixiang, az Ora, a Rising , a Skywell, az SWM, a Tank, a  Venucia, a Voyah és a Wey.

A felsorolt márkák összesen 51 modellel gyarapították tavaly az orosz autópiacot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....
2025.12.08
A Maserati idén ünnepli fennállásának 111. évfordulóját, 2026-ban pedig újabb mérföldkőhöz érkezik....