járműsport

Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

2021.04.15.

Nem is indíthatott volna jobban a DS E-TENSE FE21, hiszen a legelső versenyén Jean-Éric Vergne a pódium legfelső fokára vitte a múlt szombati Római E-Prix-n.

Ez egy igazán izgalmas E-Prix volt a megújult és kibővített római pályán, amely immár 3,385 km hosszú. A versenypálya az egész nap szemerkélő eső miatt igen alattomos arcát mutatta.   

A reggeli szabadedzések sok váratlan eseményt hoztak, mert Jean-Éric autójába hátulról beleszállt egy másik autó, aminek következtében a francia versenyzőnek ki is kellett hagynia a szabadedzések második felét. A team fantasztikus munkát végezve sikerrel javította meg az autót, aminek köszönhetően Vergne gond nélkül vett részt az időmérőn és bejutott a Super Pole-ba is, ahol az 5. rajthelyet szerezte meg. Da Costa számára nehezebb volt a kvalifikáció: a Group 1-ből indulva hozzáért a falhoz, így végül a 18. helyről kellett startolnia. 

A verseny a safety car mögött indult, mert az eső ismét esni kezdett, de Vergne uralta a helyzetet, végig a top 5-ben maradt, okosan használva a támadó módokat az előbbre kerüléshez.

A safety car mögött befejeződő versenyen JEV megszerezte 10. Formula E győzelmét, amely a DS TECHEETAH számára a 13. volt. Antonio Félix da Costa gyönyörűen zárkózott felfelé egészen a 10. pozícióig, de miután felhasználta a FANBOOST-ot egy szép előzéshez, de egy defekt miatt erőfeszítései végül hiábavalónak bizonyultak.

A második, vasárnapi római E-Prix az elsőhöz hasonló körülmények között indult, de eltérő eredményeket hozott. Antonio Félix Da Costa megszerezte első pontjait az új DS E-TENSE FE21-gyel, hetedikként célba érve, amíg az előző nap győztese Jean-Éric Vergne a 11. lett.

Ez egy kihívásokkal teli nap volt a DS TECHEETAH számára. Küzdelem a nedves pályával, mivel a 3. szabadedzés és az időmérő alatt is szakadt az eső. Da Costa és Vergne a 15. és a 20. helyeket szerezték meg a kvalifikáció során.

AZ EUR városrész majdnem száraz lett a versenyre, de a start a safety car mögött történt. A DS TECHEETAH két versenyzője számára a verseny első része viszonylag nyugodt volt, sikerült a 10. és a 17. helyig  jutniuk. A verseny második szakaszában DAC és JEV tovább javítottak pozícióikon, stabilizálva magukat a 10. és 16. helyeken, egészen a második safety-car időszakig, amely mindössze egyetlen teljes versenykört hagyott csak a kockás zászlóig. A két DS E-TENSE FE21 elkerülte az utolsó kör incidenseit és végül a jelenlegi bajnok a 7. helyen, míg a szombati győztes Vergne a 11. helyen végzett.

Az ABB FIA Formula E Világbajnokság két hét múlva folytatódik egy újabb kétnapos versennyel a spanyolországi Valenciában.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....