Párizsi Autószalon

Az új GT leváltotta a sirályszárnyas Mercedest

2014.09.10.

Az SLS hagyományos ajtókkal szerelt utódját már nem a 6,2-es V8-asszívómotor, hanem egy négyliteres biturbó V8-as hajtja, a végsebesség eléri a 310 km/h-t.

 
A GT a második sportautó a most nyugdíjba küldött SLS után, amely teljes egészében a Mercedes-AMG-nél, házon belül készül. Arányai elődéét idézik, de a legfontosabb részletet, a sirályszárnyas ajtókat ezúttal lehagyták róla, és a csomagtartónál is módosítottak: már az üveg is nyílik, hogy könnyebb legyen megpakolni a 350 literes üreget. Az új modell 4546 mm hosszú, 1939 mm széles, és 1289 mm magas, vagyis 92 mm-rel rövidebb, mint az SLS, de ugyanolyan széles, és 27 mm-rel magasabb.
 
Az előretolt középmotoros, transaxle elrendezés és az intelligens, könnyűsúlyú alumínium konstrukció adja az alapot a dinamikus vezetési élményhez. Az alváz és a karosszéria könnyűfémből készül, a csomagtérfedél acélból, a homlokzat pedig magnéziumból. Ez a nagyon könnyű anyag az orr-résznél csökkenti a tehetetlenséget az első tengely előtt, és ezzel javítja az autó agilitását. Az optimalizált tömegű térváz több mint 90 százalékban alumíniumból áll. 
 
 
A szintén újonnan kifejlesztett négyliteres, közvetlen befecskendezéses V8-biturbo (M178-as kódjelű) motor az első szériagyártású erőforrás, mely a hengersorok között két turbófeltöltővel rendelkezik. Ennek a megoldásnak az előnyei közé tartozik a kompakt kialakítás, a turbófeltöltők optimális reakciója és az alacsony károsanyag-kibocsátás, a közeli katalizátorokhoz történő optimális légáramlásnak köszönhetően. Hátránya a nagyobb hűtési igény. 
 
 
 
Rögtön két változatban is elérhető a motor: GT-ként 462 lóerővel és 600 Nm-rel, a GT S verzióban 510 lóerővel és 650 Nm-rel.  Utóbbinál a 3,8 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra és a 310 km/h-s végsebesség jól jelzi a kocsi dinamikai tartalékait. Ráadásul a 9,3-9,4 literes átlagfogyasztása jelentős előrelépést jelent az SLS öblös szívómotorjának étvágyához képest. Affalterbach-ban, az AMG motorműhelyében készül a motor, a „one man, one engine” (egy ember, egy motor) elv szerint: magasan képzett motorépítők kézzel állítják össze az erőforrást, a legszigorúbb minőségi előírásoknak megfelelően – ez látható a motortáblán is, amit a technikus az aláírásával lát el. 
 
Az alumínium spaceframe karosszéria, a szárazkarteres olajozású V8-as biturbó motor, a transaxle elrendezésben a hátsó tengelynél helyet kapott hétfokozatú duplakuplungos váltó, az önzáró differenciálmű, az alumínium, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és az alacsony, 1540-1570 kilogrammos tömeg és a 19 colos felnikre húzott speciális Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok azt sejtetik, hogy a GT a versenypályán is otthon érzi majd magát.
 
 
Szériafelszerelés a GT-hez a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű, amely gyorsításkor jó tapadást és maximális menetbiztonságot garantál. A GT S modellhez pedig egy elektronikusan vezérelt önzáró hátsó differenciálművet adnak, amit a kompakt váltóházba integráltak. Előnye a mechanikus megoldással összehasonlítva a még finomabb és gyorsabb szabályozás, aminek köszönhetően a fizikai határtartomány még kijjebb tolható. Így nem csupán a hajtott kerekek tapadása válik jobbá, de határtartományban a kanyarsebességek is magasabbak lehetnek. A rendszer változó mértékű zárással dolgozik toló- és motorfék-üzemben.
 
A GT S esetében a szériafelszereltség részét képezi, a GT-hez pedig opcionálisan rendelhető a sportfutómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással. Gombnyomásra, vagy az üzemmód-választón keresztül választhatja ki a vezető a kívánt csillapítási karakterisztikát. Három beállítás áll rendelkezésre: „Comfort”, „Sport” és „Sport plus”.
 
 
A sebességfüggő szervokormány változó áttételű: a megoldás alacsony tempónál direktebb áttételű, így fokozza a kocsi kezelhetőségét és agilitását, miközben magas sebességtartományban az indirekt áttétellel biztosított marad a menetbiztonság. Szintén igazán különleges az elektromos rásegítés: nem csupán a menetsebesség, hanem az aktuális keresztgyorsulás és a kiválasztott menetprogram függvényében is változik.
 
Igazi különlegesség, hogy a szériafelszereltségéhez tartozik a hajtáslánc-csillapítás. Ennek értelmében egy speciálisan hangolt lengéscsillapító mérsékli a teljes hajtáslánc nemkívánatos mozgásait - beleértve a transaxle elvű, tehát a hátsó tengely előtt lévő váltóművet is -, ami javítja a kényelmet és az agilitást. A GT S modellhez felárért aktív motor- illetve váltótartó bakokat is lehet rendelni, amelyek merevségüket fokozatmentesen és villámgyorsan képesek változtatni az adott menetkörülményekhez. A motor-, és váltótartó bakok egymástól függetlenül is képesek változtatni merevségüket.
 
 
A GT mindenhol 360 mm, a GT S elöl 390 mm, hátul 360 mm átmérőjű lyuggatott első féktárcsákkal és vörös féknyergekkel rendelkezik. Opcionálisan mindkét modellhez elérhető a nagyteljesítményű kerámia-kompozit fékrendszer elöl 402, hátul 360 mm-es tárcsákkal.
 
A Mercedes-AMG GT gyártása a Mercedes-Benz sindelfingeni üzemében történik, az értékesítés 2015 első negyedévében indul, az SLS-énél körülbelül 30 százalékkal alacsonyabb árakkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....