Peugeot

Az új Peugeot 308-as high-tech logójának titkai

2022.06.13.

A legújabb Peugeot-modell arculatát alapvetően meghatározó új embléma sajátossága, hogy egyben a vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart is elrejti. A titok a címer hátoldalát borító vékony indiumrétegben rejlik. Az indium egy ritka szupravezető fém, mely ránézésre a krómra hasonlít, magas korrózióállóságú és nem zavarja a radarhullámokat.

Az új Peugeot 308 az első olyan modell, amely a márka 2021. februárban bemutatott új oroszlánfejes címerpajzsát viseli. Az emblémát körülölelő hűtőrács rajza kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a krómozott rácsvonalak mind egy irányba, az új címerpajzs felé mutatnak. A hűtőrács és a logó együttese az új arculatnak köszönhetően karakteresebb megjelenést biztosít a modellnek, és jól jelzi a márka feljebb pozicionálási stratégiáját.

Az új 308-on az új Peugeot-embléma két – ránézésre egyforma, műszakilag azonban különböző – változata is elérhető. Az egyik az Active Pack felszereltségű modelleket díszíti, az innovatív másik változat pedig a vezetéstámogató rendszerek radarjával felszerelt Allure és GT verziók sajátja. A vezetéstámogató funkciók tökéletes működése érdekében fontos, hogy a radar által kibocsátott hullámokat semmi ne zavarja. Az új Peugeot-logó mögött rejtőző radar a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek működését segíti:

  • Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén) – szabadon beállítható követési távolsággal
  • Adaptív sebességtartó automatika 30 km/h-ra fékező funkcióval (manuális sebességváltó esetén) – szabadon beállítható követési távolsággal,
  • Automata vészfékező rendszer, mely 7–140 km/h sebességtartományban (változattól függően) éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt.

Ugyanezt a radart használja az új Drive Assist 2.0 csomag is, mely újabb előrelépés a félautomata vezetés felé. A rendszer az EAT8 automata váltóval felszerelt változatokon az állóra fékező funkcióval kiegészülő sebességtartó automatika mellett a sávtartó automatikát is magában foglalja. Ráadásul az új generációs Drive Assist osztottpályás utakon 2 új funkciót is kínál:

  • Félautonóm sávváltás: a rendszer 70 és 180 km/h közötti sebességtartományban felajánlja a vezetőnek az előtte haladó jármű megelőzését és az eredeti sávba történő visszasorolást.
  • Előzetes sebességajánlás: a rendszer a sebességkorlátozó tábláknak megfelelően sebességmódosítást (gyorsítást vagy lassítást) ajánlj a vezetőnek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.23
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy külföldi kamionsofőrrel szemben, aki rossz irányba hajtott....
2024.07.23
Nézze meg a videót! ..
2024.07.23
A Leoni 10 százalékkal csökkenti dolgozói számát besztercei gyárában – írja az economica.net a....
2024.07.23
Véget ért a négy napos száguldó cirkusz, kiemelt esemény nem történt a ringen. ..
2024.07.23
Három veszélyes esetet is mutatott az MKIF az autós szállítás témaköréből. Az egyik kiteregette a....
2024.07.23
Mesés összeget, 1,9 millió dollárt  (átszámítva 660 millió forint) kapott kártérítés gyanánt egy....
2024.07.22
Saját gyártmányú humanoid robotokat használ majd a jövő évtől az üzemeiben a Tesla, kezdetben kis....
2024.07.22
Meglepően más arcát mutatta villanyosként a Hyundai Kona, mint hibridként. Szegmense legjobban....
2024.07.22
A holland környezetvédelmi és közlekedési felügyelet ellenőrei lefoglaltak 3500, Kínából importált....
2024.07.22
Csakhamar reagálnak a kínai autógyártók az EU által jóváhagyott 37,6%-os új vámra, de....