Porsche Cayenne

Az új Porsche Cayenne immár konnektoros hibridként is elérhető

2018.05.04.

A Porsche még tovább bővíti hibrid modelljei kínálatát: az új Cayenne E-Hybrid kategóriája legjobb menettulajdonságait maximális hatékonysággal egyesíti. A háromliteres V6-os turbómotor (340 lóerő/250 kW) egy 136 lóerős (100 kW) elektromotorral dolgozik össze 462 lóerős (340 kW) rendszerteljesítményt létrehozva. A 700 Nm-es maximális nyomaték már valamivel alapjárat felett elérhető, az elektromos rásegítés stratégiája pedig megegyezik a 918 Spyder szuperautóéval.

 A Cayenne konnektoros hibrid hajtáslánca mindössze 5 másodperc alatt felgyorsítja a SUV modellt álló helyzetből 100 km/h-s tempóra, a modell végsebessége pedig 253 km/h. Az új Cayenne E-Hybrid akár 441) kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel elektromosan, akár 135 km/h-s sebességgel. Az Új Európai Vezetési Ciklus (NEDC) szerinti vegyes üzemanyag-fogyasztása a használt abroncsszett függvényében 3,2-3,4 l/100 km között alakul, 20,6-20,9 kWh/100 km-es elektromos áramfogyasztás mellett. A Cayenne E-Hybrid premierjével egy időben a Porsche kibővíti a teljes Cayenne modellkínálat kényelmi és asszisztens opcióit szélvédőre vetített kijelzővel (HUD), masszázsülésekkel, valamint 22 colos könnyűfém kerekekkel.



462 rendszerteljesítmény a 918 Spyder rásegítési koncepciójával



A Porsche következő lépését az elektromobilitás felé az új Cayenne E-Hybrid jelenti. Miközben elődjéhez képest a belsőégésű motorjának teljesítménye is javult hét lóerővel (öt kilowattal) 340 lóerőre (250 kW), az elektromotor teljesítménye 43 százalékkal nagyobb, 136 lóerő (100 kW). Együttesen 462 lóerős (340 kW) rendszerteljesítményt tesznek elérhetővé. Emellett az elektromos rásegítés stratégiája egyenesen a Porsche 918 Spyder szuperautóból érkezik. Ez biztosítja, hogy az elektromotor a széria Sport Chrono csomag minden vezetési üzemmódjában használható a teljesítmény növelése céljából. 



Az új vezérlési stratégiának köszönhetően a hajtásrendszer maximális nyomatéka a gázpedált padlóig nyomva bármikor elérhető. A vezetési helyzettől és a lehívott teljesítménytől függően a vezető a teljes sebességtartományban élvezheti a kiegészítő nyomatékot. Ez sokkal agilisabb és lehengerlőbb vezetési élményt jelent. A rásegítés mértéke, valamint az akkumulátor menet közbeni töltése az adott vezetési üzemmód függvénye. A teljesítmény-központú Sport és Sport Plus üzemmódokban gyakorlatilag az akkumulátor teljes energiája használható rásegítésre. Sport módban a rendszer csak annyit tölt az akkumulátoron, amennyi egy újabb rásegítéshez szükséges. Sport Plus módban a rendszer a lehető leggyorsabban újra tölti az akkumulátort, hogy minél hosszabb ideig legyen elérhető a maximális rendszerteljesítmény. A többi vezetési üzemmód a maximális vezetési hatékonyságot szolgálja.



Töltés a Porsche Connect app és a Porsche Charging Service segítségével



Az akkumulátor kapacitása jelentősen javult az új Cayenne E-Hybrid modellben, vele együtt pedig a hatótáv és a rásegítés mértéke is növekedett. Az elődhöz viszonyítva a kapacitás 10,8-ról 14,1 kWh-ra emelkedett, ami mintegy 30 százalékos gyarapodást jelent. A folyadékhűtéses akkumulátor az autó hátsó részének raktere alatt kapott helyet, nyolc modulja pedig egyenként 13 prizmatikus lítium-ion cellát foglal magában. Hagyományos 230 V-os hálózatról az akkucsomag 10 Amperrel 7,8 óra alatt tölthető fel teljesen. Az opcionális 7,2 kW-os fedélzeti töltő és 32 Amperes 230 V-os csatlakozás segítségével az akkumulátor mindössze 2,3 óra alatt feltölthető – kétszer gyorsabban, mint a hagyományos 3,6 kilowattos töltővel.



A töltés folyamat a Porsche Communication Management (PCM) rendszeren, valamint a Porsche Connect app segítségével is követhető és menedzselhető. A független klímavezérlés, így például a hűtés és a klimatizálás, lekapcsolt gyújtás esetén is szériában vezérelhető okostelefon segítségével. A Porsche Connect alkalmazás segíthet töltőállomások keresésében és úti célként való beállításukban is. Az új Porsche Charging Service lehetővé teszi más szolgáltatóknak, hogy közvetlen hozzáférést biztosítsanak nyilvános töltőállomásukhoz, vagyis anélkül tudjuk tölteni az autónkat, hogy az adott szolgáltatónál külön regisztrálni kellene. A szolgáltatás elérhetősége piacfüggő.

Új hibrid modul és gyorsan váltó Tiptronic S



A Porsche teljesen átdolgozta a Cayenne E-Hybrid hajtásláncát. A hibrid modul egy elektromotor és egy leválasztó kuplung szorosan összeépült kombinációjából áll. Az előző elektrohidraulikus rendszerrel szemben a leválasztó kuplung itt már elektromechanikusan vezérelt, amely még gyorsabb reakcióidőt tesz lehetővé. A váltómű is új: a Cayenne teljes kínálatához elérhető nyolcfokozatú Tiptronic S nem csak kényelmes és még kifinomultabb közlekedést tesz lehetővé, de elődjénél sokkal gyorsabban tud váltani. A hajtóerő-megszakítás ideje váltás közben még tovább csökkent.



Aktív összkerékhajtás és 3,5 tonnás vontatási képesség



A Porsche Traction Management (PTM) révén az új Cayenne E-Hybrid aktív, elektromosan szabályozott, többtárcsás kuplunggal vezérelt összkerékhajtása minden helyzetben kiválóan boldogul. Széles nyomatékátviteli skálájának köszönhetően a rendszer a menettulajdonságokat, az agilitást, a tapadást és a terepképességeket egyaránt magasabb szintre emeli. A teljesen új futóműnek köszönhetően a Cayenne E-Hybrid ugyanolyan sportautós vezethetőséget kínál, mint az új Cayenne generáció többi modellje. A Porsche Active Suspension Management (PASM) aktív futóművezérlés szintén alapfelszereltség. A modellhez opcionálisan elérhető az elektromos Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) dőlésszabályozó rendszer, valamint az akár 3,5 tonnás vontatással is boldoguló vonóhorog.



Új opciók: head-up display és 22 colos könnyűfém kerekek



Az új Cayenne E-Hybrid premierjével egy időben a Porsche kibővíti a teljes Cayenne sorozat opciós listáját változatos innovációkkal. A szélvédőre vetített kijelző (head-up display, röviden HUD) elsőként elérhető a Porsche kínálatában. A rendszer a vezetés szempontjából fontos összes adatot közvetlenül a vezető látóterébe vetíti teljesen színes megjelenítéssel. A Cayenne opcionális felszereltségi között újdonságként jelenik meg az okos digitális másodpilóta Porsche InnoDrive adaptív tempomattal, a fűthető szélvédő, a masszírozós ülések, a távirányítható független állóhelyzeti fűtés és a 22 colos könnyűfém kerekek.



Piaci bevezetés és árazás

Az új Cayenne E-Hybrid már elérhető, Németországban 89.822 eurós bruttó. A többi európai piacon 2018 május végén kezdődik meg a bevezetése.



Üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás 2)

Cayenne E-Hybrid: vegyes üzemanyag-fogyasztás 3,2-3,4 l/100 km; CO2-kibocsátás: 72-78 g/km; áramfogyasztás: 20,6-20,9 kWh/100 km



1) A maximális elektromos hatótáv 42 és 44 km között változik a használt abroncsszett függvényében.

2) A hatótáv függ a használt abroncsoktól.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....