járműgyártás

Az ukrajnai háború miatt bezuhant a német konjunktúra index

2022.04.01.

Az Ifo konjunktúra-indexe Németország legfontosabb gazdasági barométere „történelmi zuhanást” könyvelt el márciusban. Ugyanez vonatkozik az autóiparra is – írja az automobilwoche.de.

 

Autógyártás Németországban: "Történelmi visszaesés." (Szimbólumfotó: Audi)

A német gazdaság kilátástalannak tűnik a következő hat hónapban: az Ifo üzleti környezete, Németország legfontosabb gazdasági barométere, márciusban 98,5-ről 90,8 pontra esett. A cégek üzleti várakozásai még jobban zuhantak, mint a két évvel ezelőtti koronaválság kirobbanásakor. "Történelmi visszaesés" - mondta Clemens Fuest, az Ifo elnöke pénteken Münchenben. – A németországi cégek nehéz időkre számítanak.

Az Ukrajnában immár több mint négy hete dúló háború miatt az ipari, kereskedelmi, építőipari cégek és szolgáltatók üzleti tevékenységük meredek visszaesésére számítanak a következő hónapokban. Az iparvállalatok nemcsak kilátásaikat "rendkívül bizonytalannak" minősítették, hanem jelenlegi üzleti helyzetüket is rosszabbnak ítélték, mint az előző hónapban: összesített indexük "minden korábbinál jobban esett" - mondta Fuest.

Plusz 14-ről mínusz 43 pontra

Az autóiparban az Ukrajnából származó kábelkötegek hiánya, valamint a nyersanyagok és félvezetők szűk keresztmetszete miatt a németországi üzemekben leálltak a gyártási munkák és rövidített munkaidőben dolgoztak. "Az autóipar plusz 14-ről mínusz 43 pontra esett vissza" - mondta Klaus Wohlrabe, az Ifo szakértője. Az elektromos ipart nem érinti olyan súlyosan, de a vegyipart igen. A gázárak szélsőséges emelkedésétől szenved, és a termelés és az értékesítés idei visszaesésére számít, az orosz gázszállítás nélkül azonnal akadozni kezdene – ami az ellátási láncokra minden szektorban hatással lesz.

Robert Habeck szövetségi gazdasági miniszter kijelentette, hogy Németország cseppfolyósított földgáz (LNG) terminálokat épít, és két éven belül függetlenné kíván válni az orosz gáztól. A Német Ipari Szövetség (BDI) elnöke, Siegfried Russwurm arra figyelmeztetett, hogy a vállalatok egzisztenciális nehézségekbe kerülnek az energiaárak robbanásszerű emelkedése miatt: „Egyes energiaintenzív vállalatok már most is termelésük csökkentésére kényszerülnek a túlzott gáz-, ill. villamos energia költségek miatt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....