e-autógyártás

Beáldozzuk az autóipart a bolygó megmentéséért?

2022.07.06.

A Stellantis gyártási igazgatójától hangzott el a baljós gondolat: a villamosítás az autóipar halálos csapdája lesz, ha az elektromos járművek árát nem sikerül jelentősen csökkenteni - írja az auto.eveyeye.it. 

 

 

Carlos Tavares még márciusban tartott sajtótájékoztatót a Stellantis terveiről. A vezérigazgató a Dare Forward program célkitűzése kapcsán felvázolta a gigacég azon szándékát, hogy 2030-ra legalább 75 elektromos modell legyen a kínálatukban és elérjék az évi 5 millió villanyautó eladását világszerte. Terveik között van, hogy jelentősen fokozzák az akkumulátorok kapacitását, a hidrogén-üzemanyagcellás technológiát már 2024-ben bevezessék a nagyméretű furgonokba, a CO2-kibocsátást 2030-ra a felére csökkentsék, 2038-ra pedig elérjék a zéró emissziót. A 14 márkát tömörítő vállalat törekvése, hogy áttörő ötletekkel innovatív, tiszta, biztonságos és megfizethető mobilitást kínáljon. 

Ugyanakkor a portugál főnök sosem rejtette véka alá aggályait arról, hogy miként lesz megfizethető az elektromos autó a középosztály számára is. "Arra kérjük a kormányokat, hogy teremtsék meg a feltételeket ahhoz, hogy az emberek élvezhessék ezeket a járműveket. Azon kell dolgoznunk, hogy megszüntessük az elektromos autóhasználat előtt álló akadályokat, és biztosítsuk a megfizethetőséget. A villanyautó 50 százalékkal többe kerül és a kormányok ezt nem támogathatják örökké" – hangsúlyozta álláspontját többször is az elmúlt hónapokban.

És most újra megkongatták a vészharangot, ezúttal Arnaud Deboeuf gyártási igazgató, a franciaországi Trémery-Metz üzemben tett látogatása során (ez egyike azon telephelyeknek, amelyeket elektromos motorok és akkumulátorok gyártására alakítanak át),  jelentette ki, hogy "amennyire a belsőégésű járművek kivezetése megmentheti a bolygót, annyira szükséges az elektromos autók árának csökkentése, hogy elkerüljük a piac összeomlását".

Ugyanis az elektromos járművek előállítása többe kerül és így eladási áruk is magasabb, mint a belsőégésű motorral hajtott társaiké, így a vásárlókat a magas ár elriaszthatja, és továbbra is a hagyományos alternatívákat választanák, amire viszont 2035 után nem lesz lehetőségük.

A Stellantis azt tervezi, hogy 2030-ra 40 százalékkal csökkenti az elektromos járművek gyártási költségeit, és ezt a célt részben egyes alkatrészek saját gyártásával, részben pedig a külső beszállítókra gyakorolt nyomással kívánja elérni.

Trémery-Metzben Carlos Tavares vezérigazgató, megerősítette a csoport szándékát, hogy eleget tesz a belsőégésű motorok 2035-ig történő betiltásáról szóló uniós határozatnak, de egy kritikát is megfogalmazott: "az EU-döntéshozókat láthatóan nem érdekli, hogy a gyártóknak van-e elegendő nyersanyaguk az átálláshoz." Tavares arra utalt, hogy az akkumulátor-ellátás lehet majd a gyenge láncszem, hiszen ez olyan alapvető összetevőktől függ, mint a lítium, a nikkel, a mangán és a kobalt, amelyek ára az alulkínálat miatt már így is az egekbe szökött. És nagyon valószínű, hogy amikor a gyártók a dízel- és benzinüzemű járművek betiltását közvetlenül megelőző években nagy mennyiségben kezdenek új elektromos járműveket piacra dobni, a helyzet e tekintetben még rosszabb lesz.

Az elkövetkező években a Stellantis azt is fontolóra veszi, hogy az üzemek működtetéséhez szükséges energia egy részét saját maga állítsa elő, egyes területeken napelemeket telepítve.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....