Opel Astra
Még szeptemberben jelentette be a Stellantis, hogy érkezik a teljesen elektromos Peugeot e-308 és e-308 SW, tehát ferdehátú és kombi karosszériával is elérhető lesz. Ahogy várható volt, nem kellett sokat várni, hogy az immáron testvérmodell Opel Astra is megkapja ugyanezt a hajtásláncot, természetesen szintén kétféle karosszéria kialakításban. Ezzel ráadásul a Astra Sports Tourer Electric lesz a német márka első villanyos kombija. Ahogy azt elvárnánk az Opeltől, szinte ugyanúgy fognak kinézni az elektromos, mint a hagyományos motorral hajtott modellek. Mindössze a zártabb hűtőrács, a csomagtartón lévő e betű és a kipufogó hiánya árulkodhat majd arról, hogy itt egy tisztán elektromos modellről van szó.
154 lóerőt teljesít majd az előre szerelt villanymotor, illetve 270 Nm nyomatékot. Noha előbbi érték ugyanaz, mint a Peugeot e-308 esetében, a nyomaték 10 Nm-rel több valamiért. Itt is lesznek Eco, Normal és Sport módok, ugyanakkor a csúcssebességet 170 km/h-ban határozták meg. Így talán könnyebb lesz tartani a WLTP-ciklus szerint mért 416 km hatótávot, amihez egy 54 kWh-s lítium-ion akkumulátorról táplálja és tárolja a kraftot. Noha itthon nincs belőle sok, de például egy 100 kWh-s DC töltőről akár fél óra alatt fel lehetne tölteni 80%-ra az elektromos Astrát, és ahogy a legtöbb modern villanyautónál, itt is a padlólemezbe kerül az akkumulátorcsomag.
Hogy vonzóvá tegyék őket a vásárlók számára, alapáron is emberes ellátmány kapnak majd a villany-Astrák. Élből 18-colos könnyűfém felnikkel és GS Line sportosított lökhárítókkal érkeznek majd, odabent AGR-tanusítványos ülések vagy opcionálisan alcantara borítású sportülések is lehetnek, és persze nem maradnak el a 10-colos kijelzők sem a műszerfalon. Szintén felármentes lesz az Intelli-Drive 2.0 assziszents rendszer, benne az adaptív Intelli-Lux LED Pixel fényszórókkal. Az új elektromos Opel Astra modellcsalád 2023 tavaszától lesz rendelhető, árazásukat is ekkortájt ismerhetjük majd meg.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!