elektromos autó

Bemutatkozik a leggyorsabb teljesen elektromos Opel

2025.07.26.

Az Opel nemrég jelentette be, hogy a Mokka GSE – amelyet a Mokka GSE Rally prototípusa ihletett – sorozatgyártásba kerül. Az új Mokka GSE nem lesz más, mint a leggyorsabb akkumulátoros-elektromos Opel, egyedi GSE és rallye formajegyekbe öltöztetve és különleges technológiával felszerelve.

"Az új Mokka GSE a motorsport energiáját viszi az utcára. Miután az ADAC Opel Elektromos Rallye Kupával öt éven át úttörő szerepet játszottunk az elektromos motorsportban, legjobb mérnöki tudásunkat, a rallyban kifejlesztett teljesítményt és kezelhetőséget egy olyan autóba tettük, amelyet a mindennapi izgalmakra készítettünk. Feltűnő formatervével, sportosan precíz kezelhetőségével és kiemelkedő teljesítményével a Mokka GSE arra készült, hogy felkeltse a figyelmet és lázba hozza vezetőjét " - mondta Rebecca Reinermann, az Opel és a Vauxhall marketing alelnöke.

OMG! GSE teljesítmény: 207 kW (280 LE), 200 km/h és különleges GSE technológia

Az új Opel Mokka GSE mindenekelőtt erős teljesítményével nyűgöz le. A 207 kW (280 LE) csúcsteljesítményével a sorozatgyártású elektromos autó ugyanolyan erős lesz, mint a motorsportban használt társa. A 345 newtonméteres azonnali nyomatékkal pedig ugyanolyan kompromisszumok nélkül gyorsul. Álló helyzetből mindössze 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet - 200 km/órás végsebességével pedig hamarosan ez lesz a leggyorsabb tisztán elektromos Opel. A Mokka GSE vezetői három különböző vezetési mód közül választhatnak: A „Sport” üzemmódban az elektromos autó a csúcsteljesítményre van beállítva, a »Normal« üzemmódban is eljuthat 180 km/órás sebességig, míg az „Eco” üzemmódban minden beállítás a lehető legnagyobb hatékonyságra van trimmelve. A Mokka GSE 54 kWh-s lítium-ion akkumulátorban tárolja az energiát.

Az 1,6 tonnánál kisebb saját tömeg, ami példaértékű egy akkumulátoros-elektromos jármű esetében, és a kifinomult technológia, amelyet szintén a rally prototípus ihletett, mind hozzájárul a kivételes teljesítményhez. Az elsőkerék hajtású Mokka GSE Torsen többtárcsás, részlegesen önzáró differenciálművel, valamint speciálisan tervezett tengelyekkel és új, kettős hidraulikus lengéscsillapítókkal ellátott futóművel rendelkezik. A Mokka GSE minden nagyfeszültségű alkatrésze, mint például a motor, az inverter, az akkumulátor vagy a kábelköteg, a Mokka GSE Rallyból származik. A kormányrendszer, a futómű és a fékek is különösen sportosra lettek tervezve és optimalizálva az Opel elektromos raliversenyzésben szerzett tapasztalataira építve.

Az új Mokka GSE magabiztosan közvetíti „belső értékeit” a külvilág felé is. Míg a jól ismert és sikeres Opel Mokka már jellegzetes dizájnjával, új színeivel, új műszerfal együttesével és csúcstechnológiáival is felkelti a figyelmet, az új Opel Mokka GSE már első pillantásra megmutatja, hogy ez lehet még izgalmasabb és érzelmesebb is! A raliprototípus által inspirált GSE-specifikus betétek díszítik a kompakt elektromos autót az első kötényen és a hátsó részen. Az úttal való biztonságos érintkezésről a kifejezetten a Mokka GSE számára kifejlesztett kerék-gumiabroncs kombináció gondoskodik. Az új, aerodinamikailag optimalizált 20 colos könnyűfém keréktárcsák a Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20 méretű gumiabroncsokkal kombinálva csak a Mokka GSE-hez kaphatóak az Opelnél. A markán GSE-dizájnú felnik belsejében a sárga GSE-féknyergek tűnnek fel. Végül pedig a sárga és fekete GSE feliratok az elülső és oldalsó részen további egyértelmű jelzései a sportmodellnek.

Mindez folytatódik az új Mokka GSE belsejében is, a szürke/fekete, a fehér és a sárga színek dominálnak. A vezető és a másodpilóta speciális Alcantara GSE sportüléseken ül, integrált fejtámlákkal, amelyek optimálisan integrálják a vezetőt a járműbe. Az ülések jellegzetes megjelenését a huzatok közepén húzódó fehér vonal és a sárga varrás adja és az Alcantara ajtóbetétek további bizonyítékai a részletekre való odafigyelésnek. A Mokka GSE számára újonnan kifejlesztett kormányrendszer és a felül és alul lapított kormánykerék közvetlen visszajelzést ígér, míg az alumínium sportpedálok a gyorsítási és fékezési parancsokra várnak.

A szükséges információkat a vezető a sokféleképpen testre szabható 10 colos digitális vezetői információs kijelzőn és a központi színes érintőképernyőn kapja meg. Ez tartalmazza a GSE teljesítményadatait, a G-erő kijelzését, a gyorsulási értékeket, az akkumulátor-kezelési adatokat és még sok mást. A kijelzőket is a GSE-re jellemző stílusban tervezték. Az új Mokka GSE-t kívül és belül egyaránt műszakilag magas színvonalú és rendkívül dinamikus kialakítás jellemzi a legapróbb részletekig. Az új Opel Mokka GSE világpremierjéről és piaci bevezetéséről hamarosan további információkkal jelentkezünk.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....