Porsche AG

Bemutatkozott az autó, amivel a Porsche jövőre visszatér Le Mans-ba

2022.07.14.

A 963-asnak nevezett, LMDh-szabályrendszer szerint épített versenyautó hibrid hajtású, de a 680 lóerő javát egy V8-as biturbó benzines állítja elő.

A Porsche az amerikai Penske Motorsport csapatot bízta meg azzal, hogy 2023-tól kezdve az új Porsche 963-assal a világ leghíresebb Hosszútávú versenyein, így Le Mans-ban és Daytonában is győzelmeket szerezzen. 2023-tól a hibrid LMDh-prototípusok közül kettő-kettő ugyanis az FIA Endurance World Championship (WEC) és az amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship versenyein párhuzamosan fog indulni.

Június 24-én, pénteken az angliai Goodwoodban, a Festival of Speeden mutatkozott be a Porsche új versenyautója, amely tipikus Porsche Motorsport-színekben pompázik: fehérben, pirosban és feketében. A Porsche Penske Motorsport két helyszínen készül a két bajnokságra: a mannheimi (Németország) részleg felelős az FIA Endurance Világbajnokságért, az IMSA WeatherTech SportsCar Championship járművei pedig Mooresville-ben (Észak-Karolina, USA) készülnek. A németországi Baden-Württembergben található WEC létesítmény, az egykori Porsche Centre-ben is zajlik a munka, a három, csúcstechnológiával felszerelt központ közötti adatcsere szinte valós időben történik.

 

„A 2022-es év első felében megtett 7889 tesztkilométernek köszönhetően nagyon jó úton haladunk, de van még tennivaló a következő szezon kezdete előtt” – vázolta a helyzetet Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnöke. „Az új 963-asnak folytatnia kell az olyan legendás modellek örökségét, mint a 917, a 935, a 956, a 962 és a 919 Hybrid. Biztos vagyok benne, hogy jó helyzetben leszünk a technológiát illetően, és kialakítottuk a megfelelő csapatstruktúrákat is, hogy legyen esélyünk a győzelemre a számos gyártó és különböző koncepciók közötti izgalmas versenyben.”

A Porsche 963 hivatalos bemutatkozása a tervek szerint 2023 januárjában, az Egyesült Államokban, a Daytonai 24 órás versenyen lesz. Mindeközben az FIA WEC megnyitotta a kaput a tesztelések előtt az idei világbajnoki futamok keretében, ezért már idén ősszel már elképzelhető, hogy tartanak egy főpróbát a szezonzáró Bahreini futamon, de ezt csak a további tesztek alakulásától függően fogják eldönteni.

A 680 lóerős versenygépek pilótafülkéiben tapasztalt és bajnoki címet nyert prototípus-pilóták alkotnak majd párokat a Porsche gyári pilótacsapatának bevált embereivel, de a párosok összetételét még nem döntötték el. A már bejelentett versenyzők között olyan nagy nevek vannak, mint a francia Kévin Estre, a dán Michael Christensen, a háromszoros Le Mans-győztes (Audival) német André Lotterer, a belga Laurens Vanthoor, az ausztrál Matt Campbell, a francia Mathieu Jaminet, valamint az amerikai Dane Cameron és a brazil Felipe Nasr. A kezdeti fejlesztési szakaszban a francia Frédéric Makowiecki játszotta a kulcsszerepet: a januári weissachi teszt során ő hajtotta bele az első métereket a Porsche 963-asba, és a szimulátorban is ő tette meg az első köröket vele.

Az LMDh előírásoknak megfelelően a Porsche 963 egy LMP2 kategóriás alvázra épül. Ezt az új fejlesztésű padlólemezt egy kanadai cég, a Multimatic szállítja. A Bosch, a Williams Advanced Engineering és az Xtrac a szabványos hibrid alkatrészekért és a váltóért felel. Maga a hajtáslánc egy 4,6 literes, V8-as biturbó motorra épül, amelynek blokkja az utcai hipersportautóból, a 918 Spyderből származik, de az eredete még az RS Spyder 3,4 literes V8-asáig nyúlik vissza. Azzal a versenyautóval, amivel a Porsche és a Team Penske számos győzelmet aratott 2005 és 2008 között az American Le Mans Series LMP2 osztályában.

Az új Porsche 963 dizájnja az 1980-as évek klasszikus prototípusait, a 956-ost és 962-est idézi, de a hátul található, folyamatos LED csík már a legújabb generációs (992) 911-esre utal. Egy másik hagyomány is tovább él: az új Porsche 963 már az első évétől kezdve ügyfélautóként a vásárlók rendelkezésére áll, így kettőnél több autót is láthatunk majd a futamokon.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....