Chevrolet

Bemutatkozott az új Chevrolet Camaro

2015.05.17.

Az amerikai izomautó hatodik nemzedéke közel egy mázsával lett könnyebb a modellváltással.

Bár felületesen szemlélve alig különbözik kívülről az új Camaro az elődjétől, a Chevrolet mérnökei jelentősen átdolgozták a karosszériát. 350 órát töltöttek a szélcsatornában, hogy csökkentsék a légellenállást és növeljék a leszorítóerőt, 28 százalékkal növelték a struktúra szerkezeti merevségét, emellett több alumíniumot építettek be, amitől 90 kilogrammal csökkent az önsúly, így már könnyebb 1,6 tonnánál az alapverzió. A hatodik Camaro generáció 57 mm-rel rövidebb, 20 mm-rel keskenyebb, és 28 mm-rel alacsonyabb, mint az ötödik.

Elöl MacPherson, hátul ötlengőkaros futóműveket kapott a Camaro, a mágneses elven működő állítható lengéscsillapítás ezentúl nem a ZL1 csúcsváltozat privilégiuma, mert már az olcsóbb SS változathoz is elérhető. Az új fejlesztésű kétliteres turbómotor 275 lóerőt ad le, a nyomatéka 400 Nm. Ezzel a motorral 6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra a kupé, az átlagfogyasztása csak 7,8 liter, ami a legkisebb érték a Camarók történetében.

A következő lépcső a hengerlekapcsolásra is képes 3,6 literes 335 lóerős V6-os szívó benzinmotor, amelyhez alapáron hatfokozatú kézi váltó jár, de felárért nyolcfokozatú automata is kérhető. A csúcsmotor a Corvette-ből származó 6,2 literes, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű, hengerlekapcsolásra is képes V8-as, amely 455 lóerőt és 617 Nm-es nyomatékot állít elő. Ha kézi váltóval rendelik, akkor a visszaváltásoknál a Rev Match rendszer automatikusan ad gázfröccsöt, ami sokkal stabilabbá teszi a kocsi hátulját a féktávokon.

A vezetőorientált kiképzésű műszerfal újdonsága, hogy analóg műszerek mellett egy digitális, 8 colos képernyő jeleníti meg a menetadatokat, de a középkonzol tetején is van egy ugyanekkora érintőképernyő, amely a MyLink infotainment rendszeré. Megjelent a LED-es hangulatvilágítás, az elektromos kézifék és az üzemmód-választó kapcsoló, amely Hó, Túra, Sport és Pálya beállításokkal rendelkezik.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.12.04
Attól függően, hogy honnan kapja a híreket, a Tesla kilátásai a "a dicsőséges napoknak vége" és "az....
2023.12.04
A Bridgestone Tatabánya nem elégszik meg a hagyományos módszerekkel, a közlekedésbiztonsági nap, a....
2023.12.04
Megrendülten tudatjuk, hogy életének 84. évében elhunyt dr. Csizmadia Éva jogász, az Üzemgazdasági....
2023.12.04
Az Audi Hungaria munkatársai a napokban elkészítették az 500 000. elektromos hajtást. A jubileumi....
2023.12.04
Jelenetek, mint Hollywoodban! Egy családi vita után egy bécsi férfi (24 éves) ellopta apja járművét....
2023.12.03
Bag régiójában, a Budapest felé vezető oldalon keletkezett a tűz – közölte az Országos....
2023.12.03
Ennyi idő is elég, hogy kiderüljön. ..
2023.12.03
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: A Télapó nem felejt. ..
2023.12.03
Több mint 50 évvel a legutóbbi Apollo küldetés után az Egyesült Államok megpróbálja újra....
2023.12.03
Részlegesen önzáró differenciálmű, 18 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa, valamint piros első és....