Lexus
A Lexus RX negyedik generációja hosszabb, szélesebb és magasabb lett elődjénél, a formaterve tökéletesen illeszkedik a japán prémiummárka aktuális formanyelvébe, amelynek legjellegzetesebb részlete az X-alakú hűtőmaszk. Az RX orr-része nagyon hasonlít a kisebb NX-ére, és a szögletes, kiszélesített kerékjáratok és a határozott élekkel megrajzolt profilnézet is a kistestvérre utalnak, bár az RX tetővonala laposabb, kupésabb lett. A LED-es hátsó lámpák ezúttal nem fehér, hanem piros burát kaptak.
Az 50 mm-rel megnyújtott tengelytávnak köszönhetően az új RX utastere tágasabbá vált, a 60-40 arányban osztott hátsó üléstámlákat már motorral lehet lehajtani. a középkonzol tetején trónol az infotainment rendszer 12,3 colos képernyője, felárért már színes Head Up Display-t is lehet rendelni.
Az olcsóbb változatban egy 3,5 literes V6-os motor dolgozik 300 lóerővel, amelyhez egy új, nyolcfokozatú automatikus váltót kapcsoltak. Európában az ugyanúgy 300 lóerős, 450h jelzésű hibrid változat nagyobb sikerre számíthat majd az alacsonyabb fogyasztása miatt, mindkét motort csak összkerék-hajtással fogják kínálni.
A merevebb felépítménynek és az áthangolt futóműnek köszönhetően a Lexus szerint drasztikusan javultak az RX menettulajdonságai. Az F-Sport kivitel ezen felül aktív kanyarstabilizátorokat is kap, amelyek csökkentik a karosszéria dőlését kanyarban, de nem hiányzik majd az adaptív lengéscsillapítás sem.
A Lexusnak rendkívül fontos az új RX, mivel a cég fennállása során ez a szabadidő-autó volt a legsikeresebb típusa 2,1 millió darabbal, ami azt jelenti, hogy 10 eladott Lexusból 3 RX volt.