Porsche 718 Cayman

Bemutatkozott a legextrémebb Porsche 718 Cayman, a GT4 RS

2021.12.22.

A versenypályára optimalizált csúcsverzió 500 lóerős szívómotort és komoly aero-csomagot kapott.

Egyenesen a 911 GT3-asból emelte át a Porsche a négyliteres, 500 lóerős szívómotort a Cayman 718 GT4 RS számára, csak a szívórendszer elhelyezkedésén változtattak (a 10 lóerős deficit ebből adódik). A 9000-ig pörgethető, őrülten izgalmas hangú boxermotor legnagyobb nyomatéka 450 Nm, WLTP átlagfogyasztása 13,2 liter 100 kilométeren. Kizárólag hétfokozatú PDK duplakuplungos automatával kapható a kocsi, vagyis a kézi váltóról le kell mondani. Ellentétben a 911 GT3-assal, a motorhangot itt nem a kipufogó-, hanem a szívóhang dominálja, ugyanis a vezető feje mögött kialakított légbeömlőkkel javították a hathengeres légzését.

A GT4 RS 3,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra, a végsebessége 315 km/h, de nem is ez a lényeg, hanem a kanyarsebessége. A feszes, gumiszilentek nélküli, állítható futómű, a normál Cayman 718-hoz képesti 30 mm-es ültetés és a speciális Michelin abroncsok garantálják a kimagasló útfogást. A Cayman csúcsváltozata 7:04,511-es kört teljesített a Nürburgringen, ami 23,6 másodperccel gyorsabb volt a 420 lóerős, kisebb leszorítóerővel rendelkező sima GT4 idejénél. Ez hatalmas különbség, indokolja a 30 százalékkal magasabb árat.

Kívülről a hattyúnyak-formájú hátsó szárny, az állítható első diffúzor, a NACA légbeömlőkkel ellátott első csomagtérfedél, valamint az apró légterelő idomok és a hátsó oldalablakok helyén kialakított légbeömlők különböztetik meg a GT4 RS-t a sima GT4-től. Az új aero-csomag beállítástól függően 10-60 százalékkal nagyobb leszorítóerőt generál.

A GT4 RS tömege 1464 kg, ami 22 kg-al kevesebb, mint a PDK-váltós GT4 tömege. Ezt úgy érték el, hogy vékony Gorilla glass hátsó szélvédőt alkalmaztak, a sárvédők és az első csomagtérfedél szénszálból készül, az utastér pedig annyira spártai, hogy a kilincseket szövetpánttal, az ajtózsebeket hálóval helyettesítették.

Akinek ez sem elég, az megveheti a Weissach-csomagot, amely titán bukócsövet, szénszálas szplittert, oldalsó légbeömlőket, tükörházakat, air-boxokat és hátsó szárnyat tartalmaz. Sőt, a kovácsolt alumínium felniket is lecserélik még könnyebb magnézium felniknre (20 colos méretben), amelyekre Michelin Pilot Sport Cup 2 R semi-slick gumikat húznak.

Apró figyelmesség a Porsche részéről, hogy minden vásárló lehetőséget kap rá, hogy az autójához passzoló kronográf karórát vegyen, amely a Porsche Design terméke.

A GT4 RS alapára Németországban 141,338 euró, ami 51,62 millió forintnak felel meg.

Az utcai verzió mellett a csak versenypályára való GT4 RS Clubsport is debütált a Los Angeles-i Autószalonon. Utóbbi alkalmas a GT4 versenyosztály versenyein való részvételre szerte a világon.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
Sem a két pontot, sem az elvesztett bajnokságát nem siratja Max Verstappen, és a trónfosztása....
2025.12.21
Elcsépelt kijelentések, gyönyörű vonalak, Volkswagenes értékek. Semmi olyan újdonságra nem....
2025.12.21
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Ünnepi szolgálat. ..
2025.12.21
Meghosszabbítanák alkatrészeik felhasználhatóságát, ezzel pedig érdemben javítanának autóik....
2025.12.21
Luxuskivitelű utasteret és erősebb, hathengeres dízelmotort is kapott az egyedileg épített példány....
2025.12.21
Friss és rendkívül pozitív Leapmotor tapasztalatokkal felvértezve, nagyon kíváncsi voltam, hogy....
2025.12.21
Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei....
2025.12.21
A híd ünnepi díszkivilágítása 2025-ben december 26-ig látható: zöldbe boruló pilonok, fények és....
2025.12.21
A Leoni intézkedése a Leoni Wiring Systems aradi üzemét érinti. ..
2025.12.21
Bár az ünnepek előtt véget ér a Bubi második generációja, karácsony után is lehet majd tekerni a....