Skoda Octavia

Bemutatkozott a ŠKODA Octavia RS 4×4

2016.03.10.

Erő, dinamizmus és érzelmek kombinációja maximális funkcionalitással és nagyvonalú helykínálattal: A ŠKODA Octavia RS mércét állít a kompakt sportos autók között. Először kínálja a ŠKODA a népszerű RS-modellt összkerékhajtású verzióban is.

A Genfi Autószalonon tartották a ŠKODA Octavia RS 4×4 kiállítási bemutóját. Az elektronikusan vezérelt lamellás kuplungra épülő hajtásrendszer az Octavia RS 2.0 TDI/135 kW (184 LE) dízelmotoros változatához rendelhető hatfokozatú kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltóval kombinálva. A még több kényelemről a DCC (Dynamic Chassis Control) adaptív lengéscsillapítás-szabályzás és az okostelefonok vezeték nélküli akkumulátor-töltési lehetősége gondoskodik, amely először került a ŠKODA kínálatába. Ezek teszik lehetővé, hogy a ŠKODA Octavia RS 4×4 egyszerre legyen lenyűgöző teljesítménycsomag, ugyanakkor maximálisan komfortos a hétköznapokon.

A ŠKODA Octavia RS 2013-ban bevezetett harmadik generációja lenyűgözte a vásárlókat: 2016. január végéig több mint 71 800 példányt szállított ki belőle a ŠKODA.  Az első összkerékhajtású ŠKODA Octavia Combi megjelenésétől (1999) kezdve összesen több, mint félmillió ŠKODA 4x4 talált gazdára. A Limousine és Combi változatban is elérhető ŠKODA Octavia RS egyszerre sportos és felettébb praktikus autó. Mindezek mellett az Octavia csúcsváltozata a márka 115 évnyi sikeres motorsport-történelmét is képviseli.

Az új összkerékhajtással párosítva a ŠKODA Octavia RS a tökéletes autó a hétköznapokban, szabadidős tevékenységekhez, családi programokhoz és a szakmai életben is. Nagyszerűen helytáll minden vezetési szituációban. A teljesítmény, a technológia és a praktikum elragadó, gyorsulási adatai lenyűgözőek. A hatfokozatú automata DSG-váltó és az összkerékhajtás exkluzív együttesének köszönhetően 7,6 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100 km/órás sebességre az Octavia RS 4x4, a legnagyobb sebessége pedig 228 km/óra (Combi változat: 7,7 másodperc; 224 km/óra). A maximális forgatónyomaték 380 Nm, amely 1750 -3250 1/perc fordulatszám-tartományban végig rendelkezésre áll. Mindezek mellett az összkerékhajtású verzió mindössze 4,9 liter gázolajat fogyaszt átlagosan 100 kilométerenként (Combi változat: 5,0 l/100 km). A szén-dioxid-kibocsátás 129 gramm/kilométerre adódik (Combi változat: 131 g/km).

A ŠKODA Octavia RS 4x4 kivitelben minden megvan, ami lenyűgöző az elsőkerék-hajtású Octavia RS-ben is. Kiemelkedő műszaki megoldások egész sora: sportfutómű többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel, elektronikus differenciálzár-hatású funkció bővített változata (XDS+) a dinamikusan vett kanyarokért, innovatív, progresszív áttételezésű elektromechanikus szervokormány és adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC). A DCC, amellyel a futómű-karakterisztika Normal, Comfort és Sport üzemmód szerint állítható, most először kerül a kínálatba az Octavia-sorozatban. A különböző programok között a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével válthatunk. A DCC-vel kombinált menetdinamikai szabályzórendszer Eco és Individual üzemmódot is kínál.

A számtalan vezetői segédrendszer, amelyek a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet szolgálják, egyúttal a ŠKODA Octavia RS 4x4 kiemelkedő műszaki színvonalát is hangsúlyozzák. A legújabb különlegesség az infotainment rendszerek terén az új okostelefonokhoz használható vezeték nélküli akkumulátor-töltési lehetőség, amely 2016 nyarától lesz rendelhető Magyarországon. A Qi szabvány szerinti töltőberendezés antennája indukciós elven, vezeték nélkül tölti az erre alkalmas okostelefont. Az autóba integrált MobilBox alsó részén lévő tekercsen át áramlik az elektromos áram a telefon beépített töltőtekercsébe.

A ŠKODA Octavia RS 4×4 erőteljes megjelenését hangsúlyozzák a sportos dizájnelemek, a markáns könnyűfém keréktárcsák, a versenysportot idéző erőteljes motorhang és a sportos stílusú belső tér. Az Octavia RS modelleket is jellemzik a ŠKODA Octavia fő erényei: kiemelkedő funkcionalitás, nagyvonalú helykínálat, és meggyőző ár-érték arány.

Az RS megjelölés nem csak a ŠKODA motorsportban elért sikereit szimbolizálja, hanem a márka teljesítőképességét és szenvedélyét is. 1974-ben használta először a ŠKODA modellmegjelölésként az RS rövidítést: A ŠKODA 180 RS és ŠKODA 200 RS versenyautók voltak az „ős-RS”-modellek. Az 1970-es és 80-as években pedig a ŠKODA 130 RS volt a korszak egyik legsikeresebb versenyautója.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....