Esemény

Bevetés a Hungaroringen

2017.11.03.

Magyarfejlesztésű és gyártású tűzoltó autók újabb kontingensét adták át szeptember végén, ezzel 75-re nőtt a katasztrófavédelem flottájának száma. Az átadással szinte egyidőben együttműködés is született a Groupama biztosító és a Katasztrófavédelem között

Istenes László, az esemény moderátora, Dr. Bérczi László tűzoltó dandártábornok, Szabó Imre, a Groupama Biztosító Szolgáltatási Centrumának főosztályvezetője

Újabb fejezetéhez érkezett a Katasztrófavédelem modernizációja, melynek keretében további Rába típusú tűzoltóautókat vehettek át a főigazgatóság munkatársai. A honi fejlesztésű járművek nem csak magyar gyártásúak, hanem annak felépítmény struktúráját és felszerelését tűzoltók bevonásával alakították ki.

A fejlesztésbe a tűzoltókat is bevonták

Az átadás másnapján további előrelepésként bejelentették, hogy a Grupama Biztosító és a Katasztrófavédelem stratégiai együttműködésre lép, melynek keretében 200 tűzoltó vehet részt vezetéstechnikai tréningen. Az kooperáció képletes szentesítése a Hungaroringen lévő Grupama tesztpályán történt, ahol nem csak az új oltó járműveket lehetett megtekinteni, hanem egy szimulált katasztrófahelyzetet is bemutattak.

Az új tűzoltóautók a legmodernebb technikával vannak felszerelve

Az esemény felvezetéseként Dr. Bérczi László tűzoltó dandártábornok, országos tűzoltósági főfelügyelő elmondta, hogy évente átlagosan 25.000 műszaki mentéssel kapcsolatos jelzés érkezik a műveletirányító ügyeletre. Ebből 10.000 esemény, amely a szélsőséges időjáráshoz köthető.

Szimulált mentés

Fontos, hogy a tűzoltók a riasztást követő 2 perc után a lehető leggyorsabban, biztonságosan jussanak el a kárhelyszínre, ezért lényeges, hogy a tanpályán biztosított körülmények között is olyan gyakorlatot szerezzenek, amelyet éles helyzetben jól hasznosíthatnak.

Minden egyes fázisnak meg van a forgatókönyve

A tábornok szavaira ráfűzve Szabó Imre, a Groupama Biztosító Szolgáltatási Centrumának főosztályvezetője hozzátette:

az elmúlt években látványosan szélsőségessé vált az időjárás. Ma már itthon is sok esetben találkozunk özönvízszerű esőkkel és viharokkal, ezért nagyon fontos, hogy a segítség minél gyorsabban és nem utolsó sorban biztonságosan eljusson a káresemény helyszínére. Mi a tanpálya adottságaival járulunk hozzá ehhez. A társaság esetében nem példa nélküli a mostani együttműködés, korábban az Országos Mentőszolgálat és az Országos Rendőr-főkapitányság munkatársai is próbára tehették vezetési tudásukat.

16 tonnát nem egyszerű kordában tartani

Az esemény demonstratív részeként egy szimulált gyakorlatot is megnézhettünk, amiben egy autóra dőlt fa szakszerű eltávolítását és a járműben lévő sérült kiemelését mutatták be a tűzoltók.

A szemléltető gyakorlattal párhuzamosan tesztpálya rántópados szekciójában személyautós képzés folyt, míg a lejtős, vizes műgyantás szakaszon az új tűzoltóautókkal gyakorolhattak a gépkocsivezetők.

Kőrös András a Grupama Tanpálya instruktora kommentjében elmondta:

Rossz látási viszonyok mellett, csúszós utakon, forgalomban, hatalmas járműveket vezetve nagyon nehéz közlekedési viszonyok között kell helyt állniuk a tűzoltóknak, ráadásul riasztáskor minden másodperc számít. A legfontosabb ilyenkor az útviszonyok, a látási viszonyok és az ezeknek megfelelő sebesség összhangja. Problémát jelenthet a többi autós figyelmetlensége, hiszen a tűzoltóautó, amikor megkülönböztető jelzéssel közlekedik, nem azért szirénázik, hogy gyorsan menjen, hanem azért, hogy folyamatosan tudjon haladni. Ezt akadályozzák sokszor a figyelmetlen, rosszul helyezkedő autósok, s rájuk is figyelniük kell a tűzoltóknak, akik nyilván az átlagosnál nagyobb járművel közlekednek. Ezért a tréningek során a gyors reakciót és a pontosan kivitelezett manővereket gyakorolták a résztvevők”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....