logisztika

BMW: az ellátási lánc rugalmasságánál nincs fontosabb

2024.04.06.

A koronavírus-járvány okozta zavarok és következményei, mint például a félvezető-ellátási válság, rávilágítottak arra, hogy az autóiparnak világosabb stratégiára van szüksége az ellátási láncban, hogy megoldja a rugalmas gyártást és a járművek időben történő szállítását.

Az autógyártók és beszállítóik a válság alatt felgyorsították a digitális eszközök bevezetését az ellátási lánc jobb átláthatóságát célzó stratégiáik támogatására. A Münchenben november elején megtartott Automotive Logistics and Supply Chain Digital Strategies konferencián a BMW Group folyamatmenedzsmentért és digitalizációért felelős vezetője, Michael Ströbel számos olyan területet ismertetett, ahol az autógyártó javítja a bejövő ellátási lánc átláthatóságát és nagyobb rugalmasságot épít a gyártásba. Ezzel párhuzamosan a kész járművek végfelhasználóknak történő értékesítésének módját is megváltoztatja.

P90331118_highRes_smart-transport-robo

Úttörő szerep Oxfordban

A BMW a gyártás és a logisztika globális átalakítását az angliai Oxfordban található Mini gyárban kezdte meg. Az SAP-szoftveren alapuló raktárrendszer köré építve az autógyártó az alapvető funkciókat a régi rendszerekből egy felhőszolgáltatásba helyezte át, olyanokat, mint a sorvégi válogatás és a komissiózás. "Kikapcsoltuk az örökölt rendszerek összes funkcióját, és áttértünk a felhőszolgáltatásra, ez beletelt néhány hétbe, de megérte" - magyarázta Ströbel.

A BMW az oxfordi üzemben áttért az SAP bevezetésére jellemző horizontális struktúrára, ez azt jelenti, hogy a vámügyek, a pénzügyek és a logisztika mind integrálva vannak, lehetővé téve a végponttól végpontig tartó tranzakciókat. Az autógyártó emellett átállt a kiterjesztett raktárkezelésre (EWM) az SAP segítségével, ami javította az átláthatóságot. Az SAP EMW lehetővé teszi a BMW számára a nagy volumenű raktári műveletek kezelését és a komplex ellátási lánc logisztikájának integrálását a raktározási és elosztási folyamatokkal.

"Most már képesek vagyunk nyomon követni a kezelőegységeinket a gyártási folyamat minden szakaszában, beleértve az összeszerelést is" - mondta Ströbel. "Korábban egyetlen nagy összeszerelési raktárkészletünk volt, de most minden konténert és raklapot nyomon tudunk követni egészen addig az autóig, amelybe az alkatrész kerül... A felhő inkább technikai szempont, de a mostani szolgáltatásorientált és integrált platformból is kihozzuk a legtöbbet."

P90287353_highRes_the-electric-truck-l

Operatív bevezetés

Az oxfordi Mini gyárban történt sikeres bevezetésből kiindulva a BMW felgyorsítja a közös felhőarchitektúrába való átállás ütemét egyik gyárból a másikba. "Amikor minden összeáll és több üzemünk is egy megoldással rendelkezik, akkor például azt is kezelhetjük, hogy egy beszállító több üzemnek is szállít alkatrészeket" - mondta Ströbel.

A beszerzés és az anyagirányítás szempontjából a BMW jobban áttekintheti üzemei készletszintjét. "A következő lépés a generatív mesterséges intelligencia alkalmazása a fennmaradó papíralapú áruátvételi folyamatok automatizálására" - mondta Ströbel.

Hatékony autószállítás

A kész járművek ügyfélhez való eljuttatását illetően a BMW jelenleg Európában a közvetlen értékesítési modellre való áttérés folyamatában van. "A Minivel kezdjük a közvetlen online értékesítést" - mondta.

Amint azt a félvezetőhiány is mutatta, az autógyártók a kritikus gyártásokat helyezték előtérbe, és még mindig forgalmazzák azokat a járműveket, amelyekből hiányoztak bizonyos alkatrészek. Ezeket utólagosan javítják azokon a telephelyeken, ahol tárolják. A BMW alkalmazza az akkor tanultakat, hogy a jövőben enyhítse az esetleges alkatrészhiányt.

Verschiffung BMW i3 in Bremerhaven 11-2015

A BMW történelmileg nagyon rugalmas gyártási rendszerrel rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a gyártás megkezdése előtt néhány nappal is megváltoztathassák autójuk konfigurációját. Ezt a rugalmasságot az elmúlt, alkatrészhiánytól sújtott években arra is felhasználták, hogy az üzemek folyamatosan működhessenek, elkerülve a "stop and go" üzemmódot. "A vállalaton belül vitákat folytattunk arról, hogy szükségünk van-e erre a gyártási rugalmasságra a közvetlen értékesítéssel és a készletre épített piacokkal jellemezhető jövőben - de a közelmúltbeli ellátási lánc zavarai megmutatták, hogy ez a rugalmasság olyan érték, amelyre büszkék lehetünk" - mondta Ströbel.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.21
Ha minden a kormányzat menetrendje szerint alakul, akkor a megújított KRESZ (Közúti Rendelkezések....
2024.06.21
Pontosan ötven évvel ezelőtt az egyik pillanatról a másikra kihalt szellemvárossá változott a....
2024.06.21
Óbudán 50 helyett 101-gyel mértek be egy autóst. Rajta kívül 41 gyorshajtót regisztráltak 7 és fél....
2024.06.21
A szlovák kormány aláírta a befektetési szerződést a Gotion és InoBat cégekkel, amelyek....
2024.06.21
A kínai gyár európai portfóliójának két hiánypótló haszonjármű modelljét is bemutatja a nemzetközi....
2024.06.21
Egész évben, de különösen nyáron nagyon sok magyar ül autóba, hogy a szomszédos Ausztriában....
2024.06.21
A parlament jóváhagyta az egynapos autópálya-matricára vonatkozó törvényt - írja a parameter.sk. ..
2024.06.21
Kedden írta alá Berényi Gábor, a Smart Solar Kft. tulajdonosa és ügyvezetője, valamint Michael....
2024.06.21
Két év börtönbüntetésre ítélt a bécsi kerületi bíróság egy 46 éves férfit, mert 2013-ban egy banda....
2024.06.21
Súlyos baleset történt szombaton délután a szlovákiai Vysoká nad Kysucou községben (Čadcai járás):....