Detroiti Autószalon

A BMW M4-et veszi célba a Lexus RC F

2014.01.09.

A Lexus RC sportváltozata több mint 450 lóerőt vonultat fel, de nem csak az ereje, hanem a formája is drámai.


 

A Detroiti Autószalon előtt bemutatkozott a Lexus közepkategóriás kupéjának, az RC-nek a sportváltozata, amely az RC F nevet kapta. A BMW M4 és a Mercedes C 63 AMG ellenfelének szánt sportkupé orrában a Lexus valaha volt legerősebb V8-as motora dolgozik, amelyről egyelőre csak annyit árult el a gyártója, hogy „jóval” több mint 450 lóerős. Azért választotta a cég a V8-as szívómotort, mert véleményük szerint ez az a motortípus, amely elég kifinomult normál vezetésnél, de elég erős, ha versenypályán szeretnének menni az autóval. Yukihiko Yaguchi főmérnök szerint a hibrid hajtáson is gondolkodtak, de azt még nem tartják elég megbízhatónak, ha tartósan kell versenypályán autózni.

Bár az RC F az RC modellen alapszik, nem csak a motorját cserélték le. Alaposan átdolgozták a futóművet, a nyolcfokozatú automataváltót, megerősítették a karosszériát, és áttervezték a külső karosszériaelemeket is. Kiszélesítették a kerékjáratokat, hogy elférjenek bennük az úthenger méretű, 19 colos könnyűfém felnik, de még a motorháztető sem az eredeti, mivel magasabb púp van rajta. Kiemelte a Lexus a sajtóanyagban, hogy a legjobb felszereltség esetén az autóra kézzel polírozott felniket szerelnek, a többi esetében gép végzi a fényesítést.

„Az LFA marad továbbra is az F-sorozat csúcsmodellje, de hatással volt arra, ahogy hozzáálltunk ehhez a projekthez” – mondta Yaguchi. „Megpróbáltuk követni az ott alkalmazott módszereket, a levegő áramlását az LFA inspirálta, különösen a hűtésrendszernél, van egy 80 km/h felett kiemelkedő aktív hátsó szárnyunk, de még a motorhangot is úgy alakítottuk, hogy az LFA-éra hasonlítson. A felárért rendelhető szénszálas motorháztető és tetőt pedig az a cég készíti, amelyik az LFA számos szénszálas alkatrészének beszállítója volt.”

A japán mérnök szerint a cél az volt, hogy ezt az autót mindenki képes legyen gyorsan vezetni, függetlenül a vezetési képességeiktől. Négy vezetési üzemmód közül lehet választani, a legdurvább a pályanapokra készült. Az RC F gyári videója itt látható.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....