járműértékesítés

A BMW rekordéve

2024.02.12.

Miközben a hazai újautó-piac helyben jár, tavalyi forgalma csökkent, a prémium autóké nőtt, különösen a BMW mondhat magáénak kiugró értékesítési eredményeket. Az idén villanyos modelljeik újabb térnyerésére számítanak, de a „választás szabadsága” jegyében továbbra is fenntartják, újabbakkal bővítik a hagyományos hajtásláncú típusok választékát – hangzott el a márka minapi évértékelő sajtótájékoztatóján.

Szerző: Heimer György

Újabb fegyvertényt könyvelhetett el a BMW magyarországi eladásaiban. Az elmúlt évek folyamatos növekedése után – 15 év után először – 2023-ban jóval több négykerekűt értékesített a magyar újautó-piacon, mint két nagy német vetélytársa, a Mercedes és az Audi. A bajor prémiummárka hazai forgalmazói tavaly, az előző évhez viszonyítva 12 százalékkal többet, összesen 5921 gépkocsit adtak el, míg a Mercinek – 23 százalékos csökkenés mellett – be kellett érnie 4441 darabbal (bár ezek jó része nagy értékű, luxusos típusok voltak). Igaz, a BMW magyarországi eladásai a cégcsoport több mint 2,2 milliós globális forgalmának csupán töredéke, a magyar értékesítők teljesítményét tovább fényezi, hogy a tavalyi eladások bővülési üteme meghaladja az anyavállalatét. Ráadásul mindezt úgy érték el, hogy a magyar újautó-piac tavaly 3,4 százalékkal tovább zsugorodott, miközben a prémium szegmens bővült, s abból a BMW 30 százalékot tudott kihasítani.

Az értékesítés eredményeiből úgy tűnik tehát, hogy a viharosan gyors (elektromos) autóipari átalakulások közepette a bajor prémiumgyártó stratégiája eddig bejött. Mindezek igazolásául a hazai márkaképviselet vezetői a magyarországi eladások sokféle részadatát soroltak fel a január közepén megtartott évértékelő sajtótájékoztatójukon. Így többi között kiemelték, hogy az elektromos hajtású modellek forgalma tavaly 68 százalékkal növekedett, a 926 e-modellből 105 darab a Minikből került ki. Ami egyúttal azt is jelenti, hogy a Tesla után a BMW volt a második legkellendőbb villanyos. A fő cél továbbra is az elektromobilitás, ám az úgymond kiegyensúlyozott növekedés jegyében a hagyományos hajtásláncok széles választékát is fenntartják. Ezt illusztrálja a tavaly megújított 5-ös sorozat, amely az elektromos és a plug in hibrid hajtás mellett dízel változatban is kapható. Az idén lesz belőle újabb, hathengeres gázolajos, sőt a sportos M logo égisze alatt jön V8-as, limuzin és kombi karosszériában is. Megjegyzendő, hogy a nagy teljesítményű és a magas árfekvésű M sorozatú modellek közel 20 százalékkal, azaz mintegy ezer darabbal részesedtek a teljes magyarországi eladásokból, ami a globális M-forgalom kétszerese.

A tavalyi forgalom ugyanakkor visszatükrözi azt az általános trendet, hogy változatlanul népszerűek a divatterepjárók: az ilyen X jelű BMW-k az eladások több mint felét adták. Viszont a házon belüli bestsellerek versenyét tavaly első ízben a 4-es sorozat típusai (794 darab) nyerték, a képzeletbeli dobogó második helyére az X5-ös, (687 darab), a harmadikra pedig az X3/iX3 került 668 darabbal. A hazai pályán, hosszú éveken át a legnépszerűbb BMW-nek a 3-as sorozat számított, ezekből tavaly azonban a korábbiakénál kevesebb, 614 darab talált vevőre.

Újabb fejezet, hogy tavaly, a magyar piacon kétszámjegyű, 40 százalékos növekedést könyvelhetett el a Mini. A müncheni autómulti tulajdonába tartozó prémium-kisautó vevőinek több mint fele a 3- és az 5-ajtós, valamint a kabrió változatot választotta, a tisztán elektromos Cooper SE modellből 105 fogyott. Az idén újabb forgalombővülési reményeket fűznek ahhoz is, hogy a brit márka gyökeresen megújult. A harmadik generációs Mini Countryman februárban kerül a hazai szalonokba, majd Mini Cooper néven tavasszal jön a teljesen új, 3 ajtós Mini két elektromos kivitelben Cooper E és SE verzióban, s mindemellett bemutatkozik még egy vadonatúj elektromos Mini is, Aceman néven.

Az évértékelő sajtótájékoztatón szóba került a Debrecenben épülő BMW összeszerelő üzem, amely a tervek szerint 2025-nen kezdi meg termelését. Hivatalosan még nem lehet tudni milyen lesz a Neue Klasse néven beharangozott újgenerációs, tisztán elektromos sorozat itthon gyártásba kerülő típusa. A német Automobilwoche legújabb fülese szerint a BMW hat ilyen Neu Klasse négykerekűvel rukkol majd ki, a debreceni modell egy X3-as méretű suv lehet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.22
Az orosz használtautó-piac egyik legmarkánsabb tendenciája 2023-ban, hogy azok, akik korábban....
2024.02.22
Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel....
2024.02.22
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tagjainak díjbevétele meghaladta az 1560 milliárd forintot....
2024.02.22
Az ABB bejelentette, hogy felvásárolta a Sevensense svájci start-up céget, amely az autonóm mobil....
2024.02.22
Három hét alatt három baleset is történt a Magyar Közút munkaterületein, melyet figyelmetlen....
2024.02.22
Nézze meg a videót! ..
2024.02.22
Az EU innovációs keretrendszerének egyik legnagyobb projektje a TwinEU projekt, melynek célja, hogy....
2024.02.22
Eladás a termelés felpörgetése helyett: az Eberspächer eladja az új bulgáriai gyárat. A beszállító....
2024.02.22
A két erdész ismerős terepen haladt, mégis befürdött - írja a parameter.sk. ..
2024.02.22
Hétfőn délelőtt közlekedésbiztonsági akciót hajtott végre a szlovák rendőrség, amely során két....