Robert Bosch

Bosch - Eredmények és jövőképek

2018.06.30.

Május végén tartotta meg a Robert Bosch Kft. a 2017 évi pénzügyi beszámolóját. A számmisztika mellett az egynapos szimpóziumon lehetőség volt testközelbe kerülni a cég jövőjével is - legalábbis képletesen. Nem megszokott módon ugyanis három fontos terület vezetőivel is beszélgethettünk a vállalat közép és hosszú távú elképzeléseiről

Ebben az évben kereken száz éve lesz, hogy a Bosch elkezdte magyarországi tevékenységét. Az 1991-ben újjáalapított cég immáron az ország egyik legnagyobb ipari munkadója kilenc leányvállalattal. Ha az ember nem tudná, hogy a Bosch Gyömrői úti székházában van, simán azt hihetné, hogy egy campuson sétál, annyi a fiatal. Nem véletlen, hiszen a 13 500 dolgozóból 2300-an a kutatás-fejlesztéssel foglalkoznak. Ahogy ők mondják a Bosch a mérnökök vállalata.

A budapesti Robert Bosch központ

A szakemberképzéshez egyébként jelentősen hozzájárul majd a Budapesti Fejlesztési Központ új generációs központja is, amely 60 ezer négyzetméteres telken bővíti tovább a fővárosi campusát. A saját képzés mellett a cégcsoport 14 felsőoktatási intézménnyel folytat együttműködést, melyből négyben gyakorlatorientált duális képzést kínál a hallgatóknak. A képzés mellett a cég humánerőforrás politikájának fő célja munkaerő megtartása.

2017-ben a cég 13 százalékkal, 1304 milliárd forintre növelte árbevételét, ebből a magyar piacon elért forgalma 244 milliárd forint volt, ami két százalékkal magasabb, mint a megelőző évben. Beruházásokra pedig 55 milliárdot költöttek.

A Robert Bosch campus látványterve

„A Bosch sikeres vállalat Magyarországon, ez a siker lehetőséget, felhatalmazást ad és kötelez bennünket arra, hogy minden erőnkkel és szakértelmünkkel a jövőt alakítsuk” – nyilatkozta Daniel Korioth, a magyarországi Bosch csoport vezetője a vállalat éves budapesti sajtótájékoztatóján. „Ez az év is ígéretes lesz számunkra, számos korábban elkezdett beruházás és fejlesztés átadásra kerül.” Az idei évvel kapcsolatban hozzátette: “A pozitív fejlemények és az első negyedév jó üzleti teljesítménye alapján az árbevétel további növekedésére számítunk idén is. Biztosak vagyunk abban, hogy üzleti tevékenységünk továbbra is hozzájárul Magyarország fejlődéséhez.”

Daniel Korioth  Ügyvezető igazgató, Robert Bosch Kft.  A magyarországi Bosch csoport vezetője 

A Bosch szerteágazó tevékenységei közül az autószektort legjobban érintő szegmens az autóipari fejlesztések jövője. Ennek egyik látványos eleme az a vadonatúj dízeltechnológia, mely radikálisan csökkenti a nitrogén-oxid azaz NOx kibocsátást. A Bosch úgynevezett Real Driving Emissions (RDE) rendszere 13 mg/km-es károsanyagkibocsátása már most teljesíti a 2020-ben előírt értéket. Ezen túlmenően pedig további fejlesztések folynak a dízelmotorok megmentésért, ami nem csak sokkal tisztább üzemet tesznek lehetővé, hanem megfizethetők is lesznek.

"A dízelnek is lehet jövője"

A Bosch szerint tehát a dízeleknek is van jövője. Azt ugyan nem tudni, csak sejteni lehet, hogy a jövő autói milyen meghajtásúak lesznek, de az tény, hogy az automatizált vezetés egyre nagyobb teret nyer a világon. A cég gőzerővel dolgozik a megoldáson, de, ahogy a sajtótájékoztató utáni kerekasztalbeszélgetésen is elhangzott ez a technológia csak akkor léphet piacra, ha az teljesen megbízhatóan működik. A rendszer egyes elemei ugyan már most is megtalálhatók a ma autóiban, de ezek csak egyelőre csak vezetéstámogató asszisztenciák. A csúcstechnológiás radarok, szenzorok vagy hibrid átalakítók a Bosch hatvani gyárában készülnek, de ezek még csak alkatrészei a jövő mobilitásának.

Az önvezető autók fejlesztése stratégiai kérdés

Az autózás vizionált jövője már testet öltött a Bosch a tavaly őszi szakmai napján egy Tesla formájában, azonban ez csak a kezdet. Óvatos becslések szerint a jövő évtized eleje, amikor az utcákon feltűnhetnek az önvezető autók, de ehhez még rengeteg víznek kell lefolynia a Dunán – mondta Szőke Zoltán a Budapesti Fejlesztési Központ vezetés támogató rendszerek és automatizált vezetésért felelős projekt osztályvezetője.

Szőke Zoltán (középen) a Budapesti Fejlesztési Központ vezetés támogató rendszerek és automatizált vezetésért felelős projekt osztályvezetője

Az önvezető autók a Bosch stratégiájában is kiemelt jelentőséggel bírnak, azonban nagyon szerteágazó területről beszélünk. A technológia mellett társadalmi és jogi kívánalmaknak is meg kell majd felni. Ma az automatizált vezetési rendszerek öt részbe sorolt evolúciójában a kettes illetve kettes és hármas szintje között állunk. Ez fejlettségi szint annyit tesz, hogy autó képes az önálló vezetésre, figyeli és értelmezi is környezetét, de még nem képes számára megoldhatatlan feladatok leküzdésére, ilyenkor az irányítást vissza kell vennie a vezetőnek.

Horváth Attila  Műszaki ügyvezető igazgató, Robert Bosch Elektronika Kft., Hatvan

A Bosch addig nem fogja elkezdeni ezeket a rendszereket szériában gyártani, amíg az összes elképzelhető hibafaktor megbízhatóan nem lesz nulla – teszi hozzá Horváth Attila a hatvani gyár műszaki igazgatója. Saját területéről hozott példán keresztül érzékeltette azt a cégfilozófiát, ami a Bosch 120 éves történetének egyik alappillére, miszerint egy-egy termék fejlesztése során ezer és ezer oldalas dokumentumok születnek a hibalehetőségeiről és azok megoldásairól. Az önvezető autóknál annyi technika és egyéb közrejátszó körülményről van szó, hogy amíg biztonsággal nem tudunk minden kérdésre választ adni, addig nem mondhatjuk, hogy készen vagyunk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....