Bosch

Bosch: itt a tapintható képernyőtartalom

2015.11.21.

„In-Vehicle Audio/Video” kategóriában CES 2016 Innovation Award díjjal tüntették ki november 10-én a Bosch saját fejlesztésű, már tapintásbeli elemekkel is kiegészített érintőképernyőjét.

A technika különlegessége, hogy a felhasználó tapintásbeli visszajelzések segítségével, interaktív módon kezelheti az olyan infotainment-alkalmazásokat, mint például a navigáció, a rádió vagy éppen az okostelefon egyes funkciói. Az érintőképernyőn megjelenő gombok valóságos kezelőelemek érzetét keltik, így akár rátekintés nélkül is egyszerű tájékozódást tesznek lehetővé. A járművezető hosszabb időszakokra összpontosíthat folyamatosan az útra és a forgalomra, ami jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát.

- Az új fejlesztés a mechanikus gombok egyszerű kezelését az érintőképernyő előnyeivel ötvözve növeli jelentősen a kezelési kényelmet – emelte ki Manfred Baden, a Bosch Car Multimedia részleg elnöke. „Ez az innovatív technika minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy gyorsan népszerűvé váljon a piacon.”


A CES Innovation Awards kitüntetéseit a Consumer Technology Association (CTA)TM támogatásával évről-évre a CES rendezvényét megelőzően, az ott bemutatott legjobb termékek között osztják ki. A Bosch 2013-ban a Chevrolet MyLink rendszerével „Car Tech” kategóriában nyerte el a Best-of-CES díjat.

Az új érintőképernyő az interaktív kezelés egyedülálló formáját kínálja, használatakor ugyanis nem csupán vizuális és akusztikai, hanem érintésbeli visszajelzéssel is szolgál. A vezető a különböző felületi struktúrákat tapintva, rátekintés nélküli is érzékelheti a képernyőn megjelenő gombokat, mégpedig anélkül, hogy ezzel azonnali reakciót váltana ki. Az egyes gombokat érdesebb, simább vagy akár megfelelő mintázattal ellátott felületek is jelezhetik. Az így előállított virtuális gombok csupán erősebb nyomásra reagálnak, a felhasználó számára így a normál, mechanikus gombok érzetét közvetítik. A tapintásbeli visszajelzéssel is szolgáló érintőképernyő külső megjelenésében nem tér el a hagyományos kiviteltől.

Az új érintőképernyő az ujjnyomás erősségét is érzékeli, ennek megfelelően aktivál különböző funkciókat. Az enyhébb nyomással például a súgó hívható le, míg a nyomás erősségének változtatásával adott esetben egy-egy lista legördítésének gyorsasága is igény szerint szabályozható. Mivel a vezető pusztán ujjával is érzékeli a gombokat, már nem szükséges ellenőrzésképpen – például rádióadók váltásakor – a képernyőre tekintenie, így hosszabb időszakokra összpontosíthat megszakítás nélkül az útra és a forgalomra. Az új érintőképernyő két érzékelővel rendelkezik. Az egyik hagyományos érintésérzékelő, míg a másik az ujjnyomás erősségét méri. A különböző felületi struktúrák kialakításáról speciális szoftver és mechanika gondoskodik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.23
A japán miniautó az átalakítás után úgy néz ki, mint a folyton-folyvást rosszban sántikáló Zündapp....
2025.03.23
Mindenki ismeri a 2CV-t, vagy, ahogy a legtöbben hivatkozunk rá, a Kacsát. Ezt szeretné....
2025.03.22
A rengeteg sár és eső szinte vezethetetlenné tette a pályákat, de a toyotás Elfyn Evans így is őrzi....
2025.03.22
Egy Scout jéggel? Jöhet! De milyen koktélt is kever a német konszern az amerikaiaknak? ..
2025.03.22
Még csak két éve van piacon a francia egyterű hatodik nemzedéke, de máris frissítésen esett át. ..
2025.03.22
A technikai részletekbe még nem avatják be a közönséget, de már biztos, hogy egy új, villanyosított....
2025.03.22
Autópálya-tempóval száguldott a CLS a település belterületén. ..
2025.03.22
A második legerősebb BMW valójában a legjobb erős BMW. Persze ott az M2, az M3, az M4 és az M3....
2025.03.22
A kínai gyártó termékeiből több mint 1500 megvásárlásához kértek eddig állami hozzájárulást az e-....
2025.03.22
A beruházás első ütemeként pénteken átadott új épületszárny több mint négymilliárd forintból....