Bosch

Bosch: itt a tapintható képernyőtartalom

2015.11.21.

„In-Vehicle Audio/Video” kategóriában CES 2016 Innovation Award díjjal tüntették ki november 10-én a Bosch saját fejlesztésű, már tapintásbeli elemekkel is kiegészített érintőképernyőjét.

A technika különlegessége, hogy a felhasználó tapintásbeli visszajelzések segítségével, interaktív módon kezelheti az olyan infotainment-alkalmazásokat, mint például a navigáció, a rádió vagy éppen az okostelefon egyes funkciói. Az érintőképernyőn megjelenő gombok valóságos kezelőelemek érzetét keltik, így akár rátekintés nélkül is egyszerű tájékozódást tesznek lehetővé. A járművezető hosszabb időszakokra összpontosíthat folyamatosan az útra és a forgalomra, ami jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát.

- Az új fejlesztés a mechanikus gombok egyszerű kezelését az érintőképernyő előnyeivel ötvözve növeli jelentősen a kezelési kényelmet – emelte ki Manfred Baden, a Bosch Car Multimedia részleg elnöke. „Ez az innovatív technika minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy gyorsan népszerűvé váljon a piacon.”


A CES Innovation Awards kitüntetéseit a Consumer Technology Association (CTA)TM támogatásával évről-évre a CES rendezvényét megelőzően, az ott bemutatott legjobb termékek között osztják ki. A Bosch 2013-ban a Chevrolet MyLink rendszerével „Car Tech” kategóriában nyerte el a Best-of-CES díjat.

Az új érintőképernyő az interaktív kezelés egyedülálló formáját kínálja, használatakor ugyanis nem csupán vizuális és akusztikai, hanem érintésbeli visszajelzéssel is szolgál. A vezető a különböző felületi struktúrákat tapintva, rátekintés nélküli is érzékelheti a képernyőn megjelenő gombokat, mégpedig anélkül, hogy ezzel azonnali reakciót váltana ki. Az egyes gombokat érdesebb, simább vagy akár megfelelő mintázattal ellátott felületek is jelezhetik. Az így előállított virtuális gombok csupán erősebb nyomásra reagálnak, a felhasználó számára így a normál, mechanikus gombok érzetét közvetítik. A tapintásbeli visszajelzéssel is szolgáló érintőképernyő külső megjelenésében nem tér el a hagyományos kiviteltől.

Az új érintőképernyő az ujjnyomás erősségét is érzékeli, ennek megfelelően aktivál különböző funkciókat. Az enyhébb nyomással például a súgó hívható le, míg a nyomás erősségének változtatásával adott esetben egy-egy lista legördítésének gyorsasága is igény szerint szabályozható. Mivel a vezető pusztán ujjával is érzékeli a gombokat, már nem szükséges ellenőrzésképpen – például rádióadók váltásakor – a képernyőre tekintenie, így hosszabb időszakokra összpontosíthat megszakítás nélkül az útra és a forgalomra. Az új érintőképernyő két érzékelővel rendelkezik. Az egyik hagyományos érintésérzékelő, míg a másik az ujjnyomás erősségét méri. A különböző felületi struktúrák kialakításáról speciális szoftver és mechanika gondoskodik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....