Bosch

Bosch: parkolóhely-keresés könnyedén

2016.08.16.

Minden autós út valamilyen parkolóhelyen fejeződik be, amit azonban először meg kell találni. A zsúfolt belvárosok forgalomterhelésének mintegy harmadát okozza közvetlenül a parkolóhely-keresés, különösen az útmenti szabad helyek ritkák. A Statista online-portál szerint az autóvezetők 87 százaléka intenzíven érdeklődik a parkolóhelyek felkutatását egyszerűsítő megoldások iránt.

- A parkolóhelyek hosszas és körülményes keresgélése időigényes és stresszes feladat – véli Dr. Dirk Hoheisel, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. A közösségi alapú parkolás (Community-based Parking) formájában a Bosch nyitott szolgáltatás-platformot fejlesztett ki a stresszmentes parkolóhely-keresés érdekében. Különlegessége, hogy az autók önállóan találják meg, illetve jelentik az út mentén szabadon álló helyeket. Az információk ezt követően egy digitális parkolási térképen jelennek meg, s a szolgáltatásban résztvevő minden jármű számára – például a navigációs rendszeren keresztül – rendelkezésre állnak. Az autósok így kerülőutak nélkül juthatnak el a szabad helyekhez, ami jelentősen lerövidíti a keresgélést, illetve mérsékli a környezet terhelését.


Egy mindenkiért, mindenki egyért

- A közösségi alapú parkolással az autók tulajdonképpen egyfajta érzékelővé válnak a tárgyak internetének (IoT) hálózatában, városaink pedig még okosabbak lehetnek – magyarázta Hoheisel. Az út mentén szabadon álló parkolóhelyek felismeréséhez a Bosch az immár csaknem minden harmadik új gépkocsiban rendelkezésre álló parkolási asszisztens ultrahangos érzékelőit veszi igénybe. Segítségükkel az autók egyszerűen mellettük – akár 50 kilométer/órás sebességgel is elhaladva – érzékelik, hol található az út szélén álló járművek között megfelelő nagyságú szabad hely. Egy olyan kommunikációs interfész révén, mint például a Bosch Connectivity Control Unit (CCU) technikája, az információk először az adott járműgyártóhoz kerülnek, amely névtelen formában irányítja át azokat a Bosch IoT Cloud (BIC) adatbázisába.

A Bosch az összes jármű adatait egyfajta intelligens digitális parkolási térképpé konvertálja, amely a hagyományos navigációs térképeken alapul, és minden járműgyártó számára elérhető. Ezek azután az összes szerverkapcsolattal rendelkező autóval megoszthatják a térképet. A Bosch szerint 2020-ra minden Európában és Észak-Amerikában forgalomba helyezett új jármű rendelkezik majd ilyen hálózati kapcsolattal.

Lakóautó vagy kisautó – a méret a lényeg

A közösségi alapú parkolás „titka” az adatok megfelelő feldolgozása. Korántsem minden szabad hely, amelyet egy-egy autó érzékel az út mentén, tekinthető mindjárt parkolóhelynek. Lehet ugyanis szó éppen kapukijáróról, buszmegállóról vagy éppen a parkolás számára tiltott területről. A Bosch az úgynevezett Data Mining módszerét alkalmazza, hogy minden kétséget kizáróan alkalmas parkolóhelyként azonosíthassa az útszéli megfelelő szabad helyeket.


- Az adathalászat segítségével adatok nagy tömegéből szűrhetjük ki gyorsan és célzottan a szükséges információkat – magyarázta Hoheisel. Ha például egyszerre több jármű is felismer és jelent egy adott szabad helyet az út mentén, nagy valószínűséggel nem parkolóhelyről van szó, s a digitális parkolási térképen ennek megfelelően nem parkolóhelyként jelenik meg. Minél több jármű vesz részt a közösségi alapú parkolásban, annál pontosabb és szélesebb körű lehet a Bosch szolgáltatása. A jövőben akár az is elképzelhető, hogy a Bosch minden egyes parkolóhelyhez hosszúsági és szélességi adatokat is mellékelhet, így a járműspecifikus parkolóhely-keresésre is lehetőség nyílik, például lakóautók vagy kisautók számára.

Minden érdeklődő járműgyártó előtt nyitott szolgáltatási platform

A közösségi alapú parkolás (Community-based Parking) feltétele bizonyos fokú alapvető adatmennyiség az útmenti szabad helyekről. A Bosch a Müncheni Műszaki Egyetemmel együttműködve készített tanulmányt, amelynek központi kérdése, hogy hány autónak kell egy adott szakaszon áthaladni és a szabad helyekről információt szolgáltatni ahhoz, hogy digitális parkolási térkép készülhessen. Az eredmény az adott út kategóriájától – főútvonal, mellékutca vagy hasonló – függően az áthaladó járművek már valamivel több mint egy százaléka is elegendő. Annak érdekében, hogy a szolgáltatás Németország-szerte elérhető legyen a városokban, célszerű több járműgyártóval is együttműködni. - Tudatosan készítettük el nyílt szolgáltatási platformként közösségi parkolási rendszerünket – folytatta Hoheisel, mivel így egyidejűleg több járműgyártó is részt vehet benne.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....