ICDP

Brazília lehet az autóipar kísérleti laboratóriuma

2019.11.07.

Brazília a világ egyik legnagyobb országa, ezzel együtt pedig a fejlődő gazdaságok között is kétségtelenül az egyik legfontosabb. A dél-amerikai ország sok szempontból egyedülálló az autóipar szempontjából is, például a legtöbb gyártó forgalmaz specifikusan a brazil piacra gyártott modelleket. Ugyanakkor 2019-re a brazil mobilitási közeg elért arra a szintre, hogy tökéletes terepnek tűnik az autógyártók és mobilitási szolgáltatók újításainak tesztelésére.

Brazíliának van néhány egyedülálló tulajdonsága:

  1. A lakosok örömmel osztják meg az adataikat, a statisztika alapján a kínaiak után a brazilok féltik legkevésbé online adataikat a vállalatoktól.
  2. Van néhány helyi startup, ami digitális megoldásokkal segítik az autókereskedelmet és ezáltal sikeresen fellendítették a használtautó-kereskedelmet.
  3. Brazília az UBER második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után, ők és versenytársaiknak együtt közel egy millió sofőrt alkalmaznak.
  4. Jó ideje működnek online értékesítési lehetőségek formák, amelyeken keresztül a gyártók kereskedő bevonása nélkül árulják modelljeiket a vevőiknek. Ezeket alapvetően a farmerek és mozgáskorlátozott emberek számára hozták létre, de a gyártók sokkal inkább a Brazíliában egyre inkább növekedő ride-hailing szektort kiszolgáló autókölcsönzők rendeléseit intézték ezeken keresztül.

Brazília gazdasági szempontból (is) nehéz időket élt nemrégiben, de de az autóipar szempontjából most úgy tűnik eljött az idő, hogy a 2016-os 2 millió regisztráció után újra elérjék a 2012-ben elért 3,5 millió autó forgalomba helyezését. A recessziós időszakot a nagy kereskedőhálózatok könnyebben túlélték, mára több igazán profi és tőkeerős szereplő aktív a piacon.

Úgy tűnik, hogy a fenti tulajdonságok több gyártó figyelmét is felkeltették, nem véletlenül. Új üzleti modellekkel kísérletezni nem könnyű a hagyományos piacokon, mint az Egyesült Államok vagy Európa. Túl sok a szabályozás, a szükséges engedélyek beszerzése időigényes, az adatkezelés pedig különösen ingoványos talaj, különösen Európa esetében. 

Az ICDP aktuális Brazíliával foglalkozó tanulmánya természetesen nem fejti ki, hogy pontosan milyen megoldásokkal próbálkoznak bizonyos gyártók a jövőben. Ennek ellenére sejthető, hogy az általuk tulajdonolt ride-hailing, car sharing és egyéb mobilitási vállalkozások számára szeretnék megtalálni azt az utat, ami egyszerre szolgálja ki a felhasználók igényeit és még jövedelmező is. 

Az ICDP kutatóinak ígérete szerint, mivel néhány kezdeményezés már valóban rövid időn belül elindul, azok bejelentését követően ők is publikálják tanulmányukat az azokban rejlő lehetőségekről, így mi is bemutatjuk majd a brazil kísérleteket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....