buszexpo

BusExpo hetedszer

2019.06.18.

Ismét találkoztak a buszos szakma képviselői. Immár hagyomány, hogy késő tavasszal, május első hetében randevút adnak egymásnak a személyszállítással foglalkozó vállalkozások és az autóbuszokat gyártó cégek képviselői Zsámbékon, a drivingcamp Hungary területén. Emellett ez a rendezvény ad helyet a programot szervező fuvarozói érdekképviselet, a NiT Hungary évente megrendezett Személyszállítási Konferenciájának.

 

A hazai és nemzetközi autóbuszgyártók az idei seregszemlén számos újdonságot hoztak magukkal, így mind a szakmai közönség, mind a járművek iránt érdeklődő látogatók számos új csemegével találkozhattak. Először mutatkozott be a nagyközönségnek a Mercedes alvázra épített, és Debrecenben készülő ITK-Reform városi autóbuszcsalád, amelynek egy példányát ki is próbálhatták előzetes regisztráció után a résztvevők a vezetéstechnikai pálya országúti modulján, akár több próbakört is vezetve.

A Debrecenben készülő Reform városi autóbusz

Érdekesség volt, hogy a négy ilyen módon vezethető, városi autóbusz közül ez volt az egyetlen, hagyományos dízel-üzemű, a többi három jármű, egy BYD, egy Mercedes és egy kínai CRRC Ikarus mind tisztán elektromos hajtással rendelkezett.

A legnagyobb standdal immár hagyományosan az MAN vonult fel ismét, számos újdonságot mutatva az érdeklődőknek. A királykategóriát mindenképpen a gyártó prémium-márkájaként futó Neoplan emeletes Skyliner jelentette, 510 lóerős motorjával, luxus kialakításával, és ami még újdonság hagyományos külső tükrök nélkül. Ezen a járművön már nagylátószögű, igen jó képet adó kamerák és monitorok helyettesítik a megszokott hatalmas elefántfüleket. Ez jó hatással van a jármű légellenállására, így a fogyasztásra is, valamint nagyobb teret képes belátni, mint egy hagyományos tükör, így a közlekedés biztonsága is javul ezzel a fejlesztéssel. Ha mégis bekövetkezne az a kellemetlen helyzet, hogy a kameratükör elromlik, a jármű tartozéka egy könnyen felszerelhető hagyományos segédtükör.

Jobbra a Skyliner külső tükrök nélkül, míg balra az MAN Lion' Coach még elefántfülekkel

Szintén a nürnbergi gyártó standján mutatkozott be itthon először a másfél éve debütáló új városi MAN Lion’s City, 48 voltos, kondenzátoros hibrid hajtással, hatalmas ablakokkal ellátott, rendkívül kényelmes és modern belső térrel. Az elődmodell sikeresen fut számos hazai személyszállító vállalkozásnál, így ez a jármű is próbaköreit futja majd több hazai személyszállítónál. Elsőként a Volán teszteli a városi oroszlánt, négy napon keresztül a gödöllői polgárok találkozhattak vele.

Az új Lion1s City, hibridhajtással. Emellet más alternatív hajtással is rendelhető

A korábban Bova, ma már BDL néven futó holland gyártó is elhozta legújabb turista autóbuszát, amelynek gyomrában már a DAF friss fejlesztésű MX motorja és a ZF-től származó Traxon automatizált sebességváltó található. Természetesen a hazai gyártók közül jelen volt a Credo is. A bemutatott járművek mellett a háttér- és szolgáltatóipar képviselői a kiállítói sátorban kínálták portékájukat, szolgáltatásaikat.

A rendezvényről most sem hiányozhattak a veterán járművek sem, a régmúlt Ikarus modelljei sorban érkeztek a reggeli napsütésben a számukra kijelölt kiállítási helyekre. A híres faros még azoknak a szívét is megdobbantja, akik különösebben nem érdeklődnek a járművek és a technika iránt.

A kiállítás mellett a 25. Személyszállítási Szakmai Konferencia töltötte ki az alágazatban tevékenykedő érdeklődők napját. Az ankéton számos új bejelentés is elhangzott kormányzati tisztségviselőktől, amelyek jelentősen javítják majd a jövőben a közúti közlekedés képét itthon. Érsek István, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára elmondta, 2024-ig a tervezett közútfejlesztési projektkeret 3200 milliárd forint. Stratégiailag a Magyar Falu Programhoz kapcsolódó mellékutak és helyi utak felújítása, valamint a megyeszékhelyek, kiemelt térségek bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba a két kiemelten fontos terület. Az államtitkár kitért a jelenleg pilot fázisban lévő, innovatív jármű alapú iskolabusz hálózat kialakításának legfontosabb elemeire is, a szolgáltatást három tankerületben - Budapest II. kerület, Debrecen, Kecskemét - fogják tesztelni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.28
A pánikszerű üzemanyag-vásárlások befejezésére kérték az autósokat hétfő esti közös közleményükben....
2021.09.28
Egy osztrák startup, az  Alveri jövőre akarja bemutatni Ausztria első elektromos autóját. Az Alveri....
2021.09.27
A német ipar az export növekedésére számít, és különösen az autóipar optimista – írja az....
2021.09.27
A Sandero és a Logan után megújult a márka zászlóshajója, a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt....
2021.09.27
Michelisz Norbert autóversenyző, Talmácsi Gábor motoros világbajnok, dr. Hanula Barna belsőégésű....
2021.09.27
Túlsúlyos karavánt intettek ki a forgalomból a Pest megyei rendőrök - írja a police.hu ..
2021.09.27
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) és Magyar Autóklub (MAK) összefog a....
2021.09.27
Bécs város összes taxijának több mint 99 százaléka nem e-taxi. Ennek hamarosan változnia kell, mert....
2021.09.27
A Budapesti Rendőr-főkapitányság fennállásának 140. évfordulója alkalmából szervezett nagyszabású....
2021.09.27
Átmenetileg mentesíti a brit kormány a versenyszabályok alól az üzemanyag-forgalmazó vállalatokat....