Párizsi Autószalon 2022

A BYD vezeti az érkező kínai gyártók sorát - Párizs 2022

2022.10.21.

Már régóta nyilvánvaló, de a Párizsi Autószalonon szemmel látható volt a kínai autógyártók megállíthatatlan térnyerése. Ezek közül is kiemelkedő a BYD, ami hatalmas standot épített és ott járva minden előítélet köddé vált a kínai autókkal szemben.

A BYD-t 2003 januárjában alapították, miután a BYD Company 2002-ben felvásárolta a Qinchuan Automobile Company-t. A cég személygépkocsikat, buszokat, teherautókat, elektromos kerékpárokat, targoncákat és újratölthető akkumulátorokat gyárt. A jelenlegi modellkínálat teljesen elektromos járműveket és plug-in hibrid modellekből áll, valamint a benzinmotoros járműveket is gyártottak idén márciusig.

2021-ben a BYD a negyedik legnagyobb plug-in hibrideket-, és a negyedik legnagyobb elektromos autókat gyártó vállalat volt a világon, 2021-ben 9,1%-os, illetve 7%-os globális piaci részesedéssel. Egyelőre elsősorban a kínai piacon aktívak, de már Európában is kezdik az értékesítés, egyre több piacon jelennek meg, valószínűleg csak idő kérdése, hogy Magyarországon is megjelenjen az első, itthon vásárolt BYD az utakon.

2022-ben 1,5-2 millió elektromos jármű eladására számítanak, ami körülbelül 3-4-szerese a 2021-es mennyiségnek. 2022 első felében körülbelül 641.000 elektromos járművet adott el, ezzel megelőzve a Teslát, és a világ legnagyobb elektromos járműgyártójává vált.

A BYD kezdetben három teljesen elektromos személygépjárművet fog értékesíteni hat európai országban. Az Atto 3, egy kompakt crossover 38.000 euróba kerül majd míg két közepes méretű modell, a Tang SUV és a Han szedán ára 72.000 euró. Később egy második, egyelőre ár nélküli szedán, a Seal is megjelenik. A BYD azt is fontolgatja, hogy egy kisautót, a Dolphint is behozza európai termékpalettájába.

Bár ezek az árak rengeteg pénzt jelentenek, különösen Magyarországról nézve a jelenlegi árfolyamokkal, valójában nem túl magasak. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy néhány autót belülről is megtekintve nyugodtan állíthatjuk, hogy ezek bármelyik európai márka termékeivel szemben megállják a helyüket.

Ennek persze nem mindenki örül, az európai gyártók joggal félnek a BYD érkezésétől: „A kínai gyártókat vörös szőnyeggel fogadják Európában” – mondta Carlos Tavares, a Stellentis vezérigazgatója Párizsban újságíróknak. „Minket nem így fogadnak Kínában.”

„Ez zavaró” – mondta Laurens van den Acker, a Renault csoport tervezési igazgatója. „Európának szurkolok. Azt akarom, hogy mi vegyük át a vezetést. A kínai autógyártók előnyben vannak velünk szemben, és a kínai kormány 15 éve fogad az elektromos járművekre.”

Más autógyártók, akiknek korábban sikerült jelentős részt szerezniük a kínai piacból, nem panaszkodnak, de minden bizonnyal ők is féltik európai teljesítményüket. „A verseny intenzitása növekszik” – mondta Ola Kallenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója egy interjúban. „1886 óta ez a legszórakoztatóbb időszak az autóiparban dolgozni” – tette hozzá, utalva arra az évre, amikor Carl Benz bemutatta legendás autóját.

Mindeközben egyes európai kormányok igyekeznek befektetéseket szerezni a kínaiaktól és segítő kezet nyújtanak, mások inkább védekeznének: Macron Franciaországban például olyan intézkedést készít elő, amely csak akkor támogatná az elektromos járműveket, ha azokat Franciaországban, vagy legalábbis Európában gyártják.

Mindenesetre ha a BYD megérkezik Magyarországra is, mindenkinek ajánljuk figyelmébe termékeiket, nincs semmi oka az előítéleteknek, számos európai autógyártó megirigyelhetné azt a minőséget és innovációt, amit a BYD autóiban találunk.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.10
Húsz éve már, hogy a Mercedes kitalálta, ami jó az A osztályban, az jó lehet egyel nagyobbként is.....
2025.11.10
A Győri Rendőrkapitányság büntetőeljárást indított egy 25 éves helyi férfival szemben - írja a....
2025.11.10
Tényleg minden, jelenleg a palettán lévő Omoda és Jaecoo modell ugyanaz a padlólemez van? Kivel....
2025.11.10
A Mazda Motor Corporation japán autógyártó veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét, részben a....
2025.11.10
Németország nem vár tovább: átfogó országos stratégiát hirdetett az elektromos járművek....
2025.11.10
2025-ben is folytatja együttműködését a Pesterzsébeti Mentőállomással a piacvezető fékrendszereket....
2025.11.10
A közelmúltbeli kelet-szlovákiai vonatbaleset után a kormány új biztonsági intézkedéseket jelentett....
2025.11.10
A Rába győri Központi telephelyének legnagyobb, 67.000 m²-es csarnokán már jól látható az....
2025.11.10
A japán prémiummárka még nagyobb lendülettel folytatja az együttműködést a férfi profi tenisz....
2025.11.10
Megkezdődött az új eVitara értékesítése, a klasszikus SUV a katalógus szerint akár 428 kilométeres....