ICDP

A car-sharing új szintje: Drivy

2018.03.22.

Paulin Dementhon neve minden bizonnyal ismeretlen a magyar olvasók körében, legfeljebb hardcore mobilitás rajongók találkozhattak a fiatal francia startupper ötletével, amiben olyannyira hisznek az abba fektető biztosító társaságok, hogy mára több mint 50 millió euró forrást biztosítottak a megvalósításra.

Dementhon 2010-ben unatkozott, és ahogy általában az ilyen történetek kezdődnek, neki is támadt egy ötlete. Az ötlet onnan fakadt, hogy éppen az európai autóállomány kihasználatlanságáról olvasott, tudniillik Európában 291 millió autó van az utakon, amik az idő 93%-ban egy helyben állnak. Mégis, olykor kínszenvedést jelent az utazás.

Ezért Dementhon csinált egy pofonegyszerű honlapot, amire a vállalkozó kedvű, kis mellékest keresni kívánó autótulajdonosok felregisztrálhattak és bérbe adhatták járművüket bárkinek, aki éppen autót szeretett volna használni, de nem volt neki. Ennyi volt az egész, Dementhon egy időre el is felejtette az egészet, mígnem néhány hét múlva egy felhasználó felhívta őt. Az úr jelezni akarta, hogy már több mint húsz alkalommal használta az oldalt, de nagyon rosszul működik és szörnyű, hogy készpénzzel kell intézni a fizetést, ráadásul személyesen kell alkudozni.

Hősünk ekkor jött rá, hogy egyáltalán vannak felhasználók és ekkor esett le neki, hogy hatalmas lehetőség előtt áll, így elkezdett támogatók után nézni, amiket biztosító társaságok személyében meg is talált. Egy év múlva bevont egy igazán technikai beállítottságú társat, aminek eredményeképpen 2012-ben már az applikáció is kész volt, aminek a Drivy nevet adták.

2014-ben beállt mögéjük az Allianz is, így Franciaország után Németországban is elindult a szolgáltatás, mára pedig jelen van Spanyolországban, Belgiumban, Ausztriában és tavaly óta Londonban is. Jelenleg 50.000 regisztrált autóval másfél millió aktív felhasználóval rendelkeznek, de a számok egyre gyorsabban növekednek.

Na de mi ez az egész? A Drivy alapvetően peer-to-peer car sharing szolgáltatásként indult, viszont azóta már nagy flottával rendelkező vállalkozások, bérautó cégek és flottakezelők is a felhasználók között vannak. A Drivy a hosszabb utakra specializálódott, nem úgy működik, mint a Mol Limo vagy a Greengo és nem is ugyanaz a célja. Utóbbiak rövid utakra vannak kitalálva, míg a 1-2 napos, tipikusan hétvégi utazásokra specializálódott, amelyek után a felhasználó ugyanoda viszi vissza az autót, ahonnan azt felvette.

Mára már a személyes átadás-átvétel sem szükséges, ugyanis az hazai szolgáltatókéhoz hasonló megoldáshoz hasonlóan a regisztrált autók már az applikáción keresztül is kinyithatóak, a kulcs pedig a kesztyűtartóban található.

A francia startup egy car-sharing piacteret hozott létre, ahol a felhasználó kiválaszthatja a számára megfelelő autót, amit a tulajdonos által meghatározott áron (amire egyébként az applikáció javaslatot tesz) bérbe vehet.

Első hallásra kissé furcsának tűnik egy ilyen, részben bizalmon alapuló rendszer, hiszen mégiscsak vadidegeneknek adjuk bérbe a saját tulajdonunkat. Mégis úgy tűnik, működik, ráadásul a szponzor biztosítótársaságok igen elégedettek lehetnek, ugyanis a Drivy jobb mutatókat hoz káresemények tekintetében, mint az átlagos lakossági tulajdonosok.

Ahogy a többi platform sem, a Drivy sem jelenti egymagában a közlekedés forradalmasítását, de kétségtelen, hogy van helye a hagyományos car-sharing és ride-hailing szolgáltatók körében, ugyanis olyan területre koncentrál, amit utóbbiak teljesen figyelmen kívül hagytak.

Ha a fejlődés üteme nem lassul, biztosak lehetünk benne, hogy néhány éven belül mi is kibérelhetjük a szomszéd autóját úgy, hogy el sem kell kérnünk tőle a kulcsokat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....