Chevrolet

Chevrolet, mi van veled?

2015.10.21.

Lassan egy éve ilyenkor szomorú hírrel köszöntötték az európai Chevrolet dolgozókat, kivonult a gyártó Európából. Azóta sokak számára eltűnt a márka szem elől, mégis mi van veled, Chevrolet?

Az ilyen helyzetekből látszik, mennyire csökkenő Európa súlya a globális autópiac fejlődésének szempontjából. Ugyan szó szerint csökkenésről nincs szó, hiszen a számokat tekintve nőnek az eladások évről évre, csupán alig 3-5 százalékkal. És ez bizony nem kielégítő, az öreg kontinens nem tudja megteremteni azt a többlet felvevő potenciált amire a márkák számítanak és ami szükséges a fejlődéshez. Mivel a Chevy már nálunk nem értékesít, azt hihetnénk végleg lehúzták a rolót, azonban néhány ezer kilométerrel odébb bizony egy lendületben lévő gyártó tevékenységét figyelhetjük meg.

Ahogyan korábban is írtuk, a Chevrolet „Find New Roads” szlogennel mutatta be az irányt, amerre terelni szeretné fejlődését. A legizgalmasabb mindig az olyan modellek felfedezése, amiket nálunk nem lehet kapni, így a Chevrolet amerikai palettája igazi bonbonos dobozként jelenik meg azoknak, akik most fedezik fel a modelleket. A Chevy korábbi közösségi médiára alapuló kampányai mentén továbbra is ezeket a csatornákat használja a fogyasztók elérésére, kombinálva a vírusvideók által gerjesztett hatásvadász eszközökkel.

Legújabb rövidfilm sorozatukban valós emberekkel folytatott érdekes piackutatási csoportmunkát láthatunk, melyek célja természetesen a sztármodellek népszerűsítése. Mindegyik videó úgy kezdődik, mintha egy előre egyeztetett piackutatási szeánszra igyekvő emberek csoportja érkezne a helyszínre. Tegyük fel, hogy valóban nincsenek beszervezve. A csoportmunka vezetője a kulcsfigura, aki machinálja az érzéseket, ösztönöket, félelmeket és emberek közötti interakciókat, hogy a végén kihozza a Chevy számára ideális eredményeket, hiszen mégis csak reklámról beszélünk.

A legelső egy, a közösségi portálokon futótűzként terjedő liftes átverések kategóriájába sorolható jelenet, melyben a vizsgált csoportok éppen felfelé tartanak az épületben a megbeszélt piackutatásra. Ekkor hirtelen egy hiba miatt megáll a lift és a csoportok percekig beszorulva maradnak. Érdekes reakciókat figyelhetünk meg, valójában senki sem tud mit kezdeni magával: nem várták, hogy útjuk során meg fognak torpanni, mindenki hozzá szokott a folyamatos lendülethez. A hiba pár perc után elhárul és feljutnak az emeletre, ahol egy Chevrolet Volt és egy Nissan Leaf várja a csoportot. A mentor azzal a ténnyel kezd el foglalkozni, milyen rossz érzés szorult helyzetben lenni, ha elment az áram. Az áram, kulcsszó. És ekkor mutatja be a két autót: míg az elektromos Nissan Leaf 84 mérföldes hatótávval rendelkezik, a 2016-os Chevy Volté ez 400-al több – egy feltöltéssel és egy tankkal. Az összehasonlítás tehát nem is teljesen életszerű, de a csoportnak csak a két szám közötti különbség tűnik fel. Az ilyen összehasonlító reklámokért itthon a tisztelt Versenyhivatal bizony jókora bírságot szabna ki, bármelyik szektorban.

A következő videókban hasonló helyzeteket idéznek elő. Amikor a csoport tagjait úgy frusztrálják, hogy a személyes terükbe jócskán belógva beszélnek velük: a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer előnyeit domborítják ki. Egy másik szituációban a kérdező tojással dobálja az alanyokat, akik természetesen először nem tudják elkapni a repülő tojásokat: a Chevrolet Equinox váratlan ütközésre figyelmeztető berendezését dicsérik. Az egyik legérdekesebb kísérlet, amikor elkéri az alanyok összes okostelefonját, majd bedobja őket szépen sorban egy darálóba. Gondolhatják, mit éreznek a csoport tagjai, amikor látják repülni a készülékeik darabjait… Ám a végén természetesen visszakapják sértetlenül őket. Ezzel a kísérlettel bebizonyítja, mennyire nehéz a mai embernek elszakadnia a kapcsolattartási képességétől, hiszen nem is az eszköz volt fontos, hanem az általa nyújtott folyamatos kapcsolattartás. A 2016-os Chevy Cruze-hoz egyszerre hét eszközt lehet csatlakoztatni és adatátvitele gyorsabb, mint a legtöbb telefoné: 4G és Wifi hálózatot is képes kezelni.

Amit a Chevrolet itt mutat, az a lecsupaszított marketing a javából. Feltár és rámutat az emberi szükségletekre, majd rögtön ezek előidézése után kínál is számunkra egy megoldást az autók formájában. Habár a videók néha mesterkéltnek tűnhetnek, az 2016-os modellek bizony csupa jót ígérnek számunkra. Nem érdemes szem elől téveszteni a Chevyt!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....