Chevrolet Corvette

A Chevy Corvette története – 3. rész

2020.10.30.

 

 

Az elsőtől egészen a nyolcadik generációig kalauzol minket jelen cikksorozat, mely az egyik leghíresebb amerikai sportautó múltjába és jelenébe tekint be. Öveket becsatolni, hatalmas teljesítmény tiszteletre méltó hagyománnyal találkozik! Minden egy hideg pénteki nap délutánján kezdődött 1953-ban. A General Motors bemutatott egy újdonságot a Waldorf Astoria Hotel New Yorkban, mintegy előfutáraként a mai autószalonoknak. A reflektorfényben tündöklő Chevrolet Corvette kisebb fajta, könnyen irányítható hadihajók után kapta nevét.

Az ötödik generáció – vadonatúj felépítés (1997-2004)

A cikksorozat első és második része ide kattintva érhető el.

Az ötödik generációs Corvette 1997-ben debütált, némi bizonytalanságot követően, hogy a GM egyáltalán épít-e újabb változatot. Főbb újdonságai közé tartozott a hátra épített sebességváltó és a középső kardánalagút-kialakítás, hidroformált acélkerettel. Ezek eredményeképpen a kocsitest több mint háromszor merevebb lett elődjéhez képest. Az új futómű is fejlettebb beállítást engedett, amely révén egy kellemesebb autó született.

A Corvette ötödik generációja kupéként került a szalonokba 1997-ben, egy évre rá érkezett a kabrió kivitel, majd még egy évre rá a merevtetős kupé. Ugyan utóbbinak egy egyszerű és olcsóbb kivitelnek kellett volna lennie, a szerény eladások miatt a General Motors végül visszalépett az alacsony ár koncepciójától és a merevtetős variáns szolgált alapjául a 2001-ben bemutatott Z06 nagy teljesítményű változatnak. A 385, majd később 405 lóerő ZR-1-es erővel ért fel, töredék áron.

A hatodik generáció – könnyebb és gyorsabb (2005-2013)

A Corvette 1963 óta tartó hagyományával élesen szembe ment ez a széria: az új design részeként átlátszó lámpabúrákat és nem billenős lámpatesteket kapott a hatodik generáció. Ebben az aerodinamika javítása is szerepet játszott.

A 2005-ös bevezetés üdvözlendő változtatásai közé tartozott az alap 400 lóerő és 542 newtonméter. Az új Z06 modell egy évvel később debütált, egész listáját felsorakoztatva a versenykiegészítőknek és versenymegoldásoknak, beleértve a karbon, az alumínium és a magnézium széleskörű felhasználását a vázszerkezetben. 7,0 literes blokkja 505 lóerőt mozgosított és 319 km/órás végsebességgel ruházta fel az emelt teljesítményű Corvette-et.

Szintén a hatodik generáció nevéhez fűződik a Grand Sport megnevezés visszatérése, amely 1963-tól könnyített, limitált szériás, versenymodellek kiváltságos megszólítása volt. Ez még egy szint ugrást jelentett a már amúgy is szikár Z06 felett.

A generáció ékköve a Kék Ördögként is becézett Corvette ZR1 volt, amely még mai fejjel és léptékekkel is veszedelmes teljesítményre képes. Kompresszoros motorja 638 lóerővel tépte az aszfaltot, karbon elemekben igencsak bővelkedett, illetve karbon-kerámia fékszettel érkezett, ismét új mércét állítva az addig Corvette-ekhez társított teljesítmény fogalmának terén. A ZR1 ma fellelhető használt példányai között nem egyen szerepel 20 millió forintos árcédula.

Forrás: 
Chevrolet

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.12.03
1920-1930. Tündöklés és bukás. Újabb érdekességgel jelentkezünk, hogyha már a koronavírus először....
2020.12.03
Jia Meng Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.12.03
Nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg Magyarországon közlekedési balesetben - mondta....
2020.12.03
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön engedélyének köszönhetően részt vehet a fiatal Forma-1....
2020.12.03
Nem véletlen, hogy a Teslát még csak meg sem említi a Daimler vezérigazgatója, hiszen az európai....
2020.12.03
Egyedülálló hidat építettek indiai szakemberek egy forgalmas főút fölött, hogy segítsenek a....
2020.12.03
A Rail Cargo Hungaria 1,5  milliárd forintot meghaladó értékű beruházással lecseréli vagonjainak....
2020.12.03
Rekordszámú elődás, nemzetközi szinten is értékes kutatási eredmények hangzottak el az autonóm....
2020.12.03
Sipőcz Győző, a Goodyear Hungary Kft. kelet-európai kiskereskedelmi operatív vezetője váltotta a....
2020.12.03
Gyászos a mai nap mérlege közlekedésbiztonsági szempontból. A BM Katasztrófavédelmi....