WRC

Sébastien Ogier egy figyelemre méltó hétvégét zárt: a gyengébb pénteki teljesítménye ellenére vasárnap délutánra 11 másodperccel megelőzte riválisát és toyotás csapattársát, Elfyn Evanst, aki még csak 6,3 másodperces lemaradással kezdte a négy gyorsaságiból álló utolsó napot.
A Toyota 10. szezonbeli győzelme tovább növelte a japán márka előnyét a Hyundai Motorsporttal szemben, és közelebb hozta az ötödik egymást követő gyártói bajnoki címüket. Adrien Fourmaux az első nap végén még vezetett, de végül harmadik lett a Hyundai legjobbjaként, és Evans mögött zárta a ralit, megszerezve harmadik dobogós helyezését az évben.
Ogier zsinórban második diadala azt jelenti, hogy már a Toyota a WRC történelmének legsikeresebb gyártója 103 győzelemmel (eddig a Citroënnek közösen állt az élen 102-102 sikerrel). A francia már két ponttal megelőzi Evanst a pilóták pontversenyében, de még három forduló hátra van, és akár 105 pontot is lehet gyűjteni. Elsőségének köszönhetően Ogier indulhat elsőként a jövő hónapban megrendezésre kerülő Közép-Európa-ralin, ami stratégiai előnyt jelent az aszfaltversenyen (pont fordítva, mint murván, ahol hátrányt jelentene).

Hasonlóan paraguayi győzelméhez, Ogier chilei hétvégéje is nehéz péntekkel kezdődött. Az 5. helyre csúszott vissza, de szombaton visszakapaszkodott, amit a beállítások megváltoztatása és az esős körülmények is elősegítettek, amelyek megváltoztatták a verseny dinamikáját. Az utolsó gyorsaságin, a Power Stage-en sem tudott Evans mit kezdeni Ogierrel, aki maximális pontszámot szerzett a szupervasárnapi értékelés és a Power Stage egyidejű megnyerésével.

„Pontosan így akartuk zárni a versenyt” – mondta Ogier. „Nehéz hétvége volt, nehezebb, mint Paraguayban. Kicsit többet kellett küzdenünk, reggel volt egy kis gond, mert nem ébredtem időben, de elégedettek lehetünk a végeredménnyel. Örülök ennek a sikernek, és már alig várom, hogy aszfaltra válthassak”– tette hozzá. A francia versenyző utalt győzelmének történelmi jelentőségére is, amely a Toyota 103. győzelme volt: „Most mi vagyunk az elsők – ez egy több mint megérdemelt rekord a Toyota számára.”

A címvédő világbajnok Thierry Neuville 12,5 másodperccel lemaradva követte Fourmaux-t a Hyundai i20 N Rally1-es autóval, de csalódottan nyilatkozott arról, hogy a jó vezetése nem tükröződik a szakaszidőkben. Azért a Power Stage-et így is majdnem megnyerte a belga, csak 0,4 másodperccel maradt alul a jóval tisztább pályán autózó Ogier-től. Csapattársa, Ott Tänak, aki pénteken motorhiba miatt kiesett az élen, újraindult, de csak egy pontot tudott szerezni, mivel problémák voltak a használt cseremotorral is (melegedett és erőt vesztett a hosszú gyorsaságikon), és a rajtpozíciója is előnytelen volt a takarítás miatt.

Kalle Rovanperä a második helyen érkezett Chilébe, de a világbajnokság harmadik helyére csúszott vissza, miután az első napon defektet kapott saját hibából. A finn pilóta most 21 ponttal van lemaradva Ogier-től. Kacuta Takamoto és Grégoire Munster a nyolcadik helyen végzett, míg a kilencedik helyen álló, kategóriáját megnyerő Oliver Solberg pedig bajnoki címet szerzett a WRC2-ben, a skodás Nyikolaj Griazsint tartotta maga mögött Chilében.

A WRC jövő hónapban visszatér Európába a Közép-Európa-ralira (október 16-19.), a szezon 12. fordulójára. A Passauban megrendezett eseményen a csapatok Németország, Ausztria és Csehország aszfaltos szakaszait fogják bejárni.
