Citroën

Citroën Berlingo Electric: árammal a teher ellen

2014.03.18.

A Citroën olyan választ kínál az alternatív energiaforrás felhasználásával történő teherszállítás problémájára, ami működőképes és elérhető is lehet a vállalatok számára. Már itthon is kapható a Berlingo Electric, mely méretével és képességeivel jövőbe mutató lehet.

Örök dilemma, hogy a járműgyártás fenntarthatósága melyik úton lesz kivitelezhető közép- és hosszú távon. Idáig egyetlen olyan megoldás sincs, ami teljes értékű alternatívája lehetne a kőolaj alapú közlekedésnek. A bioetanol mellett éhséglázadás törne ki, a hibrid meghajtás csupán átmeneti gyógyír a kőolaj eltűnésére, az elektromos autók pedig drágák és rövid hatótávon lehet csak használni őket. Mégis kellenek a kísérletek, hiszen muszáj időben találni egy megoldást, különben súlyos következményekkel járhat a társadalom számára az olaj probléma. Talán nem is baj, hogy több opcióval próbálkoznak a konstruktőrök, így egy diverzifikált alternatív csomag segítségével kíméletesebb lehet az átmenet. Térjünk vissza napjainkhoz, ahol is a franciák elektromos megoldó kulcsának következő eleme a Citroën C-Zéro kisautó után a Berlingo Electric modell, mellyel erőteljesen manifesztálja jelenlétét az elektromos tehergépkocsik szegmensében.

Ha elolvassuk a nevét, valószínűleg elsőre valami kék aurában úszó modern tanulmányra gondolunk, pedig a Berlingo nem okoz számunkra meglepetést ilyen téren. Éppen ez a lényege: kihasználhatósága egyáltalán ne szenvedjen csorbát attól, hogy állandó mágneses szinkronmotor került bele a hagyományos belsőégésű helyett. Hogy pontosak legyünk mégis van egy hiányossága az eredetihez képest, hiszen mint előre gondolhatjuk, hatótávja elmarad ez utóbbitól: körülbelül 170 kilométert tudunk megtenni egy töltéssel. Ezt azonban úgy vegyük figyelembe, hogy a furgon elöl három teljes értékű üléssel is kapható és rakodótere akár két raklapot is képes befogadni (4,1m3 a hosszabb változat esetén). Terhelhetősége 695 kg, ennyit tudunk mozgatni 170 km-es távolságokban úgy, hogy közben egyetlen CO2 molekula sem kerül a levegőbe.

E mellett az utastér sokkal zajmentesebb, hiszen nincs vibráció vagy sebességváltás. A két akkumulátor a karosszéria alján lett elhelyezve a hátsó tengely előtt illetve után, így semmit nem vesztünk a rakodótérből, amit az Extenso fantázianevű fülkével még tovább variálhatunk.

Ami a költségeket illeti, 6-700 forintból bőven utazunk 100 kilométert, míg a fenntartása és szervizelése körülbelül 40 százalékkal olcsóbb a hagyományos motorral felszerelt verziókénál. Elég, ha a kopóalkatrészek hiányára gondolunk: nincs váltó, nincs kuplung, nincs olajcsere. Az akkumulátorok normál töltési ideje 8 óra, az opcióként választható gyorstöltővel azonban már fél óra alatt 80%-ra regenerálhatjuk a lítium-ion aksikat, tehát gyakorlatilag egy kirakodás erejéig elég töltőre tenni furgonunkat, hogy utána újból útnak indulhassunk. Ez a megoldás rendkívül kedvező lehet a szállításoknál egyes területi képviselők vagy ellátók esetében.

Fő konkurenséhez a Kangoo ZE-hez képest pár lényeges előnnyel rendelkezik a Berlingo Electric: hasznos raktere hosszabb (Berling Electruc: 1,8 m / Kangoo ZE: 1,73 m), térfogata nagyobb (Belringo Electric: 3,7 m3 / Kangoo ZE: 3,5 m3), utastere három személyes is lehet (míg a Kangoo ZE esetében nem). Elektromos motorja 67 lóerős és 200 Nm nyomatékot rejt, ami a belsőégésű motorokhoz képest állandóan elérhető.

Következzen a levesebb feketébbik része, azonban ettől az adattól sem kapunk agyérgörcsöt. Mint biztosan kitalálták, az árról van szó: L1-es verzióban a Berlingo Electric nettó 7,719, míg hosszabb változata 7,954 millió forint nettó. Ha belegondolunk, ezért az árért kapunk egy teljesen elektromos autót, kibocsátás nélkül, aminek fenntartása és üzemeltetése majd fele annyiba kerül, mint hétköznapi társaié. Véleményem szerint olyan vállalatok számára érheti meg a Berlingo Electric, akiknek tevékenységi körükből adódóan fontos, hogy arculati szempontból is tükröződjön környezettudatos hozzáállásuk. Kiemelten érdekes lehet városokon belül vagy kisebb települések között szállító fuvarozóknak. Az egyik fő kérdés már csak az, hogy miért nem lehet hazánkban támogatást kapni egy ilyen környezettudatos elköteleződésnél?

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....