elektormobilitás

A Continental elhozza a vezeték nélküli töltőállomásokat

2018.01.11.

A töltés gyorsabbá és könnyebbé tétele még hosszú utat fog bejárni, míg teljesen átállunk az elektromos járművekre, és az ígéretek szerint hamarosan az induktív töltő matracok is becsúsznak a képbe és az autóink alá.

A Continental AG nemrég bejelentette, hogy januárban a CES-en fogja leleplezni saját verzióját a technológiából, valamint a fedélzeti töltőrendszerükkel még nagyobb rugalmasságot fognak kínálni az elektromos járművek tulajdonosainak.Az induktív töltőrendszerek, amelyeket a BMW, a Mercedes, vagy más nagy autógyártók és kis startupok mutattak be, mind újraírhatják az elektromos járművek piacát. Ahelyett, hogy az autókat egy dugaszolóaljzathoz csatlakoztatnák, az elektromos járművek tulajdonosai egy tányérra helyezhetik el az autót, ahol az elsődleges tekercs a mágneses indukció révén vezeték nélkül továbbítja az energiát az autóban lévő másik töltőtekercsbe.

A Continental szerint a 11kW-os induktív rendszere töltés során percenként egy kilométer megtételéhez elegendő energiát képes átadni az autónak. A rendszer emellett a „mikronavigáció” segítségével automatikusan képes lesz a töltőállomások fölé vezetni az autó, tízszer nagyobb pontossággal, mint egy átlagos parkolási asszisztens.A CES show-n emellett bemutatkozik a cég AllCharge rendszere is. Ez lényegében integrálja a dedikált frekvenciaváltót, az elemet, amely átalakítja a váltóáramos töltőállomást az elektromos járművekhez szükséges egyenáramra egy módosított hajtásláncban.

Az eredmény, ahogy a Continental merészen fogalmaz, egy univerzális fedélzeti töltő, ami “bármilyen töltési pontot használhat a töltési sebesség, a feszültség vagy a feszültség típusától függetlenül”, és 10 perc alatt elegendő energiát biztosít 300 kilométernyi úthoz. Ez igazán nagyon szólna. És az AllCharge rendszernek van egy másik előnye is: egy mobil energia bankká alakítja az elektromos járművet, mert a beépített frekvenciaváltó a DC-t AC-re is átalakíthatja, amely az eszközök töltésére is használható.

A Continental azt mondja, hogy az AllCharge gyártása 2022-ben kezdődhet meg. Az induktív töltőrendszer első, korai verzióját pedig a CES-en bemutatták be Las Vegasban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....