Toyota Corolla

A Corollára épülhet a Toyota következő sportmodellje

2018.10.08.

A limitált példányszámú, félelmetes Yaris GRMN után hamarosan színre léphet az új generációs Corolla GRMN, méghozzá hibrid hajtáslánccal - írja a cég sajtóközleménye.

Az autózás szenvedélyének, az örömteli vezethetőségnek kiemelt jelentőséget tulajdonító AkioToyoda szándékával összhangban a Toyota-csoport az elmúlt időszakban egymás után mutatta be sportosnál sportosabb típusait. A hamarosan szériakivitelében is bemutatkozó Supra sportkupét olyan, kifejezetten dinamikus hangolású, élvezetesen vezethető modellekkel vezeti fel a márka, mint a Lexus LC, az újgenerációs Camryszedán, a Lexus ES vagy a Yaris GRMN, az Európa-szerte igen népszerű „hot hatch” műfaj legújabb és legizgalmasabb képviselője.

Ugyanebbe a sorba tartozik az újgenerációs Corolla, a világ legnagyobb számban eladott személygépkocsijának legújabb kiadása. A Toyota új padlólemezére épülő alsó-középkategóriás modell különösen merev karosszériájának és mély tömegközéppontjának köszönhetően rendelkezik a dinamikus vezethetőség alapkövetelményeivel. A típus első tesztjei a gyakorlatban is igazolják az elméletet: az amerikai PopularMechanics újságírója szerint a Corolla „megdöbbentően élvezetes” autó, az Autoblog szerzője a tényleges első fokozatot tíz szimulált áttétellel kombináló, ráadásul sport üzemmódban eltérő áttételeket alkalmazó CVT sebességváltóról nyilatkozott elismerően, a Driving.ca tesztjében pedig olyan jelzőkkel illetik a modellt, mint „fiatalos”, „sportos” és „eleven”.

Mindez különösen fontos azoknak a gondolatoknak a fényében, amit Dr. Johan van Zyl, a Toyota Europe elnök-vezérigazgatója osztott meg az újságírókkal a Párizsi Autószalon keretében: „Arra törekszünk, hogy GR modellek minél szélesebb körével biztosítsunk izgalmas élményeket ügyfeleinknek. Ennek érdekében szisztematikusan megvizsgáljuk kínálatunk minden egyes darabját, és feltesszük magunknak a kérdést: mit tudunk kihozni belőle? Megfelel a típus a GR széria követelményeinek? Alkalmas az élvezetes vezethetőségre?”

A Toyota Corolla legutóbbi sportverziója, a 2004-ben bemutatott T Sport az akkori Celica modell 1.8 literes, változó szelepvezérlésű és emelésű, 192 lóerős szívómotorját kapta meg, közvetlen utódja, a limitált példányszámban gyártott CorollaCompressor 217 lóerőre volt képes. A modern utód egy harmadik hajtáslánc-technológiát alkalmazhat.

A fent említett, kedvező tulajdonságok mellett ugyanis az újgenerációs Toyota Corolla még egy fontos, a piacon teljesen egyedülálló jellemzővel is bír: elsőként kapott sportos hibrid hajtást. A kétliteres benzinmotorra épülő hajtáslánc jelen kivitelében 180 lóerőre képes, de van Zyl szerint ezzel nincs feltétlenül vége a történetnek. „A kétliteres hibrid Corolla bevezetése egyfajta üzenet: azt hirdeti, hogy képesek vagyunk rá. Képesek vagyunk izgalmas, sportos hibrid autót építeni. A technológia rendelkezésünkre áll, az egész a hangoláson múlik.”

Fotók: Toyota, X-Tomi Design

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.09
A villanyos technika jött, látott, és győzött a Országos Rallycross Bajnokság első idei futamán.....
2020.08.09
Forgalomcsillapítási mintaprojekt részeként ideiglenes forgalmi rendet vezet be a Fővárosi....
2020.08.09
Ahmad Reza Sohrabi Iránból  küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.09
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a rendhagyó Forma-1-es 70. évforduló....
2020.08.09
A lengyel turistabusz kora reggeli tragédiáját követően délután újabb baleset történt az M5-ös....
2020.08.09
A szerb honvédelmi miniszter, Alekszandr Vulin hivatalosan is átvette azt az 56 darab UAZ Patriot....
2020.08.09
E heti rajzunk készítője T-boy. Rajzának címe: Hűű, de vagányul vezetek!  ..
2020.08.09
A négy fiatal a tűzlétrán mászott be a remízbe - írja a rendőrség honlapja, melyen közzétették a....
2020.08.09
Nyolc hétvégén át rendezik meg Makón a SzabadON fesztivált, ahol különböző tematikus programok....
2020.08.09
Egyszerű vízi szórakoztató eszköznek hihetjük a vízibiciklit, de hamis biztonságérzetet nyújt, és....